Her s upírskou tematikou není příliš. Když už se nějaká objeví, vzbudí to zcela zřejmý zájem ze strany fanoušků vampírských dobrodružství. Věčně odkládaný Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 je v nedohlednu, a tak nezbývá, než hledat jinde. Tvůrci z Arkane Studios nám ve spolupráci s Bethesdou přinášejí Redfall. Kooperativní střílečku s lákavým zasazením, jenž by mohla ukojit neutuchající žízeň fanoušků lačnících po krvi. Arkane Studios za sebou má velmi úspěšnou sérii Dishonored, ne zcela právem opomíjený Prey a originálně pojatý Deathloop. O dobré hry z jejich stáje tedy není nouze. Dosáhl jejich nejnovější počin stejných kvalit? Vydejme se spolu do Redfall, ostrovního městečka na severovýchodním cípu USA, které sužuje epidemie nadpřirozena a nikdo si nemůže být jistý dalším ránem.
- Platforma: XSX|S, PC (recenzováno)
- Datum vydání: 2. 5. 2023
- Výrobce: Arkane Studios Austin (USA)
- Žánr: kooperativní FPS
- Česká lokalizace: ne
- Multiplayer: ano, až pro čtyři hráče
- Dat ke stažení: cca 100 GB
- Herní doba: 20+ hodin
- Cena: od 1649 Kč (Steam)
Uvězněni na ostrově
Hned na úvod musím zmínit, že mne příběh Redfall opravdu zaujal. Nejedná se sice o žádné scenáristické veledílo, ale rozhodně ani o generickou nudu. Váš hrdina se probouzí na ztroskotaném trajektu. Je pošramocený a pomlácený. Kolem něj jsou pouze mrtvoly a vysoko se tyčící vlny, které jako by zamrzly v čase. Výjev vskutku hodný Mojžíšova příběhu. Cíl je jasný, zjistit, co se sakra děje. Všude okolo se producírují pochybné ozbrojené existence, se kterými se dříve či později dostanete do křížku. Věřte ale, že nebudou vaším hlavním problémem. Velké množství obyvatel Redfall podlehlo vábení entit, které se zmocnily celého města a přilehlých lokací. Řeč je samozřejmě o upírech. Během různorodých misí se setkáte s několika druhy nepřátel, ale nejvíce vám zatopí právě ony různé druhy krvesajů, které budete likvidovat nepříliš pestrým arzenálem. Pokud máte rádi upírskou tematiku, příběh se vám nejspíše líbit bude. Osobně jej vnímám jako jednu z mála pozitivních vlastností celé hry. Bohužel.
Skvělé zasazení
Předtím, než se pustím do poměrně silné kritiky nového díla od Arkane Studios, bych se rád zaměřil na celkovou atmosféru herního světa. Ta je totiž výtečná. Na každém kroku na vás dýchne okolí, které jako by vypadlo z pera Stephena Kinga či scénáristů Stranger Things. Vždy jsem měl slabost pro příběhy ze zapadlých amerických městeček. Pokud k tomu patřily i paranormální jevy a tísnivá mysteriózní atmosféra, byl jsem v sedmém nebi. A přesně to Redfall nabízí. Dřevěné americké domky, opuštěné majáky a hasičské stanice, prázdnotou zející ulice a ledabyle poházené hračky. To vše sem krásně zapadá.
Čtyři z trajektu a havran
Do boje proti nemrtvým se můžete vydat jak sólo, tak i s kamarády, a to až v partě čtyř upírobijců. Na výběr máte aktuálně ze čtyř hratelných hrdinů. Devinder dokáže házet elektrizující kopí a teleportovat se. Layla umí vyvolat psychický deštník, který odráží kulky a navíc zvládne za pomoci svých sil skákat vysoko. Remi disponuje robotem a náloží C4 a v neposlední řadě tu máme Jacoba, který se může stát neviditelným a na průzkum vysílá svého věrného havrana. Každý hrdina má i svoji ultimátní schopnost a příběhové pozadí.
Na výběr máte ze čtyř hratelných hrdinů.
Své hodiny v Redfall jsem trávil v kůži Jacoba, jelikož mi byl nejsympatičtější. Jeho havran, kterého může vyslat na průzkum se zprvu může jevit jako dobrá vychytávka, ale přiznám se, že jsem jej moc nepoužíval. Nebylo totiž proč. Neviditelnost se nicméně hodí, a to především pokud potřebujete rychle zmizet z boje, ve kterém vám hrozí jistá smrt. Ultimátní abilita je prakticky aim bot s odstřelovací puškou. Docela nuda. Schopnosti si vylepšujete za pomoci talentového stromu. Maximální level postavy je stanoven na číslovku 40. Díky tomu si postupně můžete odemknout vše, co se vám líbí. Talenty jsou dost generické. Jedná se například o zvětšení kapacity munice, rychlejší regeneraci či vylepšení dovedností dané postavy. Nic světoborného. Některé jsou navíc cílené přímo na kooperační hraní a pokud hrajete sólo, nedávají příliš smysl.
Redfall lze hrát až ve čtyřech hráčích. Nedostatek osobně vidím v tom, že se postup hrou ukládá pouze tomu, kdo hostuje herní seanci. Pokud se tedy připojíte do hry, kterou zakládá kamarád a později budete chtít hrát sólo, budete si muset příběhové mise odehrát vlastnoručně. Zkušenosti a výbava vám ale zůstanou. Tak alespoň něco. Samotné kooperativní hraní nijak nevybočuje ze zažitých standardů. S kolegou Martinem Zavřelem jsme během testování coopu odehráli první ze dvou lokací, které Redfall nabízí. Nelze vyloženě říci, že bychom se nudili, ale rozhodně nešlo o nic, na co bych alespoň já vzpomínal.
Redfall lze hrát až ve čtyřech hráčích.
Mimo příběhové mise hra nabízí i vedlejší aktivity a úkoly. Můžete se vydat vyčistit upírské hnízdo, které využívá zajímavou mechaniku. Jakmile zničíte srdce, které se zde nachází, začíná souboj s časem. Během několika desítek sekund musíte posbírat co nejvíce skryté výbavy a následně stihnout extrakci. Herní mapa je rozdělena na tzv. sousedství, ve kterých soupeříte o vliv. Pokud plníte vedlejší úkoly a zabíjíte vzácnější druhy nepřátel, nabíjíte tím ukazatel. Jakmile jej zaplníte, spustí se mysteriózní bouře a vy se musíte utkat se silnějším oponentem. Po chvíli se tyto systémy stanou stereotypem a ačkoliv zpočátku vypadají cool, není to nic světoborného. Příběh zde prostě hraje prim.
Plytký gunplay, nudný arzenál
Na upíry přece nepůjdete s prázdnou. Musíte se pořádně vybavit. Arzenál zbraní je v Redfall velice nudný. Tedy až na výjimky. Osobně jsem si nejvíce oblíbil vrhač kůlů, který se s upíry nepáře. Samozřejmostí jsou pistole, pušky, brokovnice atd. Za zmínku stojí i UV paprsek, který lze využít např. při překonávání jinak velice nebezpečné rudé mlhy. Zbraně jsou rozděleny do klasických rarit. Sbírat budete obyčejnou, neobyčejnou, vzácnou, epickou i legendární výbavu. Mimo střelné zbraně se lze vybavit i jakousi ampulí, která vám zvyšuje hodnotu zdraví a přidává efekty navíc. Ty lze najít i u zbraní, a to v závislosti na jejich raritě. Jedná se např. o zvýšenou přesnost atd. Generické, všední, ničím nepřekvapující.
Jednou z nejdůležitějších složek stříleček z první osoby je tzv. gunplay, tedy pocit, jaký máte jakožto hráč ze střelby samotné. Zde Redfall tvrdě naráží. Střelba působí téměř jako z mobilní hry. Krom již zmíněného vrhače kůlů je velice nezáživná až bolestivá. Mnohokrát se mi stalo, že jsem se snažil s puškou trefit headshot na poměrně velkou vzdálenost, ale nepříteli jsem neudělil žádné či téměř žádné poškození. Stačilo se ale posunout o tři metry blíže a kultista či upír padl na jednu ránu. Nevím, jestli se zde autoři snaží navodit pocit realističnosti, ale za mne je to velice otravné. Hráče, který chce otestovat své střelecké dovednosti Redfall prostě neocení a neumožní mu to. Celou dobu mi připadalo, že hraji hru, která je co se týče gunplaye, na míle vzdálená konkurenci.
Bídný technický stav
Z trailerů a herních záběrů vypadal Redfall relativně hezky. To, co jsem ale měl možnost vidět na své obrazovce, mne velice překvapilo. Rozhodně ne v dobrém. Nebudu vám lhát, Redfall vypadá jak deset let stará hra. Stylizace je sice pěkná, ale vizuál je vyloženě špatný. O to více mě překvapila příšerná optimalizace. Poslední dobou se nám tu rozmáhá takový nešvar. Hry jsou v den vydání téměř nehratelné. PC port The Last of Us a minulý týden vydaný Star Wars Jedi: Survivor jsou pouze špičkou ledovce. Po celou dobu hraní jsem byl nucen vytrpět stuttering, prapodivné pády snímkování, doskakující a neostré textury, neviditelné nepřátele atd. Podotýkám, že jsem hru hrál na epické nastavení v rozlišení 1440p. Moje sestava je sice průměrná (Ryzen 5600x, RTX 3070Ti, 32 GB Ram), ale na hru s tímto vizuálem by měla bez problému stačit. Po celou dobu hraní se textury zaostřovaly až v okamžiku, kdy jsem k nim přišel na minimální vzdálenost. Keře se načítaly, až když jsem od nich byl zhruba pět metrů a několik stromů si jen tak viselo ve vzduchu.
Redfall vypadá jak deset let stará hra.
S nastavením jsem si hrál téměř dvě hodiny. Nezáleželo na tom, jaké detaily a rozlišení jsem zvolil. Problém byl pořád stejný. V jednu chvíli mi Redfall běžel na 120 snímků, aby v následujících pěti vteřinách spadl na 27. K těmto problémům navíc docházelo i při nehybném stání na jednom místě. V době psaní recenze ještě nebyly k dispozici nové ovladače pro grafickou kartu, ale je nutné mluvit o stavu, v jakém se ke mně hra dostala. Kolega Martin Zavřel nicméně takové problémy neměl. Na jeho i7 9700k, RTX 2070 a 16GB Ram hra běžela ve 4k a na středních detailech si držela šedesát snímků téměř po celou dobu. Redfall obsahuje protipirátskou ochranu Denuvo, o které kolují zvěsti, že způsobuje velký dopad na systém a následně i nevalný výkon ve hrách. Toto tvrzení nemohu potvrdit ani vyvrátit, ale něco je zde opravdu hodně špatně. Při použití DLSS navíc hra prapodivně blikala a snímky se absolutně nezvedly. Nemohl bych v noci klidně spát, kdybych nad tímto technickým gulášem mávl rukou a čekal, jestli hru opraví patche a updaty. Na konzolích navíc Redfall běží na třiceti FPS, a to hodně nestabilních. Tvůrci sice slibují update s dvojnásobným frameratem, ale jeho vydání je ve hvězdách. Pokud dojde k vydání day one patche, který tuto bolestivou optimalizaci opraví, budeme vás informovat.
Promarněný potenciál
Redfall mohl být parádní zábavou. Solidní příběh a skvělé zasazení jsou ale jediná pozitiva, na která jsem během recenzování narazil. Arkane Studios tentokrát udělali přešlap, který mnoha fanouškům způsobí vrásky na čele. Náplň hry rozhodně není nudná, ale špatná optimalizace a zastaralý vizuál ve spojení s plytkými zbraněmi a velice slabým gunplayem táhnou titul ke dnu. Je to velká škoda, protože potenciál zde zcela jistě nechybí. Pokud přeci jen lačníte po upírském dobrodružství, doporučuji využít Xbox Gamepass, na kterém bude Redfall dostupný přímo v den vydání.
Druhý názor: Filip Svoboda
Hluboko pod povrchem Redfallu zůstalo DNA těch Arkane, které známe – tvůrců Dishonored, Prey nebo Deathloopu. Projevuje se svižnou akcí, immersive-sim prvky v prostředí, které je chvílemi doslova další zbraní v bohatém repertoáru, nebo propracovaným lorem, který mě dokázal zaujmout i jako člověka, který upírskou tématiku spíše nevyhledává.
Bohužel většina z toho pod povrchem spíš zůstává. Vývojáři se tentokrát přiklonili k sandboxové hratelnosti s důrazem na co-op, což může fanoušky zklamat. Spousta prvků působí nedotaženě. Například mě zaskočilo, že hra zcela postrádá skutečné cutscény. Události hráči předkládá přímo při hraní nebo pomocí statických výjevů.
Spousta prvků působí nedotaženě.
Titul není ani v ideálním technickém stavu. Grafické glitche nebo rozmazané textury, které zkrátka ne a ne se vykreslit, záseky při načítání nepříliš velké mapy, nestandardní pohyb. A na Xboxu pak také limit třiceti snímků za sekundu, který je až nepochopitelný. Škodí akci, která od hráče vyžaduje především rychlost, a upřímně jsem neviděl nic, co by takovéto omezení jakkoli obhajovalo.
Třetí názor: Ondřej Zeman
Jsem velkým fanouškem her s upíří tématikou. Většinou mám raději tituly, ve kterých jsem v roli monster se špičatými zoubky, transformace v lovce však také není ničím, čím bych pohrdnul. Na Redfall jsem se proto opravdu těšil, protože AAA her zacílených na krev sající netvory rozhodně není nikdy dost. Na lov jsem se vypravil v kůži Jacoba. Puška a tišší postup totiž byl vždy něco, co mi v rámci hraní vyhovovalo. Brzy jsem díky tomu zjistil, že AI je tu naprosto tupá. Hodně mi připomínala umělou inteligenci z Crime Boss, která taktéž nepatřila mezi nejostřejší.
Nepříjemně jsem byl překvapen také škálou nepřátel. Byla totiž neskutečně chudá. Tvůrci se ani neobtěžovali udělat odlišně „majitele“ jednotlivých čtvrtí. Prostě upír sem, upír tam. Všichni na jedno brdo. Samotné útroby města bych označil za slušně zpracované, minimálně po stránce atmosféry byl jejich průchod super. Pokud jde o samotný návrh a možnosti, které nabízela jednotlivá místa, už to taková sláva nebyla, čímž jsem byl překvapen, protože Arkane Austin vždy dokázal hráči nabídnout alternativy. Zde však nějak tak rezignoval.
Redfall se pro mě stal ve všech ohledech zklamáním.
Redfall se pro mě stal ve všech ohledech zklamáním. Ano, hratelnost je dobrá, zasazení je slušné a hrdinové jasně odlišení, avšak zbytek herních prvků hodně pokulhává. Největší bolístkou tohoto díla je technická stránka, která je vyloženě zpackaná. Očekával jsem od vývojářů z Arkane Austin rozhodně více. Snad se jim časem jejich dílo podaří vyladit, aktuálně je to ale průšvih, který bych nikomu ze svého okolí nedoporučil ani v Game Passu.
Čtvrtý názor: Martin Zavřel
Redfall je docela jiná hra, když ji hrajete sami, proti tomu, když ji hrajete s někým (nebo dokonce s plnou partou ve čtyřech hráčích). V jednom jste díky relativně přiměřené obtížnosti (hra neustále dorovnává úroveň nepřátel vaší úrovni) nuceni postupovat jakž takž opatrně, což vás více namočí do většinou povedené strašidelné atmosféry města obsazeného upíry (člověk si vzpomene třeba na skvělý komiks a film 30 dní dlouhá noc), ačkoliv místy naprosto zoufalá AI nepřátel ono napětí poněkud boří (jednoho z bossů jsem ustřílel prostě tak, že jsem si stoupl na roh arény, odkud já na něj střílet mohl, ale on na mne nikoliv – místo aby se přemístil, prostě střílel do stěny přede mnou). V singleplayeru nicméně máte klid a čas si pročítat mnohé zápisky v prostředí, poslouchat dialogy a nalezené nahrávky či celkově zkoumat „environmental storytelling“, který přeci jen nese rukopis Arcane (pobavila mne třeba mrtvola kultistky pod skálou se žebříkem vedle ní, zaklonil jsem hlavu a uviděl, jak se na výběžku útesu nade mnou snažila namalovat graffiti na oslavu svého upířího pána, s táhlou čárou v místě, kde jí uklouzla noha a spadla).
Hlavním problémem je naprostá průměrnost všeho kromě zasazení hry.
Ve více hráčích se ale atmosférický horor změní v divokou akci, kde napětí víceméně mizí díky tomu, že se navzájem můžete oživovat, pokud někdo z vás padne. Jak si nejspíš dovedete představit, již tak slabá umělá inteligence nepřátel se v přítomnosti více lidských hráčů chová ještě podivněji, než ve hře jednoho. Bohužel aby to byla dobrá zábava (třeba jako žánrově podobní Outriders, ve kterých jsem s radostí nechal stovku hodin), chybí Redfallu důraz na kvalitu v čemkoliv kromě samotného settingu – ovládání a pocit ze zbraní jsou vyloženě nevýrazné (čest výjimce v podobě nastřelovače dřevěných kůlů), loot postrádá zásadní vlastnosti jako je možnost určovat si perky nebo alespoň dorovnávat úroveň oblíbené zbraně a obě herní mapy jsou relativně malé i nudné, ačkoliv obsahují pár hezkých míst (zamrzlá vlna tsunami na pobřeží nebo některé „spirituální dimenze“ upířích vládců). A pak tu máme naprosto děsivý technický stav, kdy hra pro mne byla na konzoli Xbox Series X naprosto nehratelná (zadrhávání vstupů páček, crashe) a na PC sice běžela relativně snesitelně, (nestabilních) 60 fps zlepšilo dojem ze zbraní i akce, ale pořád vypadala velmi nehezky, s neustále chybějícími nebo doskakujícími texturami a dalšími problémy. Jenže hlavním problémem této hry není technický stav, ten se snad jednoho dne povede zlepšit. Tím hlavním problémem je naprostá průměrnost všeho kromě zasazení hry, a to se nejspíš už nijak zachránit nedá.
Recenze
Redfall
Redfall mohl být skvělou zábavou na pár desítek hodin. Místo toho nám Arkane Studios servíruje nedopečený titul, který sužují technické problémy, špatný gunplay a velice zastaralý vizuál. Upírské dobrodružství nezachraňuje ani zajímavý, poutavý příběh a skvělé zasazení. Tohle neklaplo.
Líbí se nám
- Poutavý mysteriózní příběh
- Skvělé zasazení
- Vrhač kůlů
Vadí nám
- Opravdu zastaralý vizuál
- Velké technické problémy
- Špatný a nezáživný gunplay
https://isthereanydeal.com/game/redfall/info/
Epic 1839,- Kč (po přepočtu 78,1€, to je ~8€ přirážka proti oficiální ceně 69,99€)
Steam 69,99€ (Po přepočtu 1848,- Kč)
Spousta dalších obchodů co prodává Steam klíče méně než 69,99€.
Líbí se mi to grafika normální Arkane takove hry dela. Nechápu ten hate, podle mě kvůli tomu ze má 30fps v dnešní době co má pod 60 každý brečí, mě osobně to nevadí většinou dávám quality mód ve všech hrách, pokud je 30 stabilních nemám problém. Je to proste rubacka nic jiného jsem od toho nečekal. Jen nechápu ze to je tak spatne optimalizované ale na dnešní poměr je to “normální” snad žádná hra nejede normálně nechápu co v dnešní době vede aby vyšla hra která je rozbita.
Nejsem konspirátor, ale je opravdu zvláštní, že studio, které má na svědomí Dishonored, Prey a Deathloop najednou pod Microsoftem vydá takovou neodladěnou zrůdnost. Jejich hry vždy technicky strádaly, ale tohle není ani řemeslně zvládnuto. 30 fps „exluzivita“ je výsměch sám o sobě v roce 23.
Tak na srajdy MS vs Sony je to 1:1.
To není na ps tu fungovalo na klid jen port se nepoved opičko 🐒🍌
Forspoken rozhodně nefungoval. Byl to stejný shit jako Redfall koblížku.
A ano, píšeš jak opice.
Kdo se baví o forspoken to nedělalo ani žádný Sony studio ale 3rd party studio. Dej si bananek raději opičko🍌🍌🍌
Nikdo neříkal, že to dělalo Sony studio. Že jsi nejjednodušší i mezi opicemi, to je úspěch teda. Až pochytíš kontext a naučíš se číst a psát, tak přijď.
Tak srovnáváš studio které vlastní MS a studio které nevlastní Sony naprosto odlišný věci.Chápu že jsi jednodušší a ještě srab,který se užívá stejný nick jako někdo jiný na tomhle webu. Prostě obyčejná opička s mindrakem malé bambitky 😅🐒🍌
Říká ten, kdo tu vystupuje pod nejméně 5 jmény. Zalez opičko zpátky do boudy, nic lepšího než loupat banány stejně nezvládneš.
Takže jsi jednodušší srab? Ok, tvoje blbost. Navíc rozumíš hrám asi jako jaderné fyzice. Takže vůbec.
Stačí se podívat. na můj profil vše jen Mustafa..😅( za to ty mas asi jen 6 příspěvků😂)Alespon nejsem jednoduchý blb ,co používá cizí nick a v životě to nikam nedotah 🐒🍌a koukám,že s tou malou bambitkou jsem se trefil 😃😃copak holky nemají zájem.? 🥲🥲Jooo když je někdo blbej a má takové problémy.….. Tady si mindráčky nevylečíš kide.Tady z tebe mají akorát všichni prdel 🐒😅🥲
Tak jsem se podíval, minimálně dalších 5 jmen. Takže jsi jednoduchý blb, co neumí vymyslet ani pořádnou lež. Takže jsi opravdu ta negramotná hloupá opice.
Mustafa, Mrzouti, Moremííooo, Mostafau atd. 🤡
V životě bych podle screenshotů neřekl, že jde o hru z roku 2023
70 euro 
Ohyzdné
Teda, takhle špatný jsem to nečekal, i když jsem nedoufal v něco úžasného. A zase ten stav… a zase ta vyšší cenovka. A pak se diví vydavatel diví, že se hry kupují ve slevách.
Wow, tak takovou sračku jsem nečekal. Kdyby radši udělali Prey 2, lidi by jim utrhali ruce.
Teď jsem si vzpomněl, že kromě fantastického Arx Fatalis udělali v Arkane ještě jednu lahůdku, kterou bych si také přál jako pokračování, Dark Messiah of Might and Magic. Tyhle dvě hry kdyby udělali pořádně, spousta hráčů jim odpustí dnešní upíří přešlapy.
Na to jsem nedávno koukal na YT a nestihl jsem se divit jak napřed s Dark Messiah tehda byli. Nechápu, že něco podoného nezkusí. Dyt takových rpg je jako šafranu
Já hrál Dark Messiah loni a překvapilo mě, jak moc už je v ty hře cítit takový ten Dishonored/Arkane rukopis. A jo. Pořád skvělá hra.
Hra vypadala do poslední chvíle v pohodě, ale toto je teda děs.
Jen tady ke komentářům… Kdyby se povedla, nikdo by Microsoft ani nezmínil (byla ve vývoji už před akvizicí). Jen když se něco posere, tak za to může najednou MC.
Však kdo je tlačil do vydání? Kdo si udělal exkluzivitu v průběhu tvorby? Že by Microsoft? Tenhle Epic fail jde na jejich triko.
Ne, SONY za to může.
To je taky pravda, je to 50/50
Vypadá to, že Star wars bylo rychle sesazeno z pomyslného trůnu nevalných PC portů.
podle textu opravdu nerozumim ciselnemu hodnoceni, ta hra nema nic, krome tak-tak fungujici atomsfery a porad dostane 5/10 – prumenra hra? uz vam nekdo rekl, ze ta stupnice je linearni? tahle hra mela byt mezi 2-3 body, strhat ji dalsi bod za technickou stranku. Jenze to by potom nemohli kazdorocni rychlokvasky odchazet s obligatnimi osmickami, ktera nikoho nenadchne, ani neurazi publishera, takze priste ten klic zase recenzentum poskytne.
Chapu, kdyz se osmicka bere jako prumerna hra, je cela stupnice k nicemu a tahle hra rozhodne prumerna neni.
Redfall drží ve vodách průměrnosti vámi zmíněná atmosféra, ale hlavně perfektní zasazení a solidní příběh. Rozumím vašim pocitům, ale i když jsem při hraní po technické stránce trpěl, nudou jsem si vlasy neškubal. Nicméně jsem se ani nijak valně nebavil.
Taky si myslím, že se dneska v hodnocení nepoužívají hodnoty nižší než 5. Podle recenze je fakt na 3-4.
Četl jsem několik recenzí na ostatních webech a celou recenzi tady i s názory všech..
Ve výsledku dáváte 5/10, což je normální průměrná hra, vy ale píšete v negativech:
•Opravdu zastaralý vizuál
•Velké technické problémy
•Špatný a nezáživný gunplay
To mi přijde jako podprůměr a když si přečtu jen první slova z negativ, tak mi vyjde: Opravdu Velké Špatný :/
Mrzí mě, že se lidi těší na exkluzivitu několik let a pak dostanou zmetka s grafikou z roku 2012, tohle si žádnej hráč nezaslouží.. to je na petici už nebo co? Wtf ms!?
Vyjmenoval jste jen negativa, ale píšeme také o pozitivních stránkách hry.
Hodnocení bude vždy subjektivní, nicméně stojíme si za tím, že proti mnoha recenzním klíčům na podivné hry od neznámých studií, co nám týdně přistávají v poště, je tahle stále ještě zajímavá a hratelná. Možná bychom přeci jen někdy měli nějakou tu 1/10 hru zrecenzovat, abychom si tu stupnici srovnali, jakkoliv by to bylo utrpení pro autora, skoro nikdo by to nečetl a utracené prostředky by chyběly u jiných, zajímavějších článků. Tak třeba v létě, až trochu poleví herní sezóna.
Negativa Redfallu do určité míry vyvažuje zajímavé zasazení, atmosféra v jednom či zábava (generovaná občas nechtěným zdrojem) v partě. Na sociálních sítích a diskuzních fórech můžete najít příspěvky lidí, které hra baví. Když se podíváte do světa na recenze zkušenějších novinářů, všichni určitá pozitiva hry také zmiňují, ačkoliv dodávají, že celek je s ohledem na dosavadní portfolio autorů zklamáním. Za připomenutí stojí třeba i skutečnost, že obzvláště na Youtube „prodávají“ sledovanost extrémní výkřiky/titulky.
Takže ne, hra není dobrá, ale není to ani „odpad“, jak je moderní mezi některými „hráči“ říkat.
No vzhledem k finančním možnostem MS to „odfláklý odpad“ je. Což samozřejmě všichni píšou s určitou nadsázkou i vzhledem k velkohubým prohlášením Spencera jaké super hry chystají a blablabla. Pokud by hra vyšla od nějakého no-name nezávislého studia tak by očekávání nebyla taková a výsledné známky by byly třeba trochu lepší každopádně špatná hra by zůstala špatnou hrou. Pokud má někdo v dnešním přesyceném herním trhu čas hrát špatné hry tak proč ne. Jak se říká… proti gustu…
Martine, mám takovou stupnici:
Odpad – 1/10
Průměr – 5/10
Poklad – 10/10
Tahle hra je podprůměr – tudíž pod 5/10
To je férová stupnice.
Nicméně pointa naší recenze je, že zatímco některé věci nám připadly na hře podprůměrné, jiné nám připadly (lehce) nadprůměrné, třeba ten setting. Viz. text recenze. Každopádně jde o dobrou připomínku toho, kolik lidí prostě zajímá jen číslo.
Martine, prosím vás, nezajímá mě jen číslo, ale vím co jsem viděl na vlastní oči v “běhu”… Četl jsem vše a zrovna v recenzi o hře nemluvíte v superlativech a pak dostane známku jako průměrná hra, což je v rozporu s textem.. asi tak bych uzavřel svoji myšlenku. Samozřejmě uznávám, že plno lidí nečte a jen kouká na čísla.
Ono to má ještě jednu součást: výsledná známka není aplikovatelná na každou vlastnost hry zvlášť a zároveň je něčím více než jen hrubým součtem kladů a záporů. Hra s průměrným hodnocením může mít kombinaci podprůměrných a nadprůměrných vlastností, stejně jako hra s nadprůměrným hodnocením může mít nějakou podprůměrnou vlastnost.
Nejvýkonnější konzole na trhu – sotva 30fps. Bite back!
To víš, na PS5 by to běželo v 15 fps.
Presneeeeee, naštěstí to Microsoft zatrhnul a nechal si tuhle lahůdku jen pro sebe
❤️
Zajímavé, že se tu kritizuje MS a koupě studia, ale na hře se dělalo ještě před koupí.
A to s tím má společného co?
A to znamená že za ten rok či dva nemohl MS nijak zasáhnout? Mohl. Stejně jako rychle zasáhl když zařízl PS5 verzi.
Naopak to mohli ještě odložit než vydat takový polotovar.
Jasně
Arkane na tom 2 roky dělal, byl to podle tebe super projekt a hra. Pak je koupil MS (který říkal, že do vývoje zasahovat nebude) a najednou je z toho shit
To že se jim něco nepovedlo a nevyhraje to ankety nemusíš hned házet na někoho jiného. Prober se, dej si lízo a zapni si svého šmoulu.
Koukám tady někdo těžce nese že Phil/ MS něco zesral 😃.
Můžeš si tady kydat co chceš ale ať je to jak chce tak je to průser pro MS a může si za to MS. S tím nic neuděláš. Jednou si ty studia MS koupil tak to má pak podle toho taky trochu vypadat. Arkane věděli že těžce nestíhají ale i přesto je Zenimax/MS donutil to vydat. To že si MS není schopno pohlídat nějakou úroveň kvality je čistě jejich chyba. Sundej si xbox fanboy brýle a možná uvidíš realitu.
Hra není žádná sláva. Spíše je to špatné. Ale hlavně že to je na koho hodit. Ale třeba by tě to zrovna bavilo
jenže jak to nemá v recenzích 9 a více nebo to nevyhrálo anketu, tak nehraješ
Měl by si použít taky svoji hlavičku a udělat si svoje názory a nedávat jen na názory druhých 
Život je dost krátký na to aby člověk hrál průměrné až podprůměrné hry. Ale jestli jsi takový nerd co hraje každou kravinu tak třeba si u toho radostné chvíle užiješ.
Mě z toho laskavě vynech. 
„To že si MS není schopno pohlídat nějakou úroveň kvality je čistě jejich chyba.“ to je asi jedina vec s ktoru s tebu suhlasim inak musis byt hodne naivna ps ovecka sundat bryle by si si mal ty
Říka modrá ovce po otřesném portu TLOU 1. To si taky mělo Sony pohlídat ne? Tam to byla ještě 10x tak větší ostuda.
Akorát TLOU 1 běží na PS špičkově. Tohle neběží dobře ani na xboxu a to je teda ostuda.
Ale na PC to běží ještě hůř než Redfall. Neměla si to Sony pohlídat? Co poníku?
Poniku? Já na rozdíl od tebe hraju na všech platformách takže si dokážu udělat relevantní názor. A jinak všechny porty měli zmáknuté na jedničku. Tady to posrali vzhledem k tomu že spěchali aby stihly závěr seriálu. Ale vzhledem k tomu kolik je na PS skvělých her tak jeden zpackaný port na PC není moc důležitý. Horší je když na xboxu je sucho a MS pomalu rok a půl nic nevydal a pak vyleze takový odpad a nedodělek. Důležité je aby ta hra byla skvělá v základu ale to Redfail není. Technicky se dá doladit vždy. Kam tak spěchali s Redfallem?
MS rok a půl nic nevydal? Takže jsi poník a vůbec nemáš přehled. Díky za potvrzení, to je pak jasné, proč je ten názor tak nerelevantní.
Redfall je shitka, to myslím vidíme všichni. Stejně tak jako to, že jsi zaujatý poník.
@jméno
Ty zřejmě přehled máš, tak bych poprosil o ten seznam her, co Microsoft za poslední rok a půl vydal. Napadá mě snad jen Grounded, Pentiment, Ghostwire Tokyo a nedávno vydaný Minecraft Legends, jinak nic.
Třeba Scorn ani Plague Tale: Requiem totiž nepatří Microsoftu a ani je nevydával.
Hifi Rush a Minecraft Legends letos. Asi máte hodně krátkou paměť. Ale viděl bych to spíš na to, že nechcete vědět.
Nechápu proč sem pleteš A Plague Tale 2. Star Wars Jedi Survivor nepatří Sony a ani ho nevydávala. Víš to?
To jsou teda pecky od jedné z největších herních společností, která utrácí miliardy dolarů za akvizice. Mimochodem jsem Minecraft Legends zmínil, jen na Hifi Rush jsem zapomněl asi jako mnozí další.
Ty hry jsem do toho zapletl, protože je Microsoft prezentoval pomalu jak svoje vlastní, takže by si někdo mohl myslet, že s nimi mají něco společného.
Říká se tomu marketing. Sony má hry jako MK 12, „FIFU“, COD. MS měl A plague Tale (bylo i v GP), CP77, AC Valhallu atd. Překvapuje mě, že tohle nevíš. Jinak to, že koupíš Zenimax neznamená, že do 3 let tu budeš mít výborné hry. To co teď od nich vyjde je doběh toho, co už měli v plánu.
Je květen, 2 již zmíněné hry venku, 3. sice naprostá shitka, ale je též venku. Bude Starfield, Forza Motorsport + možná něco z červnové konference. Mně to nepřijde málo.
Navíc co si budem, nuda letos určitě není. Vyšel dobrý DI 2, SW Jedi 2, vyjde minimálně stohodinové Diablo 4, vyjde AC Mirage, tradiční FIFA, COD atd. Nepřijde mi, že by se někdo měl nudit.
Jenom podotknu, že porty hry z PS na PC nebyly na jedničku, určitě ne všechny. Kromě TLOU, tak Horizon a Uncharted byly spíše průměrné optimalizace. Dalo se to hrát, ale mohlo to být lepší (obzvlášť Uncharted). Ostatní hry jako Days Gone, GoW nebo Spiderman, tam to bylo v pořádku. Údajně i Returnal se velmi povedl, ale ten jsem zatím nehrál.
Máme tu další důkaz že koupená studia pod MS zkrátka moc nezvkétají. Nějaká záruka kvality jako u Sony first party studií víceméně neexistuje. Snad ten blizard nikdy nekoupí.
blbost, arkane vydaval podivnosti odjakziva, snad jen dishonored bylo nadprumer, ale prey, deathloop a dalsi moc diru do sveta neudelali
asi nemáš moc přehled jelikož… ano udělali. Dokonce si odnesli i spoustu ocenění v prestižních anketách. Akorát to nejsou hry pro mainstream což není na škodu.
Poslední deathloop má průměr skoro 90. 
Koho proboha zajímají ocenění v anketách ? Oscaři taky už dlouho nikoho nezajímají. Akorát minulej rok to byla světlá výjimka.
No rozhodně to má větší vypovídající hodnotu než náhodné výkřiky lidi že je něco píčovina ačkoliv proto nemají pořádný argument.
Akorat, že ty hry jsou silně podpruměrné. To, že tobě stačí málo není naš problém
Ano a proto má deadhloop v průměru skoro 9/10 na obou platformách.
To je silně podprůměrné hodnocení. Jinak osobně nejsem nějak zvlášť velký fanoušek Arcane her ale zase jsem schopný ocení jejich kreativní kvality ačkoliv mě to osobně moc nechytlo.
Bohužel jsou tu jiní blbci, které když něco nechytne tak to hned označují za pičovinu bez žádných argumentů ale už mě to nějak nepřekvapuje u někoho co si nedokáže ani udělat profil. 
Tak hele pepíku já si deathloop dokonce koupil a nemužu si pomoci každou další hrou to studio ztrácí svojí tvář a i toho „kreativního ducha“ o kterém mluvíš. Dishonored bylo bezesporu skvělé dilo ale od Prey to šlo od 9 k 5. A detahloop bylo fakt zklamní co se týče hratelnosti. Chtěli jsme to dát coop a vydrželo nám to hodinu než přišel na řadu refund. Takže ano, zatím to vypadá že se studio vydává směrem prázné schranky žijící jen z dávné slávy.
Až na to že deathloop je primárně SP hra.
To že hra nesedla po jedné hodině tobě tak to z toho nedělá špatnou hru když byla jinak po světě velmi dobře hodnocena od lidí co jí dohráli celou. 
chlapce uz davno je vsetko skorumpovane a ovplyvnovane ty kde zijes? ty musis byt nejake dieta ktore este veri v hodnotenia novinarov dneska je vsetko prehypovane aj z gwyneth paltrow robia jebacku uz dnes
skorumpovane a ovplyvnovane? Tak proč Redfall taky nedostává samé devítky? Jinak ono je potřeba si i ty recenze přečíst a nekoukat jen na čísla. Podle toho i člověk pozná zda dany recenzent se v té problematice trochu vyzná a dokáže si dobrými argumenty tu známku obhájit. Tak člověk zjistí zda daná recenze je relevantní. Nelze to vše hodit do jednoho pytle.
Hodně serveru hodnotí mimo mísu a tahá do svého verdiktu nějaké politické či moderní pohledy. Takové nelze brát vážně. Ono i velké redakce jako IGN… to že nejsou z ČR ještě neznamená že jsou kvalitní. Spíš naopak. 
Kde má Deathloop skoro 90%? Na Steamu 77%, na metacritic 56%. Samozřejmě beru jen recenze od hráčů, novinářům se nedá věřit nos mezi očima. Dohrál jsem ji, slušná hra, ale 9/10 ani zdaleka.
Tak proč sem chodíš když jim nevěříš?
a co Youngblood taky to byl fail a vyšlo to ještě než Arcane vlastnilo MS to vysvětlíš jak?
a hlavně Bethesda a studia pod ní stále funguje samostatně do vývoje MS nekecá jen do toho na které platformy vydaj (viz zaříznutí PS verze)
Nebyla to přímo od základu jejich hra a ani nebyla na jejich konceptu… vypomáhali s jejím vývojem a dokončením. Možná i proto jí nemají ve svém herním portfoliu na jejich WEBU.
To je zase blbost. MS nechal studiu absolutní volnost a takhle to dopadlo. Nákup od MS na tom nic nezměnil. Nebýt nákupu, vyjde taková srajda i na PS5.