Benoit Clerc, výkonný ředitel společnosti Nacon, se krátce před svátky vyjádřil k aktuálnímu stavu herního průmyslu pro server GamesIndustry.biz. Během rozhovoru byla také diskutována neúspěšnost některých her z jejich produkce. Podle Clerca je jeden z hlavních důvodů tohoto neúspěchu skutečnost, že na trhu je příliš mnoho her, což ztěžuje průlom některým projektům. Na Steam například během některých dnů dorazí až 50-60 her, a tak je nezbytné, aby projekt vynikal a něčím se odlišoval.
Taková situace v případě Naconu nastala u Robocop: Rogue City. Tato FPS patří mezi jeden z nejlepších výsledků společnosti. Firma si plně uvědomuje, že svou tvorbou nemůže konkurovat AAA produkci a proto se zaměřuje na vytváření děl, která cílí na fanoušky určitých žánrů, což je třeba Ravenswatch nebo série WRC. Role vydavatelů rozhodně není snadná. Konkurence je totiž skutečně silná a prorazí jen ty nejvýraznější kusy. Nevypadá to ovšem tak, že by se situace měla dlouhodobě změnit.
In the second half of this interview, Nacon USA president Jack Reynolds defends innovation in the peripheral business and talks about consumer expectations for cross-platform game padshttps://t.co/bSBN7Vpjks
— GamesIndustry (@GIBiz) January 10, 2024
Příliš mnoho špatných her. Proto je takové pozdvižení když někdo ve sféře AAA produkce udělá dobrou hru (BG3). Ostatní devs a vydavatelé jsou z toho něšťastní, protože to na ně klade zbytečný tlak dělat dobré hry.
Podle mě taky.
Rozhodně nestíhám.
„Konkurence je totiž skutečně silná a prorazí jen ty nejvýraznější kusy. Nevypadá to ovšem tak, že by se situace měla dlouhodobě změnit.“
Takže nebe je modré, voda je mokrá, a herní byznys je takový už 40 let.
Hlavně spousta lejn
Naštěstí tu je Phil Spencer a Xbox 💚💚 není zač
Minýulý rok vyšlo prej 12 000 her. Já stihl zahrát něco kolim 1000-1500 her :). Refungu bylo tolik, že jsem kolikrat něco zapomněl refundovat. Většina her je odpad. Často narazím na zajímavé hry, které mi steam ani nenabídne, ale narazím na ně náhodou na youtube od někoho.
Vyloženě epických her nula.. BG 3, Robocop nebyl špatnej či Daggerfall unity a pár dalších kousků.
Ano na trhu je příliš mnoho her bohůžel převažujou ty špatné hry.
Začne to vždy odložením her. Pokračuje je to tím, že hry jsou nehratelné, kvůli špatné optimalizaci. A vyústí to v nudný, nezáživný gameplay.
Sám jsem si už pokládal otázku ,,proč hry byly dříve lepší´´.
Ono je dost prostoru k tomu udělat dobrou hru bohůžel za mě nebo já osobně bych si zahrál staré klasiky.
Hry jako NFS underground 2 / Call of duty 1+2, medal of honor… Stačilo by staré hry občas zremasterovat. Proč tohle nedostáváme ? Chápu, že by to bylo pracnější, ale vývojáři nám radši hodí na talíř nefunkční kopii něčeho co nějak tak chceme, ale ono to prostě není ono..
Proč dnes nevychází bezhlavé střílečky. Střílečky podobné doomu ? Klasické závodní hry. Tuning a jen závody… ?
Vše je dnes strašně nafoukné do obřích, otevřených světů. Hráči místo toho, aby si uživali gameplay, tak řeší kraviny tipu ,,vyřeš tohle, vyrob,najdi tohle´´
Proč Far Cry 3-4 jsou skvělé díly a 5-6 jsou nudné špatné a přitom je to stejná hra…
Dnes mají vývojáři jeden úkol.. Vytvořit hru co nejrychleji a co nejrychleji ji prodat. Díky Nvidii dnes nemusí řešit optimalizace, takže to se zkrátí výjoj hry a nějáký ten měsíc. Ve finále se zjistí, že produkt nějak jaksi nefunguje.
Dnešní hry jsou opravdu nudné, nezábavné…
Asi tak. Možná dnes mají někteří vývojáři k dispozici balík peněz, že dokáží epický vizuálně úchvatný hollywoodský spektákl, ale také s ním sdílí stejné neduhy jako je značná kreativní vyčpělost. O hratelnosti těchto her je škoda mluvit, protože se hrají všechny téměř stejně. Hlavně, že v tom utopí přes 100 milionů $, a pak ten masivní marketing, aby to hráči náhodou nepřehlédli. Nějak si to publikum musí uplatit a dát jim přitom pocit, že jim vlastně dodávají, to co chtějí.
Jojo chybí mi duch starých, „jednoduchých“ a nepřeplácaných her, který měly kouzlo. Knihovna zasraná „looting/crafting simulátorama“ na stovky hodin, který nikdy nedohraju. Starý hry bych hrála znovu a znovu. Zlatý časy kolem roku 2000. Btw ten FC5 zas takový peklo není, až na nějaký nesmysly v příběhu.. Na Steamu má 80%.
Však kdo ti brání hrát staré hry, sám mám v PC, Flatout, Colina 2, Homam 3, Bitvu o Středozem 2, NFS, …. a většinu díky modifikacím na úrovni remasteru.
Nebrání a já je hraju, ale některé už jsou prostě za zenitem a ocenila bych je takové jaké jsou, aby vycházely i dnes v podobě pokračování nebo remasteru. Age of Empires II HD Def. edice, či HoMaM III HD palec nahoru, Mafia Def. edice už je trochu diskutabilní ;)… Starý přízemní NFS mi chybí, za Bitvu o Středozem III bych vraždila :P, nebo Hidden & Dangerous 3 :/, Star Wars Jedi Knight pokračování série. Assasíny už nemám šanci stíhat dohnat skrz obsáhlost. I ty CoD a BF co vychází snad víc než jedno ročně to je vtip a směr vyvinutí série zničil její kouzlo.
Jediné měřítko zenitu, o kterém píšeš, je, jestli ty staré klasiky dokážeš rozchodit na svojem aktuálním PC.
Pokud máš druhý díl BfME i s datadiskem tak doporučuji mod Age of Ring https://www.moddb.com/mods/the-horse-lords-a-total-modification-for-bfme
Možná by stálo za to se taky dívat mimo AAA segment, než obecně psát, že dnešní hry jsou nudné…
A pak tu jsou lidi jako já, kteří čekají na remaster C&C Red Alert 2 a Tiberian Sun
Taky generals!
Tiberian Sun má fanouškovský remaster – snad i schválený držitelem licence:
https://cnc-comm.com/tiberian-sun/downloads/the-game/installer
Nic neroste do nebe. Nastává období, kdy i neustále bobtnající herní trh naráží na své limity, až bublina jednoho dne praskne. Velké tituly bojují s rozpočty a jejich návratností, přičemž opatrnost investorů nedovoluje vývojářům odvážnější inovace.
Indie scéna zase bojuje s takovou záplavou her, že prosadit se do podvědomí hráčů vyžaduje souhru mnoha okolností, včetně notné dávky štěstí.
To, že je herní trh do jisté míry přesycen, to by měl vědět snad každý, kdo se hrami zabývá a vydává. O to víc by mu mělo být jasnější, že musí přijít s něčím pořádným nebo novým. A kdyby těch her bylo o i polovinu méně, tak ty španté hry, jako Gollum, by si nepolepšily.
No… neříkej. A k tomu je to ještě neustále nějaký remake nebo líné pokračování které mění v podstatě jen cutscény a nějaký ten příběh co vyprávějí. Občas se tedy změní i prostředí ale hra je vyrobená podle stejné šablony jako pět dalších a ani se neobtěžují to maskovat. Jo a nebo rovnou ukradnou herní mechaniky takže už při vydání je hra ohraná. Takže hry táhne dopředu v podstatě už jen indie scéna. Naštěstí to hráčům pomalu začíná docházet a průmysl to cítí. Není tak problém najít AAA hru ve slevě už třeba dva měsíce po vydání takže se to časem opraví samo.
Každý si chce prostě „utrhnout kousek z koláče“ a to v jakémkoliv odvětví nebo činnosti. Všude se povalují tuny a tuny nepotřebných blbostí a jen občas se ukáže záblesk něčeho skutečně podstatného, smysluplného, potřebného, inovativního – a opět to pohřbí tuny a tuny hloupostí…
Proto to na naší matičce Zemi vypadá, tak jak to vypadá a dokud budou lidskou společnost ovládat finance a šílená spotřební ekonomika, nic se nezmění. A to platí i pro herní průmysl
Doporučuju migrovat do Severní Korei, tam se ti bude líbit, tam se neplýtvá ničím.
By mne zajímalo, co jiného by mělo lidskou společnost ovládat, jak píšete.
Už teď se děsím vaší odpovědi
Na trhu je příliš mnoho špatných her
Občas je potřeba rozrýt hodně hnoje, aby vyrostla krásná růže.