YouTube kanál Hardware Unboxed nedávno vydal video, kde se srovnávaly upscalovací technologie DLSS a FSR. V něm jsme se dozvěděli, že DLSS je úplně ve všech případech minimálně stejně dobré, většinou ale lepší než FSR. V neděli však vyšlo nové video, které tentokrát upscalovací technologie ve 24 hrách porovnává s nativním obrazem. Nezřídka se totiž objevuje názor, že ho DLSS dokáže předčít, je to ale pravda?
Opět doporučuji se na video podívat celé, ale odprezentuji zde alespoň závěr. Zatímco porovnání DLSS a FSR bylo velmi přímočaré, tady to tak jasné není. Podle zjištění Hardware Unboxed dokáže být při použití režimu Quality v některých případech DLSS lepší, ale několikrát je to „remíza“ a mnohdy zase umí být lepší nativní rozlišení. U Performance módu DLSS vyznívá tabulka mnohem lépe pro nativní rozlišení.
Často však záleží na tom, co přesně preferujete. DLSS se totiž dokáže lépe poprat s aliasingem, což je mnohem víc viditelné, když je základní anti-aliasing velmi špatný (například Death Stranding Director’s Cut), zároveň ale může být obraz méně ostrý či je viditelný ghosting. Nativní rozlišení tak sice mnohdy má v méně či více ohledech navrch, ale i celkový závěr videa je takový, že se většinou nevyplatí kvůli výrazně horšímu výkonu. Testování navíc probíhalo s verzí DLSS, která je dostupná v souborech hry. Pokud je ale v daném titulu starší verze, lze ji velmi jednoduše nahradit pomocí souboru DLL. Často se tím dá potlačit, či dokonce eliminovat nepříjemný ghosting.
Je tedy DLLS lepší než nativní rozlišení? Ne vždy, ale někdy tomu tak skutečně je. A když už ne, tak je rozdíl poměrně malý. To je, dle mého názoru, velký úspěch této technologie.
Ale to je blbost to takhle porovnavat. Vetsi fps muze mit, ale latenci bude mit furt nizkou. Furt je to jen AIckem dopocitavani chybejicich framu, nic vic, kdezto upscaling pocita cast renderu v nizsim rozliseni. Navic je to lepsi na pomalejsi hru. Kdyz je pohyb hodne rychlej (treba Spider man), dopocitava dva navzajem graficky odlisny framy a dela to strasnej bordel. U tech je to lepsi vypnout.
rozdil minimalni, zvyseni vykonu maximalni, takze tak… dobra prace nvidia!
a ano, DLSS z principu nemuze vytvaret lepsi obraz nez je nativni
To není úplně 100% správná úvaha. DLSS skutečně může a v některých případech opravdu generuje lepší obraz, než je nativní. DLSS se učí na rozlišení 16K, takže má více informací nez nativní 4K. Typický příklad je Death Stranding, viz. https://youtu.be/IMi3JpNBQeM. Ale ano, jde pouze o specifické případy a nelze to brát obecně.
Ještě by se mohli zmínit o DLAA, které ještě lépe vypadá, ale není tak často podporováno ve hrách. Naštěstí dneska už se najdou různé módy, díky kterým i samotné DLSS můžete do hry dostat, když není podporováno. Například hry od Capcomu jako Resident Evil Remaky, 7, 8, DMC5. Teď se to třeba hodí, když vyšla ta 4ka.
Ale u tady toho neofiko způsobu ten ghosting je.
Na jednu stranu je to super věc. Poslední rok nebo dva co jsem měl RTX 2070, mi tahle technologie pomohla zůstat na vyšším nastavení. Na druhou stranu ale mi přijde, že dneska se FSR, DLSS, XeSS bere jako samozřejmost a vývojáři se tím pádem vykašlou na optimalizaci.
Opravdu tam mají že RDR2 je lepší v nativním? Jako vážně? To rozmazaný TAA a nebo mega náročný MSAA, který stejně není tak hezký jak DLSS???
Taky mě to překvapilo, TAA v RDR2 i ve 4K je odporné.
Zrovna hraju RDR2 a v DLSS vypadá absolutně odporně je tam příšerná ostrost, RDR2 je snad jediná hra která vypadá dobře v TAA a ano i mě to bolí vyslovit. MSAA nikdo (snad) nepoužívá.
RDR2 používá starý dll soubor kde je ještě pořád vyostřování zapnuté napevno, na nexusmods je mod, který ti dovolí použít nejnovější dll, s kterým to vypadá parádně a kde už žádné vyostřování není.
jak se ten mód jmenuje?
Netřeba žádnej mod, stačí zadat do googlu dlss version, na prvním odkazu stáhnout poslední verzi a tou nahradit verzi ve hře. Podrobnější návod bude tam. DLSS krásně ostré a těch cca 10-20fps navíc se hodí! Na mém pc s 5600x, 3090 a 32gb ram jede hra ve 4k max s DLSS na kvalitu na max (krom odrazů které jsou na vysoké a fyzika vody na 3/4) v průměru 75fps. A to mě přijde super!
DLSS je super, používám kdykoliv je k dispozici. I přestože hraju jen na 60fps (hz) a vyšší výkon bych často nepotřeboval, tak se DLSS hodí, protože obraz je docela často lepší a navíc grafika méně žere.
K čemu jsou dobré takovéhle články ?
treba k tomu, aby ses dozvedel bez dlouheho zkoumani, zda se to vyplati pouzivat?
Jak vyplatí používat?
Jako že se za používání platí?
Prostě zapnu a vypnu a porovnám. Je na tom něco těžkého?
Za mě je DLSS jedna z nejlepších věcí, co nás hráče za poslední dekádu potkala. Používám ho pouze na Quality v 1440p a nemůžu si stěžovat.