Příští týden dojde k vydání akční adventury Star Wars Jedi: Survivor od studia Respawn Entertainment, která se pokusí navázat na kladně přijatý díl Fallen Order z roku 2019. Nově se k nám prostřednictvím stránky PlayStation Game Size dostávají informace o potřebném místě na disku a pre-loadu.
Už před časem zveřejněné HW nároky PC verze naznačily, že hra zabere na vašem disku opravdu znatelné místo. V případě konzole PlayStation 5 to bude více než 147 GB a u Xboxu Series X poté 139 GB. Zajímavé je, že podle stránky Star Wars News by na sesterském Xboxu Series S měla hra zabrat pouze 44 GB. V tomto případě se však ještě do vydání může požadavek navýšit.
Hráči na Xboxu Series X/S si zároveň očekávaný titul mohou již nyní v předstihu stáhnout. Majitelům PlayStationu 5 by se možnost pre-loadu měla otevřít 26. dubna.
Star Wars Jedi: Survivor vychází 28. dubna na PC (Steam), PS5 a Xbox Series X/S.
🚨 STAR WARS Jedi: Survivor™
🟫 Download Size : 147.577 GB (Version: 1.000.001)
🟦 Pre-Load : April 26
⬜ Launch : April 28🟥 #StarWarsJediSurvivor #PS5 pic.twitter.com/u7eOZ0FON5
— PlayStation Game Size (@PlaystationSize) April 19, 2023
Velký nárůst fallen order měl na PS4 pro 55 GB survivor má na PS5 147 GB velká hra = hodně místa
Nebyla velikost hry už zmíněná u PC hw nároků?
Problémy se čtením?
Tak to je opravdu hodně místa. Jsem zvědaví zda za to může otevřenější svět a nebo engine hry.
Především 4K textury. Tedy kompletní 4K texturový mapy všechny. Zatímco většina ostatních her dneška má pouze diffusní a normálový mapy ve 4K, kdy ostatní „stačí“ ve 2K, tak v případě této hry se zdá, že kompletně všechny texturový mapy dávají do 4k. Díky tomu pak celková velikost velké AAA hry výrazně naroste v řádech desítek GB.
Důkaz by k tomu mohla být velikost na Xbox Series S, kde to má mít ani ne polovinu velikosti. To z toho důvodu, že pro tuto verzi platformy budou přítomny všechny texturový mapy „jen“ ve 2K. Ono to nevadí, jelikož hodně televizí např. dokáže tzv. „upscalovat“, takže ten rozdíl nebude pro casual hráče (kterých je většina) velký a nebude to vadit na této platformě. Ostatně, tuto platformu si ani nekupují hardcore hráči, kteří řeší každý detail.
Protože je ale dnes velký hlad po krásné grafice, tak jí vývojáři dávají. Daň za to je velikost hry. Stejně ale budou hráči, kteří budou nadávat a vlastně budou chtít „standardní velikost hry“ ale zároveň i nadstandardní kvalitu výstupu – dvě vzájemně si odporující věci.
Ono by bylo veselejší jak mají některé hry možnost dodatečně stáhnout 2,4K textury apod, lidi co jedou např FullHD tyto rozlišení nepotřebují a měla by hra polovinu..