Redakce Digital Foundry již tradičně připravila žebříček her s nejlepší grafikou letošního roku. A že tentokrát opravdu bylo z čeho vybírat. Začala vycházet řada čistě current-gen titulů a mohli jsme vidět první 3rd party hry postavené na UE5. Nakonec nejvíc oslnily hry, které použily in-house technologii, k tomu se ale ještě dostaneme.
V čestných zmínkách se objevilo rozšíření Burning Shores pro Horizon Forbidden West (základní hra se loni stala celkovým vítězem), které nás zaneslo až do oblak, horolezecká hra Jusant, jež sází na jednoduchý artstyle s působivým nasvícením poháněným technologií Lumen z UE5, Armored Core VI: Fires of Rubicon pro unikátní výtvarnou režii, Metroid Prime Remastered, u něhož je až k nevíře, že dokáže běžet na Switchi, a nakonec Dead Space Remake, jenž sází na extrémně působivé nasvícení.
V samotném žebříčku se na desáté pozici umístilo Star Wars Jedi: Survivor, které i přes všemožné technické problémy dokáže vypadat nádherně. Následovalo Final Fantasy XVI, jež rovněž dokáže vypadat velmi působivě, byť ne úplně konzistentně. Na osmém místě skončil Robocop: Rogue City, podle Digital Foundry nejlepší letošní ukázka Unreal Enginu 5, dokáže totiž skvěle využít všechny tři přední technologie: Lumen, Nanite a Virtual Shadow Maps. Konzistentně skvěle vypadají hry od Capcomu postavené na RE Enginu, a proto není překvapením, že se v žebříčku objevil také Resident Evil 4 Remake, jehož předností jsou například výborné modely postav s realistickými vlasy.
Na šestém a pátem místě se objevily hry trochu z jiného soudku. Na nižší pozici to byl Hi-Fi Rush, který sází na unikátní stylizaci a animace, a následně velice originální Super Mario Bros. Wonder, jenž předvádí opravdu neskutečné věci z kreativního hlediska. A jak správně podotýká Alex Battaglia, na rozdíl od spousty jiných titulů pro Switch se nepotýká s přílišným aliasingem. Těsně za stupni vítězů pak skončil Marvel’s Spider-Man 2, jenž sice staví na základech z předchozích her od studia Insomniac, ale zvedá kvalitu ještě o úroveň výš, a především je jednou z nejlepších ukázek ray tracingu na konzolích.
Top 3 byla víceméně jasná, ale o samotném pořadí debatovali John Linneman, Alex Battaglia a Oliver Mackenzie až přímo ve videu. Na bronzové příčce se umístil Cyberpunk 2077 (in-house RED Engine) s path tracingem (režimem RT Overdrive), který pozvedl nasvícení na úplně jinou úroveň, byť si za to samozřejmě žádá vysoký výkon. O prvních dvou se rozhodovalo obzvlášť dlouho, na druhé pozici se však nakonec umístil Alan Wake 2 (in-house engine Northlight) se skvělým prostředím, modely postav a z hlediska nasvícení rovněž path tracingem.
Úplným vítězem se stal jeden z posledních titulů tohoto roku – Avatar: Frontiers of Pandora (in-house engine Snowdrop) od studia Massive Entertainment. Přestože se redaktoři DF shodli, že Alan Wake 2 je z hlediska vizuálu nejlepší, když se vezme do úvahy i rozsáhlost dané hry, Avatar měl přece jen o chlup navrch. Nabízí nádherný svět Pandora v herní podobě a skvěle využívá ray tracing, na rozdíl od AW2 i na konzolích. Ať už si Avatara zahrajete na jakékoli platformě, můžete se těšit na silný vizuální zážitek.
Our annual 'best graphics of the year' video is here! @dark1x, @Dachsjaeger and @oliemack reflect on an absolutely tremendous 12 months packed with outstanding technology and art: https://t.co/Vs8xrn0Rx5 pic.twitter.com/FAfCqnFvuu
— Digital Foundry (@digitalfoundry) December 22, 2023
Alan wake je hnus
digital foundry jsou hlavne strasni kaspari
avatar ? nejlepsi grafika ? prosim ? mam tam nahrano 40h a nejlepsigrafiky sem si nevsiml . mozna tak nejlepsi zprasena optimalizace to jo ale grafiky fakt ne … alan wake je pekny ale je to uplne to same . umele snizeni vykonu / spatne optimalizace … posledni dobou nevyslo nic extra co by mi nechalo pusu otevrenou do koran … avatar ma super mapu , pandoru miluju … ale top grafickej to fakt neni …
far cry 6,5, horror walking simulator,bad joke s gameplayem z roku 2010
Takže kvalitní grafika rovná se realistický vzhled.
Ok. Dobré vědět.
pro mě má nejlepší grafiku the pricniple talos 2
Tak to já jsem asi už dost starej nebo přehranej za 20 let, protože mě ty hry nepříjdou vůbec jak next gen. Ano jsou pěkné, ale nic co by nám nenabídnul Frostbite s Battlefield 5. Cryenginu v Crysis / Hunt…
To víš že jo koblížku. 😃😃 pořid si brýle si opravdu starý. 😂
A za jakou cenu tohle vše dosáváme? Kašlání na optimalizace podpora domyšlených FPS, které vytváří input lag a problémy s obrazem. DLSS, které v jedné hře vypadá lépe, než nativní a v jiné zase hůře a s ghostingem ? Mě tohle prostě nepříjde jako next gen. Jsou to jen trochu barevnější hry, než které dostáváme normálně, Ale The Division 1/2 – BF 5 – Far Cry 6 taky nevypadají o tolik hůř, aby to běželo takhle. A hlavně v nativním rozlišení při ultra to běží stejně jako většina nových her skoro při nízkých detailech s DLSS.
Takovejhle hnuj já prostě podporovat nehodlám. Od let 2000-2018 se řešil jen hrubej výkon. Hry se optimalizovali a hlavně fungovali. Dneska tady máme 30x rychlejší čipy, než před 15 lety DLSS a FSR a ty hry chodějí hůř. Vycházejí v horších stavech. Ale dnešní generace tohle nevidí a s klidem to akceptují. Zapnou domyšlené FPS a mají z 60FPS magických 150.
Jo třeba Alan Wake 2 vypadá venku moc dobře ale jak vlezeš do interiérů tak se to celé rozpadne a všechno je jako vystřižené z papíru. V interiéru skoro nenajdeš lesk a když tak jen takový ten lehký náznak jako zašlá glazura nebo matný plast a když je něco kovové tak to vypadá jako z broušeného hliníku. Ale DF řeší víc technologie než samotnou estetiku. A třeba ty postavy v avataru vypadají víc jako molitanové repliky co se postaví někde v obchodním centru při propagaci než živá stvoření. Ale tak nejde mít všechno.
tak zrovna hunt je pekne zastaralej a hnusnej ty obcas umis vytvorit zvlastni plody …
Alan Wake 2 má v současnosti nejhezčí grafiku. Vypadá naprosto úchvatně, stylizací i mírou detailů. Dokonce i na nízké nastavení je v čele před konkurencí. Už se těším jak bude s touto grafikou vypadat remake Max Payne.
Remake Max Payne podle mě bude vypadat úžasně
Přesně. Už jsem musel snížit na low nastavení a hra mi nikdy nepřišla hnusná. Něco zůstalo na medium, ale přišlo mi jako bych hrál medium – high u x jiných her.