Prosinec přinesl kromě tradiční konference The Game Awards také několik očekávaných titulů. Dočkali jsme se například vydání akce Avatar: Frontiers of Pandora od Ubisoftu nebo survivalu The Day Before, který byl ale nakonec dostupný pouze několik dní. Zájem mezi hráči vzbudilo také bezplatné rozšíření pro God of War Ragnarök s názvem Valhalla, strategie Against the Storm nebo izometrické RPG Warhammer 40 000: Rogue Trader.
Úvodní měsíc roku 2024 se hráči dočkají návratu hned několika známých sérií. O pozornost se přihlásí třeba nový Prince of Persia s podtitulem The Lost Crown, osmý díl bojovky Tekken nebo pokračování série Like a Dragon s přízviskem Infinite Wealth. Z dalších očekávaných her stojí za zdůraznění remaster The Last of Us Part II nebo strategie War Hospital a New Cycle.
Portal: Revolution
- Platforma: PC
- Datum vydání: 5. ledna
- Lokalizace: ne
- Cena: zdarma
Komunitní modifikace obvykle do našich měsíčních přehledů nejočekávanějších her nezařazujeme. V případě projektu s názvem Portal Revolution ale uděláme výjimku. Počin od vývojáře Stefana Heinze staví na technickém základu Portalu 2 a nabídne 8 hodin dlouhou hratelnost a přes 40 unikátních a pro sérii typických hádanek. Ambiciózní komunitní projekt nabídne také vlastní příběh, které se bude předcházet událostem druhého dílu.
War Hospital
- Platforma: PC, PS5, Xbox Series X/S
- Datum vydání: 11. ledna
- Lokalizace: ne
- Cena: 40 eur/1000 Kč
Chystaný titul War Hospital už od oznámením se zájmem sledují především fanoušci strategií a hry Frostpunk, u kterého se vývojáři z polského studia Brave Lamb minimálně z hlediska vizuálního ztvárnění a důrazu na volby inspirovali. Hra vás vezme do období první světové války, kde se budete muset starat o fungování britské polní nemocnice. Kromě správy lazaretu a voleb autoři slibují také důraz na survival mechaniky a historickou přesnost.
New Cycle
- Platforma: PC (early access)
- Datum vydání: 18. ledna
- Lokalizace: ne
- Cena: neznáme
Výše zmíněná hra War Hospital překvapivě nebude jedinou lednovou hrou, která už na první pohled nijak neskrývá inspiraci u Frostpunku. Vývojáři strategie New Cycle chtějí rovněž přinést poctivou survival strategii, ve které budou přítomny i volby. New Cycle bude zároveň sázet na postapokalyptické zasazení s příměsí dieselpunku. V tomto sluneční erupcí zničeném světě se pokusíte vybudovat novou civilizaci.
Prince of Persia: The Lost Crown
- Platforma: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch
- Datum vydání: 18. ledna
- Lokalizace: ne
- Cena: 50 eur/1250 Kč
Po dlouhých čtrnácti letech dojde v půlce ledna k vydání nového dílu série Prince of Persia. Novinka s podtitulem The Lost Crown se chce vrátit ke kořenům této značku. Žánrově proto bude spadat do žánru 2.5D plošinovek, od čehož budou odvozeny také jednotlivé mechaniky a složení herního světa.
Vývojáři ze studia Ubisoft Montpellier lákají na nového hrdinu Sargon a přítomnost mechanik vypůjčených z metroidvania her. Chybět nebude ani postupné vylepšování schopností hlavního protagonisty a časté souboje s nepřáteli.
The Last of Us Part II Remastered
- Platforma: PS5
- Datum vydání: 19. ledna
- Lokalizace: ano (titulky)
- Cena: 50 eur/1250 Kč (pro majitele původní verze upgrade za 10 eur)
Vývojáři ze studia Naughty Dog přinesou v lednu již delší dobu očekávaný remaster The Last of Us Part II pro PlayStation 5. Vylepšená verze přinese kromě vyššího rozlišení a frameratu také pravené textury či stíny. Hráči se dále mohou těšit na rychlejší nahrávací časy, podporu ovladače DualSense nebo úplně nový roguelike režim s názvem No Return. Kromě těchto novinek bude remaster obsahovat také několik lokací, které se nakonec do původní verze hry nedostaly.
Enshrouded
- Platforma: PC (early access)
- Datum vydání: 24. ledna
- Lokalizace: ne
- Cena: neznáme
Mezi příjemné překvapení lednové nabídky by se mohla zařadit hra Enshrouded, která bude sázet na kombinaci RPG a survival mechanik v otevřeném světě. Ten budete moci díky přítomnosti kooperace prozkoumávat až v šestnácti hráčích. Hra nejprve vyjde v programu předběžného přístupu, na který by zhruba po roce měla navázat plná verze.
Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy
- Platforma: PC, PS4, PS5, Nintendo Switch
- Datum vydání: 25. ledna
- Lokalizace: ne
- Cena: 50 eur/1250 Kč
Společnost Capcom koncem měsíce přinese na aktuální herní zařízení kolekci série Ace Attorney, která bude obsahovat celkem tři starší díly. Konkrétně jde o hry Apollo Justice: Ace Attorney (2007), Phoenix Wright: Ace Attorney – Dual Destinies (2013) a Phoenix Wright: Ace Attorney – Spirit of Justice (2016), které původně vyšly na konzole Nintendo DS a Nintendo 3DS. Fanoušci japonské tvorby, kteří zároveň holdují adventurám a vizuálním novelám, si dozajista přijdou na své.
Like a Dragon: Infinite Wealth
- Platforma: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch
- Datum vydání: 26. ledna
- Lokalizace: ne
- Cena: 70 eur/1750 Kč
Japonské vydavatelství Sega v lednu doručí nový díl série Like a Dragon (dříve Yakuza) od vývojářů ze studia Ryu Ga Gotoku. Osmý díl známé RPG série vás netradičně vezme na Havaj, kde budete v kůži Ichibana Kasugy hledat svou dávno ztracenou matku. Do příběhu budou samozřejmě zapojeny také různé gangy i samostná Yakuza.
Tekken 8
- Platforma: PC, PS5, Xbox Series X/S
- Datum vydání: 26. ledna
- Lokalizace: ne
- Cena: 70 eur/1750 Kč
Že se závěr měsíce ponese především ve stylu japonských her dokazuje také návrat bojovky Tekken. Vydavatelství Bandai Namco si na závěr měsíce naplánovalo vydání osmého dílu, který v základu nabídne 32 bojovníků. Kromě pokračujícího příběhu vývojáři lákají třeba na nový režim pro jednoho hráče s názvem Arcade Quest, ve kterém si vytvořte vlastního jedinečného avatara.
Další hry, které vyjdou v průběhu ledna:
- Laika: Aged Through Blood (NS) – 11. ledna
- Momodora: Moonlit Farewell (Win) – 11. ledna
- Radiance (Win) – 11. ledna
- Top Racer Collection (Win, NS, PS4, PS5, XBO, XSX) – 11. ledna
- Crystal Story: Dawn of Dusk (Win) – 12. ledna
- Atlas Wept (Win) – 17. ledna
- Bulletstorm VR (Win, Meta Quest, PS VR 2) – 18. ledna
- DreadOut 2 (NS) – 18. ledna
- Turnip Boy Robs a Bank (Win, NS, XBO, XSX) – 18. ledna
- Yuuna and the Haunted Hot Springs: The Thrilling Steamy Maze Kiwami (Win, iOS, Android, NS, PS5) – 18. ledna
- Another Code: Recollection (NS) – 19. ledna
- The Cub (Win, PS4, PS5, NS) – 19. ledna
- Graven (Win) – 23. ledna
- Howl (PS5, XSX) – 23. ledna
- Neptunia: Sisters vs. Sisters (NS) – 23. ledna
- Touhou Luna Nights (PS4, PS5) – 25. ledna
- Under Night In-Birth II Sys:Celes (Win, NS, PS4, PS5) – 25. ledna
- The Lost Legends of Redwall: The Scout Anthology (Win, PS4, PS5, XBO, XSX) – 30. ledna
Rozhodně nový Like a Dragon🤗💪
Asi nic, dám si Robocopa, AC Mirage, pak se uvidí. Cyberpunk s PL, nebo Remnant 2.
Během hlasování mě systém odhlásil a musel jsem se znova přihlašovat a hlasovat.
Kvalita nad zlato.
Infinite Wealth! Moje nejočekávanější hra 2024. Hrozně se těším!
Přesně tak, pro mě je to také nejočekávanější 2024 hra (z těch co už mají potvrzené letošní datum vydání)
Patřím do té menší skupiny lidí, kterým nový turn-based soubojový systém z prvního Like a Dragon velice dobře sednul a popravdě ho preferuji spíše, než klasický beat em up ze starých dílů. Příběh velice příjemně balancoval nové se starým a postavy byly, jak už u Yakuzy bývá zvykem, zase velice kvalitně napsané. Čili mám v RGG plnou důvěru a jak říkám, osobně nejočekávanější hra.
Ičiban je doslova moje nejoblíbenější mužská postava ve videohrách (zatímco moje nejoblíbenější ženská postava je Ringo ze Soul Hackers 2)
Ten tahový systém byl pro mě požehnání, nemám příliš v oblibě mlátičky, i když jsem vyrůstal na Streets of Rage sérii. Docela mi ale vadí, že v Infinite Wealth zahodili koncept „dvě party stojí proti sobě na dvou stranách arény“ a místo toho tam musíme pobíhat po bojišti
Patřím do stejné skupiny Jsem teda úplnej Yakuza nováček, hrála jsem jen Gaiden a Like a Dragon, a to až teď v prosinci. A souboj na tahy rozhodně vede o parník. Trochu mě tam štvaly QTE, ale až po dohrání jsem se dočetla, že by měly jít vypnout. Navíc bylo na Like a Dragon super, že to není „jen“ Kiryu, ale celá parta dost originálních společníků.
Takže jsem to hodila taky Infinite Wealth (kdyby TLOU vycházelo na PC, tak to tak nebude, ale takhle to bylo úplně jednoznačný) a těším se! Kombinace Kiryu + Ichi bude skvělá, i když se trochu děsím, jak Kiryu dopadne…
Martin Zavřel: Moc jsem nad tím nikdy nepřemýšlel, ale víš, že moje vlastně asi taky? Strašně obdivuju, že dokázali napsat postavu, která se v normálních situacích chová tak nevinně a občas až dětinsky, ale né do takové míry, že by byla otravná. Právě naopak. Je to hrozně wholesome. Stále ale dokáže mít Iči srdcervoucí momenty a být vážný, když je potřeba. Prostě peak writing.
Lenka: Nebyl pro tebe Gaiden matoucí? Protože i když RGG říkají, že je to ideální start pro nováčky série, tak si myslím, že to tak vůbec není. Sice to hezky vyplňuje první Like a Dragon a trochu nastavuje Infinite Wealth, ale přecijenom je to primárně pokračování už tak komplikovaného příběhu Kiryua, který má za sebou 7 dílů
Tuším, že to neříkali RGG, ale jen citovali (nebo retweetli, už nevím) vyjádření nějakýho velkýho herního magazínu. Ale to je jedno, kdybych dělala v marketingu RGG, říkám to stejný, protože samozřejmě chci do série natáhnout nový hráče. Tj. tvrdit, že si musíš předtím zahrát 7 50+h her, není ideální
Za mě – začínala jsem Gaidenem, protože mi přišlo sympatický, že to není velká časová investice, takže na vyzkoušení, jestli mě Yakuza vůbec chytne, super. Hlavní příběhová linka jde úplně v pohodě pochopit (a díky retrospektivním animačkám jde trochu pochopit i to, co jí předcházelo) a jde si i za těch 20-30h vytvořit vztah k hlavní postavě – konec mě úplně rozstřelil, i když Kiryuovu minulost pořádně neznám. Na druhou stranu jsem byla mírně zmatená z názvů různých klanů/osob, několikrát jsem cítila, že se naráží na něco z minulých dílů a já nechápu kontext a samozřejmě když se objevil třeba Majima, tak jsem vůbec netušila o koho jde… Ale nic úplně zásadního.
Možná bych pro nováčky doporučila nejdřív Like a Dragon (pokud někdo nemá čas nebo chuť začínat od 0, což bude určitě nejlepší), ale tam by mě zas mrzelo, že netuším kdo je Kiryu.
Schválně jsem si to našel a máš pravdu, je to citace. Nicméně existuje více způsobů, jak propagovat svojí novou hru a „entry point“ to dle mého určitě není. Jako doplnění příběhu Like a Dragon (tvůj případ)? Super. Ale pro úplné nováčky? Nevím nevím.
Yakuzu tvoří její svět jako celek, tzn. kromě příběhu například postavy, klany a tak podobně, a pokud tohle člověk nezná, tak si myslím, že přichází o spoustu malých, ale i velkých momentů (třeba vidět Majimu je za mě vždycky super treat ).
Nicméně rád slyším, žes nebyla zmatená do takové míry, že bys nepochopila příběh. To byla má hlavní obava. Je taky super, že sis takhle hned vytvořila vztah k hlavnímu hrdinovi. Tady je prostě vidět, jaký je Kiryu super charakter, a i když člověk nemá nahrané stovky hodin v předchozích dílech, tak hned pochopí o koho se jedná. Třeba konec bych čekal, že dojme jenom dlouholeté fanoušky, ale on dostal i tebe
Pokud budeš mít chuť na víc, tak Yakuza 0 je jasná volba (a asi i logická, že jo? :-D). Nejenom, že je to prequel ke všem dílům, ale je to jeden z nejlepších dílů vůbec. Za mě osobně se o první místo pořád pere Like a Dragon a právě Yakuza 0.
PS: Sorry, pokud matu s názvy dílů.
Když říkám Like a Dragon, mám na mysli Yakuza – Like a dragon (také sedmý díl)
Gaiden je Like a Dragon – Gaiden, to je jasný.
No a Yakuza 0 je Yakuza 0.
Nevím jestli to totiž víš, ale v Japonsku se série vždycky jmenovala Like a Dragon. Yakuza byl název série pro západní trh. Nejprve se přejmenovalo studio na RGG (Ryu ga gotoku je Like a Dragon v japonštině) no a teď právě přešli na Like a Dragon i pro západní obecenstvo. Proto se sedmý díl jmenoval Yakuza – Like a Dragon a následné díly už jenom Like a Dragon.
Sorry za případný mansplaining, jsem velkým fanouškem RGG :dd
Nezlobte se, ale Gaidenem není dobré začínat. Ano, Sega to z pochopitelných marketingových důvodů uváděla, ale je to skutečně naskočení do rozjetého rychlíku – v plné rychlosti. Samozřejmě se to dá hrát i takto, ale je to škoda. Při tom RGG série není komplikovaná a určitě stojí za to si ji zahrát pěkně postupně od Zero až po šestku. Teď mne nenapadá podobná série, kde bychom mohli sledovat osudy postav na prostoru několika desítek let (tomu se snad nevyrovná ani obrovská Legend of Heroes série her). V klidu můžete vynechat naprostý úlet Dead Souls, ale naopak si jako milý bonus přihodit Ishin a Lost Paradise. I když ani jedna z nich nemá s původním příběhem a postavami nic společného – stejný je jen soubojový systém a obecné herní mechaniky – prostě je dělali stejní tvůrci podle stejné šablony. Samozřejmě se pak dá pokračovat dvěma Judgment hrami, které jsou pro mne osobně skutečným pokračováním „staré dobré Yakuzy“
P.S.: Goro Majima je naprosté zlatíčko a už jen kvůli němu se vyplatí zahrát Zero. A pak čtyřku, abyste se dozvěděla, jak přišel o oko
Sedmička byla fajn. Hrál jsem, dohrál jsem. Ale po Dead Souls a trojce je to asi moje nejméně oblíbená Yakuza. Nejde primárně o to, že změnili soubojový systém – povětšinou hraju JRPG se souboji na tahy, takže jsem zvyklý a mám to rád, ale problém u RGG7 je v tom, že souboják je příšerně pomalý. Protože dává hráči možnost zvyšovat efektivitu jeho útoků a obrany aktivním mačkáním tlačítek, tak se musí vždy protrpět sledování úmorně dlouhých animací. Neadekvátně to prodlužuje délku hry. Všechny předcházející hry se v pohodě vlezly do 30 hodin (ok, zero a pětka jsou o něco delší). Sedmička je někde kolem sedmdesáti! Další problém bylo, že se prakticky nedalo určovat umístění vaší postavy proti protivníkům. Nebyl by to problém, pokud by na tom nezáleželo. Ale jedním z propagovaných efektů bylo, že vaše postavy umí provést útočné bonusy, pokud jsou v dobrém postavení vůči protivníkovi (využití prostředí). Proto jsem rád, že tohle v osmičce snad napravili. Ale asi největší výtku, kterou vůči sedmičce mám, jsou příšerné „difficulty spikes“. Jsem na ně z JRPG zvyklý, ale tady mne skutečně šokovaly! Nechci spoilerovat, ale asi si každý vzpomene na dva specifické boss souboje, které se prostě nedají udělat, pokud hráč před tím poctivě několikrát neprojde soubojovou arénu a kanály, a neztratí pár hodin úmorným „grinděním“.
Na osmičku se proto „těším“ velmi velmi opatrně. Autoři slibují zrychlení soubojů, možnost kontroly nad umístěním postav a dokonce i kombinaci s akčními souboji v provedení našeho nezničitelného panice Kazumy, ale dokud nevyzkouším, neuvěřím.
Hrál jsem skoro všechny RGG hry kromě dvou spinoffů na PSP a prvního spinoffu na PS3 (z éry Sengoku), ale i včetně Lost Paradise a Ishin, a za mne je nejlepší „RGG“ hra Lost Judgment
@Hubert: Víš co je vtipný? Reddit byl tehdá plnej lídí, co si stěžovali na tebou zmíněné difficulty spiky, a že je to nefér a kazí to hru. Ale za mě osobně je to jeden z důvodů, proč jsou tyhle boss fighty právě tak super a osobně i mé nejoblíběnější z celé série. To, že hráč musel přerušit misi a jít pogrindit levely a gear je za mě naprosto adekvátní, vzhledem k tomu, o koho se v těch boss fightech jedná. Když jsem všechny nakonec porazil a můj grind přinesl ovoce, měl jsem z toho jeden z nejlepších pocitů u hry vůbec
To jsem chtěl jenom tak zmínit, že je vtipný, jak odlišný názor právě na tuhle věc já mám
S pohybem souhlasím Nespočetněkrát jsem na někoho zaútočil, ale jenom lehce jsem se o někoho otřel, dostal ránu a přišel tak o tah, takže je super, že teď budu moct svou pozici ovlivnit.
Je to zajímavé. Like a Dragon opravdu lidi prostě rozdělil na jednu skupinu, která nový gameplay zbožnuje, a na druhou, která ho nesnáší Já jsem si třeba ani jednou nevšiml, že by souboje byly dlouhé nebo natažené, jak ty zmiňuješ.
@Frezen Co se týče pojmenování jednotlivých dílů, říkám tomu stejně (Like a Dragon = sedmička, Gaiden = Like a Dragon Gaiden). Ale díky za objasnění, že si rozumíme
Konec Gaidenu dostane snad skoro každýho – když máš postavu, která je většinu času dost nad věcí a působí emocionálně stabilně i ve vypjatých situacích a pak se to najednou zlomí, je to hodně silný.
A je dost pravdšpodobný, že se k předchozím dílům vrátím a určitě bych začala s 0.
@Hubert U mě to bylo spíš “zkusím Gaiden a uvidím” / “nezkusím to vůbec” – v tomhle případě je Gaiden myslím dobrá varianta – jak jsem psala, určitě mi toho spoustu uniklo, ale nemyslím si, že si to člověk nemůže užít bez znalosti předchozích dílů. Ale pokud si někdo je jistej, že chce hrát dílů víc, souhlasím, že to nejlepší začátek není. Já si vždycky myslela, že mě to spíš nebude bavit, ale měla jsem o Yakuza hrách dost mylnou představu…a Gaiden stačil, aby se můj názor změnil.
Difficulty spikes – obrovskej souhlas. To je asi jediná věc, která mě na Like a Dragon fakt vadila. Mně na Yakuze hodně příjemně překvapilo, jak moc je příběhová a jak má výbornej pacing. A to, že musím jít před určitým boss fightem na 3 hodiny do dungeonu grindit, mě z toho jinak výbornýho flow vyhodilo a připadalo mi to zbytečný.
Pro mě osobně je leden ve znamení Grandblue Fantasy Relink, který konečně po letech čekání vychází. Sice technicky v zato to vychází až 2 února ale vzhledem k tomu, že předobjednávky mají předběžný přístup o pět dní, tak už v lednu se do toho vrhnu. Jinak ale asi TLoU2 Remaster, kdybych si musel vybrat.
Granblue vypadá až podezřele dobře, taky se na ni hodně těším
Hlavně, pokud splní jen polovinu toho co slibují a budou dostatečně rychle dodávat obsah do online části hry, tak to má potenciál trochu posunout JRPG žánr a ukázat, že i tam může fungovat MP. K tomu základ soubojáku mělo na starost platinum game, financí taky mají dostatek. Ta hra by si zasloužila větší pozornost nejen u nás.
Yup, trochu mě tedy děsí že to celé vychází z mobilní hry, ale je pravda, že by to mohlo fungovat dlouhodobě. Genshin by konečně potřeboval důstojnou konkurenci
Obávám se (a jak rád bych se mýlil!), že SP část bude stát za starou bačkoru a ve skutečnosti chce mít vydavatel vlastní „Genshin Impact“. To zdůrazňování coopu mne odrazuje. Ale kdo má rád MP, ten si to užije.
V tomhle není důvod k obavám, tvůrci nejednou řekli že to nebude gacha (i když mobilní GbF je hodně vstřícné k F2P hráčům oproti konkurenci) ani servis live hra, ale standartní titul, člověk si zaplatí a ví co dostane. Tedy 20 hodinovou singl kampaň, kde si odemkne všechny postavy a následně se s nimi vrhne do online s kamarády. (Nebo sám, vše jde odehrát i s AI společníku jako singl) To je spíš přímočařejší akční coop ve čtyřech s epickými boss fighty, kdy v den vydání má online část mít 100 misí a mají plán na dlouhodobou podporu.
Jediná monetizace se kterou se počítá, jsou další postavy (kterých mají za ty roky fakt obrovský množství) v podobě placených DLC (i když první postava je už oznámena že bude free) a balíčky skinů, přece jen co by to bylo za japonskou hru bez balíčku s plavkami a školními uniformami
Ve výsledku to vlastně tedy ani moc konkurence genshinu není, protože zde se nebude wishovat a modlit se, aby mi padla limitovaná postava nebo zbraň, nemají ani v plánu žádné časově limitované eventy.
tenhle měsíc 100% War Hospital a New Cycle, kterému jsem dal i ten hlas 👍i ten Prince bude stát za zahrání 😊
New Cycle vypadá až podezřele úžasně (audiovizuál, hloubka herních mechanik apod.).
War Hospital na mne bohužel dělá přesně opačný dojem, ale rád se budu mýlit…
u New Cycle jsem se hlavně zděsil,kolik materiálu a surovin ta hra má 😂ale New Cycle mě zajímá víc,protože si bere něco z Frostpunku a něco ze Survive the aftermath. U War Hospital to chci jen vyzkoušet ,uvidíme, třeba to překvapí 👍
Path of Exile 2
Co je s poeckem? Vsak uzavrena beta ma byt spustena az nekdy v cervnu.
Prince of Persia je jasná lednová volba! Jsem hrozně rád za návrat k 2D stylizaci. Tak snad se hra povede
Úplně nechápu, proč je na druhém místě TLOU Remastered. V podstatě je to stejná hra v téměř stejném kabátě.
Já třeba TLOU nehrál, tím, že to byla PS only hra. První díl jsem zkusil až teď na podzim a na dvojku se těším a počkám na remaster.
To ve výsledku nic nemění na tom, že se i na remaster můžou lidé těšit, osobně i když jsem TLoU2 už dohrál 3x, se sám těším na nativní PS5 verzi a dám si s radostí další průchod.
Já jsem v TLOU2R zvědavý hlavně na ten nový obsah – No Return a Lost Levels
Jediná lednová hra, která by mě mohla zaujmout je možná Prince of Persia: The Lost Crown. Jinak mám v plánu pokračovat ve fantastickém kousku od Remedy, Alan Wake 2. A také jsem zvědavý, s čím přijde 23.1. třetí sezona Diabla 4.