Ačkoli loni vydaný survival horor Alan Wake 2 obdržel pozitivní hodnocení od kritiků (v naší recenzi si odnesl nejvyšší možnou známku) i hráčů, dosud nebylo příliš jasné, jak je to s počtem prodaných kopií. O čísle totiž mlčeli jak vývojáři z Remedy, tak vydavatel Epic Games. To se ale nyní změnilo a Remedy číslo oznámilo v tiskové zprávě.
Alan Wake 2 má k začátku února 1,3 milionu prodaných kopií, první milion byl překročen už v prosinci. Jde o nejrychleji prodávanou hru od studia Remedy a za první dva měsíce se prodalo o 50 % více kopií než Controlu za první čtyři měsíce. Ten vyšel v roce 2019 a za tu dobu prodal přes 4 miliony kusů.
Vývoj a marketing se zatím nezaplatil plně, ale CEO Remedy Tero Virtala říká, že se už vrátila velká část celkových nákladů. Počáteční prodeje jsou podle něj pozitivní a umožnily pokračování vývoje dalších projektů. Control 2, Condor a remaky Maxe Paynea se mají v první polovině roku posunout do další fáze vývoje. V případě posledních dvou jmenovaných projektů to už bude plná produkce.
Na závěr v tiskové zprávě Remedy ujišťuje, že nás čekají další patche a dvě slíbená placená DLC.
Alan Wake 2, 1.3 million units sold. We good. https://t.co/eCh1jPDsfa
— Thomas Puha (@RiotRMD) February 16, 2024
No… kletba Remedy pokračuje. Jak takováhle hra může prodat jen 1.3 milionu a Palworld prodá 7 milionů za pět dní. Pro Remedy je to úspěch ale ostatní podobně velká studia by to měla za selhání. Teď by mohli vydat krabicové verze aby se ukázalo co si lidé opravdu myslí o digitální distribuci protože je v tomhle ohledu celkem napjatá atmosféra a lidé se bouří. Ubisoft už s tím nějaké zkušenosti má a chystá se vypnout The Crew a připravit tak lidi o produkt který si zaplatili o stále ho hrají, Sony teď slučuje nějaké své dvě anime služby nebo co a lidé tak na jedné z nich přijdou o část své knihovny a ještě jim tu službu dvojnásobně zdraží. A to jsou jen aktuální případy. No a samozřejmě snaha Epicu o donucení hráčů k používání jejich mizerných služeb exkluzivitou protože je nemá jak jinak přilákat na dobrovolné bázi taky zrovna moc nepomáhá. I když tady se to dá trochu odpustit protože prý financovali vývoj.
Jednoduše, Palworld je na Steamu a Alan Wake 2 ne. Hráči mají v drtivé většině negativní názor na Epic, takže logicky to tam moc hráčů nekoupí. Jak tohle vydavatel stále nechápe je opravdu záhada.
Epic, jakožto vydavatel to chápe a ví, že poměr Steam/Epic by byl podle mě (když budu optimistický) 80/20. Upřímně si nemyslím, že kdyby AW 2 vyšel na Steam, tak se prodeje díky tomu znásobí. Control na Steamu je a má asi něco přes 3 miliony prodaných kusů. A stejně jako AW 2 to není hra pro každého a Palworld je zkrátka pro mainstream publikum. Podle mě potenciál na největší komerční úspěch budou mít s remakem Max Payne.
No podle finančních zpráv vydavatelů které je zveřejňují PC tvoří stabilně třetinu +- pár procent v prodejích ale nějak se mi nechce věřit že to bude platit i v tomhle případě. Co tím chci říct je to že by prodeje i se steamem byly maximálně na třetině vedle Xboxu a PS takže by nebyli nijak drasticky vysoké. I kdyby těch 1,3 milionu bylo jen mezi dvěma konzolemi a na PC by se neprodal jediný kus (což tak samozřejmě není) tak by to pak v nejlepším možném případě bylo pořád pod dvěma miliony prodaných kopií. Řekl bych že by to bylo tak na 1,5-1,6 milionu se Steamem a to si to doslova cucám z prstu. Dokud se nedozvíme prodeje alespoň na jedné z konzolí tak můžeme jen odhadovat jaké by byly prodeje i se steamem.
Srovnávat prodejní čísla AW2 s Palworldem je jako porovnávat návštěvnost filmu Příchozí s marvelovkama. Obojí je úplně jiná kvalita, pro úplně jiné publikum…
Samozřejmě že je to záměrně absurdní příklad protože Palword je asi nejrychleji prodávaná hra roku 23 ale právě proto jsem jí vybral aby byl vidět ten kontrast protože ta za jeden den průměrně prodala stejně jako AW2 za celé měsíce.
Koupím, až bude na PS5 v krabičce
Pro mě jedna z nejlepších her co jsem kdy v životě hrál. Je škoda, že má tak malé prodeje. Přeci jenom Resident evil má podstatně víc kusů na jendom díle, takže to asi nebude o tom, že se jedná o horovou hru.
Až to dají na Steam pak to koupím. Jinak jejich chyba.
Na Steamu to velmi pravděpodobně nebude…
Měli by tu hru vydat na Steamu. Možná by ty prodeje byly o něco lepší.
Asi tak no, milion je v dnešní době nic
Tenhle rest už bych měl zahrát…
Sice to nebude Bůh ví jaký komerční úspěch, ale jsem rád, že se jim ve své podstatě daří.