Předchozí rok byl pro česká studia náročný, o čemž by mohlo vyprávět kupříkladu brněnské Madfinger Games. Těžko se však nedařilo pouze jemu. Úplně růžově na tom nebyl ani Amanita Design. Přestože se jim podařilo vygenerovat slušná čísla, oproti minulým létům se podařilo na tržbách získat o téměř 22,2 milionů méně než kupříkladu v roce 2020, kdy firma získala pěkných 106 milionů.
Velká část tržeb pochází z licenčních poplatků a především také prodejů her. Minimální částku pak Amanita Design těží z prodeje zboží navázaného na své hry. Trn z paty studiu však dle uzávěrky bezesporu vytrhla společnost Apple a její předplacená herní služba Arcade, kde byla v minulém roce nabízen jak Creaks, tak i Pilgrims. Vzhledem k tomu, že tvůrci připravují Phonopolis a další dosud detailně nepředstavený titul, je pravděpodobné, že v následujících letech opět půjdou nahoru. Za nás jim držíme palce, protože jejich tvorba je skutečně skvostná.
Amanita: Tvůrci Samorosta či Machinaria klesly tržby i zisk, prodejům pomohl Apple https://t.co/AdROnr0da1
— Lupa.cz (@Lupacz) August 30, 2022