Zdravím, po delší době jsem se opět dostal k tomu, abych něco napsal na svůj blog. Po velmi pečlivém sledování E3 a Gamescomu je opravdu z čeho vybírat. A protože mám obecně sportovní hry velmi rád, nemohl jsem si nevšimnout next-genové verze NHL 15.
Až poprvé na Gamescomu jsme měli všichni hokejový fandové možnost jásat. Poprvé se nám totiž, NHL 15 ukázalo v plné kráse a v souvislém videu. EA na next-genové verzi pracovala 2 roky a už od samého začátku deklarovala, že chce tento díl změnit od začátku. Ano, do jisté míry to můžem brát jako marketingové řeči, a v případě EA je to celkem vidět u každé hry, na druhou stranu, alespoň co se týče grafiky nelhali. NHL 15 vypadá fantasticky a úroveň detailů je, né o třídu výš, než u předchozí generace konzolí, ale rovnou o dvě. Skutečně je znát, že tvůrcům se dostal do ruky daleko silnější hardware a slova typu: Přepracovali jsme kompletně každou arénu od začátku a hráči teď opravdu vypadají jako živý nepřícházejí nazmar. Spolu s technologií živých komentářů a smlouvou s televizní stanicí NBC se vrchlo NHL na dosud neprobruslený led autenticity. A nutno říct, že z zpořízených záběrů se dva roky čekání vyplatilo.
Jak už jsem říkal, NHL 15 samozřejmě nezapracovalo jenom na vylepšení arén, ale změnou pochopitelně prošli i samotní aktéři na ledě. Hráči by se nyní měli skládat ze tří vrstev oblečení, přičemž každá složka z nich by se na ledě měla chovat podle vlastní fyziky. V praxi by to mělo vypadat asi takhle: Budete hrát přesilovku a s obráncem se budete snažit vystřelit od modrý, před brankou samozřejě bude probýhat souboj o co nejvýhodnější pozici na tečování puku a tady nastane ten posun blíže realitě, teď bude záležet do jaké části výstroje puk hráče trefí, samozřejmě z dřívějších dílů na old-genu také šlo trefit hráče, ale rozdíl nebyl patrný, jestli se puk otřel o dres, nebo o výstroj. Teď tomu bude přesně naopak a rozdíl by měl být znatelně vidět, hráčům nyní budou vlát dresy, čemuž právě vděčíme nové fyzice, která rozděluje, již zmíněnou jejich výstroj. Pokud se tedy puk otře o vlající dres, může se stát , že se puk zbrzdí a k brance vůbec nedoletí, na druhou stranu pokud se otře o chránič, změní směr a rychlost neztratí. Do jaké míry se to vývojářum povede, je samozřejmě otázky, ale zní to velice slibně.
Vyjmenoval pro mě ty největší přednosti next-genové verze NHL 15, ale samozřejmě nebudou chybět i drobnější změny, například lepší kolizní systém, lépe přepracovaná fyzika puku, vylepšená AI, zejména u golmanu atd. Jediné, čeho se trochu obávám je samotná hratelnost, která se soudě podle několika videií o moc neposunula. Ano, ještě jsme NHL 15 nehráli, ale z videií je jasně vidět, a pokud máte nahráno stovky hodin NHL 14, tak mi dáte za pravdu, že se zas až tolik nezměnilo. Grafické pozlátko je jedna věc a hratelnost druhá a pokud se vývojářům z EA podaří hratelnost posunout o takový skok, jako zmíněnou grafiku, bude to jenom dobře. Každopádně NHL 15 už je pomalu za dvěřmi a nezbývá, než se jen těšit a nechat se překvapit.
… zde pokračujte v psaní …