Přestože jsem v poslední době neměl příliš času a přiznám se i chuti něco napsat, stále jsem sledoval aktuální dění na herní scéně, stačil dohrát rozporuplné Watch Dogs a tak nějak mě v tomto kontextu napadlo dát dohromady střípky informací z novinek a mých dojmů na hry od Ubisoftu.
Příběhy a scénáře
Nevím, co se to za poslední 2-3 roky v Ubi stalo, ale snad kromě Valiant Hearts: The Great War, který jsem sice nehrál, ale tak z doslechu, mě přišlo, že příběhová kampaň stála za starou belu. Většinou se jednalo o průměrné zápletky, klišé dialogy a zvraty. Mnou nedávno dohrané Watch Dogs je zářným příkladem, kdy z lákavé premisy Velkého bratra se vyklubala tuctová zápletka o pomstě, navíc podivně podaná, jakoby někdo škrtal a měnil scénář za pochodu. Opravdu jsem měl co dělat abych se prokousal na konec, který ve mně zanechal hořkou pachuť.
Jinačí problém jsem pociťoval například u opěvovaného Far Cry 3, který mě bavil zhruba do poloviny, než se tvůrci rozhodli (spoiler!) zabít propagovaného záporáka Vaase, na jehož místo nastoupil jiný, už méně charizmatický záporák. Netvrdím, že se příběh vyloženě nevyvedl, ale nedokázal udržet tempo. Naopak příjemně překvapil Splinter Cell: Blacklist, až na ten uspěchaný konec, tak snad příště.
Je smutné, že obecně hry od Ubi mají vysoký potenciál podat výtečné, zapamatováni-hodné momenty, ale než se k nim dostane musíte dělat…
Opakující se úkoly a sledovací mise
Především tím trpí série Assassins Creed a nově i Watch Dogs. Nudné, opakující se úkoly typu: sleduj, odposlouchávej, zabij tohoto, tamty dva, tři atd…úplně to bije do očí, jak se tvůrci snaží natahovat herní dobu a zároveň vás ochuzují o zážitek z příběhu, protože opravdu nemůžete věnovat dostatečnou pozornost dialogům sledovaných postav a zároveň se skrývat před jejich zraky a okolních nepřátel, nemluvě, že zrovna ve Watch Dogs jsou obdobné mise obšlehnuty taky.
Ab absurdum je poslední díl AC: Black Flag, který byl z 1/3 tutoriál, to aby, jste si vyzkoušeli úplně všechno, co se ve hře dá dělat, další 1/3 už popisované „mise“ a zbytek byli nějaké mise příběhové, z nichž většina neměla s assassiny nic společného.
Copy and Paste
Respektive kopírovaní herních mechanismů jedné hry, které následně v druhé propagují jako novinku. Vzpomeňte si na E3 ukázku z AC: Unity, kdy assassin čeká přikrčený u dveří, ke kterým přijde voják, aby byl následně zatažen do místnosti a za rohem zaříznut. Úplně identická animace a styl zabití můžete najít v posledním Spliter Cell a naopak zde „nově“ můžete šplhat po zdech jako assassin. Nevím jak vám, ale mě pak připadá, že hraji stále stejnou hru, akorát v jiných kulisách a nenajdu tam téměř žádný unikátní herní obsah.
… zde pokračujte v psaní …
Vedlejší mise
Tady chci říci menší komentář k novince, že Paříž v AC: Unity bude 3x! větší, než v Black Flag. K čemu mi bude tak velký svět, když v něm bude pár stejným generických questů, akorát že zkopírovaných tisíckrát? Proč marnit vývojářský čas děláním obrovského světa, když by mohli udělat daleko menší a obohatit ho zajímavými vedlejšími příběhovými questy jako v Batman Arkham City.
Downgrade grafického zpracování
Obrovská vlna hatu a propírání Watch Dogs všemi herními médii jste si patrně všimli. Řekněme si to narovinu, byla to klamavá reklama a podvod. Co je k tomuto kroku vedlo, je čirá spekulace a já to tady nechci rozebírat, ale zásadně s tímto přístupek k hráčům nesouhlasím. Ubisoft se rovněž nedávno přiznal, že The Division rozhodně nebude vypadat jako v prvních ukázkách a že ze hry už byli odstraněny některé efekty apod. Přirovnal bych to asi jako dát si rande s modelkou, ale místo ní přijde obyčejná holka od vedle. Nepošlete ji k vodě, ale budete naštvaní, že se vydávala za někoho, kdo není.
… zde pokračujte v psaní …
PC platforma number ZERO
„PC platforma je pro nás důležitá. AC vyjde ve stejný den jako konzolové verze.“ Kolikrát jsme to už slyšeli, že? Proto dává Ubisoft PC verzi na starost ukrajincům? Byť jsem multiplatformista, musím rozhodně stát na straně PC komunity, která má s porty titulů od Ubi často problémy. Mnohdy se jedná o mizernou optimalizaci, nefunkční coop režimy (Ghost Recon Future Soldier např.), nepochopitelné locky frameratu a naprosto zbytečnou službu Uplay, která se spouští i když vlastníte hru na Steamu. Proč?
Doufám, že jste pochopili, že tento článek nemá účel být cílený hate na společnost Ubisoft, jen upozornění na některé praktiky, na které doplácíme my hráči. Upřímně mám o jejich budoucí tituly velkou starost, protože přes to všechno bych si je rád zahrál, ale skutečně nejsem masochista ani milionář, abych dával peníze za něco, co vypadá jinak než bylo prezentováno a hraje se to pořád stejně. Díky za přečtení.