Společnost Apple má plány převést na svá mobilní zařízení AAA tituly z PC a konzolí a už na loňské konferenci v rámci představení řady iPhone 15 (dostupné jsou ale pouze na iPhone 15 Pro) jsme se dočkali oznámení několika z nich. Nejvíc se k portování měl Capcom, neboť ještě ten rok jsme dostali jak Resident Evil Village, tak na samotném konci roku ještě Resident Evil 4 Remake. A právě ten nyní ve videu rozebral Oliver Mackenzie z Digital Foundry.
Na rozdíl od RE8 nenabízí čtvrtý díl na mobilu podrobnější nastavení a zážitek je tak v tomhle podobný tomu z konzolí s tím, že ale máte opravdu jediný režim vizuální kvality a výkonu. Po vizuální stránce na tom nicméně není hra úplně špatně, v porovnáních má poměrně blízko k PS4 verzi hry, která je sice oproti té PS5 sice silně degradovaná, ale stále vypadá poměrně solidně. Nasvícení je velmi podobné, textury taky (byť jsou lehce horší) a mohli bychom pokračovat.
Jenže všechno to sráží kvalita obrazu – hra se totiž renderuje v rozlišení okolo 300p a následně se pomocí MetalFX (technologie přímo od Applu) upscaluje do 720p. Výsledkem jsou velmi zrnité stíny či silné artefakty prakticky všude, kde se něco pohne, například i Leonovy vlasy.
Frame rate také není úplně ideální. Hra je samozřejmě uzamčena na 30 FPS, jenže už samotný lock má nestabilní frame pacing, takže čas mezi snímky občas skáče mezi 33 a 16 milisekundami. Větším problémem jsou však sice krátké, ale masivní propady FPS, na které můžete v některých místech narazit, stejně jako na stuttering (ten je nicméně i v ostatních verzích). V náročnějších lokacích je pak snímková frekvence poměrně nestabilní a může se pohybovat lehce pod 30 FPS.
Jednu výhodu oproti PS4 verzi ale hra přece jen má. Řeč je o načítacích časech, jež činí okolo 7 sekund, což je zhruba šestina času, který na loading potřebuje PlayStationu 4. Zároveň ale stejně jako u RE8 platí, že budete na mobilech potřebovat gamepad, neboť dotykové ovládání je prakticky nepoužitelné.
Celkově vzato jde podle Mackenzieho o hratelný port, který si uživatelé iPhone 15 Pro mohou užít. Jde o lepší konverzi než u RE8, ale stále musíte počítat s poměrně značnými ústupky.
Capcom has managed to deliver a credible enough eighth-gen port here, but with some substantial performance and image quality caveats. Hopefully upcoming Apple Silicon titles can come closer to that elusive home console on-the-go experience. https://t.co/LEQQJgF9mB
— Oliver Mackenzie (@oliemack) January 2, 2024
Nevim jestli bych na parpalcovym zobrazovadle resil artefakty pokud clovek nema display 5cm pred ksichtem…