Závěr dnešního dne v podobě konce Opening Night Live s Geoffem Keighleym s sebou přinesl prezentaci Death Stranding. I když je celá hra stále zahalena rouškou tajemství, Hideo Kojima se o svém projektu trochu rozpovídal, blíže nám představil dvě (respektive tři) postavy a ukázal i trochu gameplay záběrů.
V první řadě došlo na první cut-scénu s postavou Mama, kterou si zahrála americká herečka Margaret Qualley. Mama se stará o své dítě, které se narodilo „na druhé straně a ne v jejím světě”. Její dcera je tedy jedním z těch neviditelných… cosi, kterým je radno se vyhnout, jak už jsme mohli v minulosti vidět. Matka a její dcera jsou ovšem stále spojeny pupeční šňůrou a to mj. znamená, že Mama nemůže z její lokace odejít. Vypadá to tedy, že hlavně z toho důvodu bude vyžadovat Samovy dobrodružné vlohy, aby se vydal na různá místa, něco našel a přinesl.
Druhou postavou, která nám byla pomocí cut-scény blíže představena, byl Deadman, jemuž svoje tělo a tvář propůjčil slavný režisér Guillermo del Toro a hlas herec Jesse Corti. V cut-scéně se také blíže představí i „třetí” postava, a to Bridge Baby – to znamená to dítě, které s sebou hlavní postava Sam stále nosí.
Bridge Baby umí pomocí své matky spojit svět mrtvých – tedy onu druhou stranu – a náš svět. Což Samovi, pokud propojí sebe a dítě, dovolí cítit přítomnost „BTs”. Osobně jsem z cut-scény s Deadmanem také vyrozuměl, že čim více se bude dítě využívat, tím vystresovanější bude a je třeba ho čas od času zanést zpátky k Deadmanovi, který na něm udělá svoje technologické čáry máry a dítě uklidní tím, že ho spojí s dělohou jeho matky.
Deadman ovšem Samovi také připomíná, že Bridge Baby je jenom vybavení a není na místě si vytvářet nějaký vztah. Už jen z toho důvodu, že žádné dítě nepřežilo déle jak rok.
V neposlední řadě pak došlo na čistokrevnou, zhruba šestiminutovou gameplay ukázku. Která tak nějak mluví sama za sebe.
Podle všeho je Samovým úkolem spojit roztříštěná města a lidi z východu na sever a v jeho cestě budou stát nejen několikrát zmínění BTs, ale i teroristé, jako ti, co jsme mohli vidět v traileru s oznámením data vydání – Homo Demens. Během našeho dobrodružství lze navíc najít i tzv. preppery, osamocené lidi, co se skrývají. Ti mohou i nemusí být součástí hlavního příběhu a pokud se s nimi „spojíte”, mohou vám nabídnout nějaké blíže nespecifikované věci. Jedním takovým prepperem je i v gameplay ukázce viděný Ludens Fan s tváří Geoffa Keighleyho. Podobných cameo momentů má být ve hře mnohem více.
Ke konci je také možnost vidět uklidňování Bridge Baby po vcelku komickém pádu. Pomocí DualShocku lze vystresované dítě uklidnit, ale je třeba s ovladačem nemáchat jako když vás posedne ďáběl, jinak se dítě slušně řečeno naštve. Na samém začátku je naopak vidět aktivita… ulevování. K tomu bylo akorát řečeno, že ne, nejde vidět, „co hlavní postava dělá”, ano, může to být v nějaké podobě použité jako zbraň a pokud se více hráčů ulevuje na stejném místě, může z toho být i nějaký bonus, jako například ta houba, která tam vyrostla.
Co více bychom mohli od Kojimy chtít. Snad tedy jenom více gameplay záběrů, které by podle všeho mohly dorazit na letošní Tokyo Game Show probíhající od 12. do 15. září letošního roku. Samotná hra pak pro doplnění vychází 8. listopadu pro PlayStation 4. Hru předobjednáte na Xzone.cz s dárkem v podobě originálního deštníku.
No ze začátku mě to bavilo, zajímalo. Fakt jsem byl zvědavý co to bude. Ale zatím to vypadá jako nudný walking simulátor, který museli dokonce tvůrci během gameplay prostřihnout, aby to nebylo tak nudný. Už mě ta hra nechává klidným.. Myslím, že ty zvěsti o tom, že to nebude exklusivita jen PS4, jsou hlavně kvůli tomu, že si uvědomili, že to vlastně zas tolik lidí nebude chtít hrát.
Tohle je ta hra kde se budu fakt kochat a vychutnávat si to cestování ale po dohrání už se k ní nikdy nevrátím.
Hele, ta hra mě zajímala ze začátku. Velmi originální jak už bylo řečeno níže… ale teď… už mě to nudí. Pořád vidíme chození, chození, chození. Tady v gameplayi to střihli, protože kdo je zvědav na několik minut chození. Teď už na to koukám jen abych zjistil co dalšího šíleného ve hře bude, ale ten gameplay… musí ukázat nějakou akci. Aby to nakonec nebylo přehypované.
Přehypované už je to teď
Nad tím jsem se taky pozastavil. Přiznávám, že nečtu moc, ale koukal jsem na videa a musel jsem je proklepávat a bylo to pořád to samé. Chodička a ještě do toho řve děcko No nevím. Možná to bude psychologická chodička kdy jako si vytvoříte pouto s tím děckem a bude to jako strašné drama Ale to se raději podívám na maminy v parku a budu mít stejnou zábavu Jsem zvědav co z toho ještě vyleze, ale hrát to asi nebudu.
Interakce s ostatními hráči asi bude dost zajímavá. Už vidím ty chcací raidy, kdy se domluví 1000 hráčů, že se společně vychčijí na vrcholek nejvyšší hory a tam vyroste obří houba, která se dotkne Měsíce. A co teprve chcaní na Měsíci… „Malý proud pro člověka, ale velký proud pro lidstvo“
Každopádně, kruh chcaní se konečně uzavírá. V MGS2 byli hráči nekompromisně pochcáni a teď dostanou možnost se pomstít. Revenge Time https://youtu.be/P2SPYBG8XCU
Tahle hra je strašná magořina. Chození po krajině se 120kg batohem, děckem v nádobě plné vody, pěstování hub pomocí chcaní… a ty postavy jako borec kterej každých 20 minut umírá a zase se oživuje, nebo matka která se stará o děcko který neexistuje v jejím světě. What the fuuuck? Hideo Kojima je sympaťák ale už by neměl brat ty drogy. xD
No ale asi lepší než aby to bylo něco co už tady bylo milionkrát. Originalita mu opravdu není cizí. A je dost odvážnej že se nebojí že se taková šílenost nebude prodávat. Přeju mu úspěch, ale asi to nebude nic pro mě.
Souhlas. I kdyby ta hra v hratelnosti nedopadla dobře, pořád by to pro mě byla ta nejzajímavější/nejočekávanější hra tohohle roku. Jenom z důvodů, jak to Kojima umí prodat.
Hra, kde mi del Toro bude updatovat mimino, který je izolovaný v nějaký dóze. ← Tahle samotná věta je naprostá šílenost.
Ale pořád se nemůžu zbavit pocitu že tahle trojka Kojima, Reedus a Toro chtěli původně dělat na Silent Hills a Death Stranding je jenom takovej vedlejší projekt.
Tak Reedus je tam jenom, protože ho platí. Tora to určitě mrzí, protože v tom měl prsty, což v DS nemá. Kojima je podlě mě trošku blázen a těhle nápadů na hry má asi víc než dost, ale koho by zrušenej projekt nenasral.
Mě ale zrušení Sillent Hills nasralo, kvůli tomu, že tam byl designér monster Junji Ito, naprostá legenda, když má přijít na horror kresbu. Zasraný Konami.
Tim „umí prodat“ asi myslíš, že o tom pouští jen minimum informací, že ? Věřím, že takhle zajímavý by mohly bejt úplně všechny hry, kdyby se o nich často nevědělo množství informací ještě před tím, než je vůbec oznámí .
Minimum informací je jenom malou součástí. Tady mluvíme o člověku, které nechtěl ukázat a taky neukázal víc než 20 minut ze začátku MGS2, kvůli plotwistu. O člověku, které představil svoji hru jako titul od jiného studia a potom to udělal znova, zhoršil grafiku, aby to vypadalo „indie“.
A jak píšeš, že by to takhle mohli dělat všichni, tak s tím nesouhlasím. Tady se Kojimovi hodně důvěřuje, protože je to velká osobnost v herním průmyslu a on prostě hodně tají, sám to na Gamescomu řekl, že ukazuje velký minimum. Takže záleží jenom na něm jestli mluví pravdu. Protože jinak jeho kariéra dostane pořádně přes držku. Ještě víc než s MGSV, ale to podle mě byla jenom částečně jeho chyba, ale potom to Konami poslalo do záchodu.
Já reagoval na to, cos napsal, pochopil sem to tak, žes myslel čistě Death Stranding. Chtěl sem tim v podstatě jenom říct, že zvědavost pramení z nevědomosti. Myslim si, že i kdyby to blbý EA oznámili novou značku a skoro nic o ní neřekli, tak by byli lidi zvědaví. A nechci se hádat, jen mě prostě pobavilo, co stačí, aby byli lidi plný očekávání .
No právě já bych řekl, že lidi by si spíš mysleli, že EA o ty hře tají, protože chtějí rychle vydat hru, o který EA ví, že je špatná. Já osobně bych v dnešní době hodně podezříval spostu AAA publisherů jako EA, Activision, Bethesdu a trochu i Ubisoft, jenom trochu protože čas od času ještě něco kreativního vydají. Myslím to tak, že člověku (společnosti) se špatnou reputací lidi věřit nebudou.
Ale jak říkáš „zvědavost pramení z nevědomosti“. Neboli ve filmovém i herním průmyslu tzv. „show, don’t tell“. Podívej se na příběh Dark Souls. Casual hráč ze hry nic nezjistí, pokud si opravdu nebude všechno číst a i potom je to těžký. Ale ta hra má překrásnou komunitu, když jde o to dát ty příběhy dohromady. To asi nebude stejný případ pro Death Stranding, ale spíše pro ten jeho marketing.
Edit: K tomu dodám, že je jasný, že to není pro všechny, ale zase spoustě lidí se to prostě líbí.
Jo, EA asi nebyl nejlepší příklad . Ta kreativita a originalita potřeba je a je fakt, že zatim všechno, co o Death Stranding zatim řekl je podle mě místo vysvětlení minulý záhady akorát další záhada (já to teda tolik nesleduju, tak se v tom možná jenom neorientuju) .
Hele, ty postavy jsou v rámci Kojimovi tvorby celkem standartní matroš. 😁
Když si vzpomenu na nesmrtelného upíra, který uměl chodit po vodě. Vojáka ovládajícího včely. Vojáka, který si uměl vykloubit končetiny a lézt po stromech jako pavouk. Ženu, které se díky štěstí vyhýbaly kulky. Spoře oděnou ženu, která získávala energii pomocí fotosyntézy. Ducha mrtvého muže, který hráče přenesl do světa mrtvých a ukázal mu všechny vojáky, které hráč zabil v průběhu hry. Tlusťocha oblečeného v pyrotechnickém obleku, který jezdil na kolečkových bruslích. Stoletého snipera s papouškem na rameni. 😁
https://youtu.be/r0-AaN6UmGc
Čím víc toho víme tím víc to přestává být zajímavé Z přenosu jsem trefil zrovna tu herní část a i když ta krajina vypadá krásně tak to byla hrozná nuda. Ale je mi jasný že akční pasáže kde se bude konečně něco dít, tak ty teprve přijdou.
Naopak,čím víc toho vidím tím víc jsem fascinován…