Vývojáři z finského studia Remedy zveřejnili třicet vteřin dlouhý accolades trailer, ve kterém vyzdvihují vysoké známky a vybrané citace z recenzí druhého Alana Wakea. Jeden z hlavních adeptů na hru roku se může na agregátoru Metacritic pochlubit průměrným hodnocením 88 %, které je výjimečně shodné u odborné kritiky i běžných uživatelů. Hra se zároveň v prestižní anketě The Game Awards dočkala nominace na hru roku hned v osmi různých kategorií.
My jsme hře v naší recenzi udělili absolutní známku 10/10 s následujícím verdiktem: „Pokračování, které je důkazem toho, jak velkou cestu vývojáři z Remedy za těch 13 let ušli. Alan Wake 2 je v mnohém netradiční a skutečně jedinečný zážitek, který přináší silný příběh, inovaci v herních mechanikách, ale také vyloženě špičkovou vizuální stránku. A to vše v podání, jež není „pouze“ videohrou, neboť často překračuje pomyslné hranice tohoto média.“
Alan Wake 2 got eight(!) nominations! Thank you, @TheGameAwards
Best performance (Melanie Liburd)
Best Art direction
Best Score & music (Petri Alanko)
Best Audio design
Best Narrative
Best Action/Adventure game
Best Game Direction
Game of the Year #AlanWake2 #alanwake… https://t.co/xxGFSKQMPl— Alan Wake 2 (@alanwake) November 13, 2023
Za mě top hra letošního roku. Nic jsem si neužil tak moc jako toto
Nemám moc rád horory, ale u Alana Wake 2 to rád zkousnu. Skvělá grafika, zvuk, atmosféra. Obtížnost na normál je dobře vybalancovaná a baví mě hraní si v Mind Place a střídání postav. Nejlepší hra roku jednoznačně. Prosím, více podobně vypilovaných singleplayer her.
Ze začátku to tak možná vypadalo ale ten gameplay je fakt slabej. Hraní za Alana je velká nuda a to neustálý běhání ve smyčce,jen aby natáhly herní dobu byl fakt opruz. Za mě průměr, stejně jako prvni díl. A ten příběh taky bída
Myslím, že to není o umělém natahování, ale je to spíš o vytváření dojmu chaosu, zmatku, které provází Dark Place. Člověk (Alan) SE motá v bludišti a snadno se v něm ztratí. Navíc nikdy neví, co se objeví za dalšími dveřmi.
Je to fér. Oni mi nedali krabičku, já jim nedal peníze.
Čekám na fyzcikou verzi, jinak dont buy.
Pohledove hezka hra, ale jinak totalni tragedie co se pribehu a zbytku tyka. Kdybych chtela omalovanky, tak so je koupim v papirnictvi. Zbytecne vyhozene penize za nic.
Bohužel musím souhlasit, miluju horory a ruzny fantasmagoricky/psychedelický věci a kromě prvotního nadšení z přiběhu, kterej mi přišel jak True Detective (s1) mně zájem postupně opadával. Přijde mi to jako velká načančaná sebemasturbace která si bere něco z Kinga, Twin Peaks a svých předchozích titulů (Max jako Casey, Janitor z Control) ale ve výsledku to vlastně není žádná pecka.
Taky jsem slyšel že spousta hráčů čekala příliš ale jsou zklamaní z jiných důvodů. Prý tam hodinu čekáš na enemáka, jsou jich tam prý asi jen dva nebo tři modely pokud nejde o boss fighty, hra tě až přehnaně vede za ručičku a gameplay je prý dost mizerný. Jinak atmosféra, zvuky a grafika mají být top i když co jsem viděl gameplaye tak tam bylo až moc bílé a zanikaly tak barvy a kontrast hlavně v interiérech.
Jestli hráč stojí jako kůl v plotě a čeká až k němu enemák přijde, tak se to stát asi může. Já se s tím třeba nesetkal, naopak mě i honí, když před ním potřebuju utéct. Modelů nepřátel je tam více, cca 5 (zatím). Někteří jsou si podobný, ale mají jiné schopnosti a způsoby boje. Ano, hra docela vodí za ručičku, to je pravda.
Já osobně bych gameplay přirovnal k méně akčnímu RE 2. Proto se docela divím, že to docela schytává hate od některých lidí ze strany gameplaye, když RE 2 je tak oblíbené.
Narážka na ty enemáky bude spíš o tom že je tam fakt málo fightů. RE2 mi přijde strašně overrated (avšak jsem nikdy nehral original) tak asi dává smysl že mi nesedl ani AW2
Určitě bych hru nehodnotil vyloženě záporně ale nejen kvůli tomu, co jsem výše zmínil, moc nechápu ty devítky a desítky všude
No já to blbě napsal ale má to být tak že na prvního enemáka narazíš až po hodině hraní.
To já jsem se u druhého Alana královsky bavil. Po dlouhé době zase hra, od které jsem se nemohl odtrhnout. On ten Remedy styl očividně nesedne každému.
No tak ještě, aby se začali chlubit počtem prodaných kopií. Bojím se, že to zatím nevypadá na nějaký prodejní úspěch. A ta hra si to rozhodně zaslouží.
Tohle se bohužel u Remedy stává. Control jim vynesl pouze cca 3 milióny prodaných kusů. Hry dělají dobrý, ale holt to nejsou běžné kousky pro všechny. Snad jen ten Quantum Break zvolil špatný formát.
Víceméně máš pravdu, ale určitě bych neříkal, že prodaných 3 milióny kusů je jen POUZE.
No… vtipkuje se o tom že je Remedy prokleté.
Ale na jednu stranu to chápu protože jsem jeden z těch co v jejich hrách nic výrazného nevidí takže poslední vážně dobrá hra od nich co bych koupil bez výrazné slevy pro mě byl první Max Payne. A jak ukazují prodeje nejsem sám. Třeba Control který byl v bundlu a klíč se tak dá koupit za 3-4 eura v kompletní edici prodal jen 3 miliony. Některé střípky si z něj ještě pamatuju.
Mně se od nich nejvíc líbil Max Payne 3.
Ooops, ten vlastně nebyl od Remedy
Ono to možná bude tím, že vysokým prodejům většinou vévodí akční hry. CoD, GTA, Battlefield, Assassin’s Creed a tak podobně. Tohle Alan Wake zkrátka není, ne v takové míře. Ten se soustředí na atmosféru, příběh a prozkoumávání. A jsem rád, že i když z těchto her nejsou desetimiliony prodaných kusů, tak nejdou s proudem, aby udělali kopii něčeho.