Další zprávy okolo nástupce Nintenda Switch na sebe nenechaly dlouho čekat. Po reportu VGC a Eurogameru přišel s novými informacemi leaker Nate the Hate ve svém podcastu.
V něm tvrdí například to, že vylepšená verze Zeldy: Breath of the Wild měla na novém zařízení běžet ve 4K a 60 FPS, za pomocí upscalovací technologie DLSS. Konkrétně mělo jít o DLSS 3.5 (zřejmě verze upscalingu), podpora Ray Reconstruction je také logická, ale na generování snímků to moc nevypadá, pokud stále platí, že má zařízení využívat čip T239 používající grafickou architekturu Ampere (RTX 30). Zelda údajně měla i výrazně kratší načítací časy, přechod z menu do hry měl být naprosto plynulý. Jaké přesně úložiště bude v konzoli použito, zatím nevíme.
Demo The Matrix Awakens, postavené na Unreal Enginu 5, údajně vypadalo stejně dobře jako na aktuálních konzolích od Sony a Microsoftu s tím, že ray tracing byl možná i lepší. To by dávalo smysl, protože čip od Nvidie by měl mít samostatná RT jádra, na rozdíl od APU od AMD, která pohání aktuální PlayStation a Xboxy. Musíme však brát v potaz, že minimálně The Matrix Awakens podle Natea běželo na dev kitu s podobnými specifikacemi jako finální verze, ne přímo konzoli jako takové. Nakonec dodává, že o zpětné kompatibilitě stále nemá nové informace.
Podle VGC by měla konzole dorazit v druhé polovině příštího roku, Eurogamer naznačoval, že by to potenciálně mohlo být dřív. Nate the Hate tvrdí, že slyšel něco o březnu 2024, ale neví, jestli jde o datum oznámení, nebo samotného vydání.
Konečně hratelná verze? Vtipný je, že plno lidem 30 nevadilo. Zvláštní to „hráči“…
V handheldu, ve kterém normálně hraju, mi to přijde naprosto v pohodě. Asi bych i věřil, kdyby mi říkali, že to jede v 60. Když jsem to jednou připojil jen tak pro zajímavost k TV, tak jsem si říkal, že to je docela jiná hra. Skoro jako GTA4 na PS3.
To jo, menší obrazovka může pomoct. Ale prostě 30 FPS i před 10 lety byl fail. Switch 2 za mě OK a pokud pojedou hry alespoň v 60, tak konečně pořídím po delší době Nintendo. Ono mívalo super konzole, ale ne ty poslední.
V celku s tebou souhlasím, v dnešní době by mělo být nativní 1440p@ 60fps bez upscalingu standard, HW na to je, ale bohužel vývojáři serou na optimalizaci, pak to tak vypadá…