Vynikající předělávka legendárního Demon’s Souls vyšla exkluzivně na PlayStation 5 – 12. listopadu, přičemž zcela určitě udělala velikou radost nejen fanouškům původního díla, ale i kompletně novým hráčům, jenž si hru pořídili společně s novou konzolí.
Samozřejmě si již nějakou tu dobu můžete přečíst naši detailní a zasvěcenou recenzi, kdy jsme remake od studia Bluepoint Games označili za nejlepší předělávku vůbec.
Co se týče bodového ohodnocení, tak hra u nás dostala nádherných 9 bodů z 10 se slovy:
„Jediný důvod, proč jsem nesáhl po desítce, je skutečnost, že se jedná o remake. Ačkoliv jde zřejmě o nejlepší remake všech dob, samozřejmě nedokáže veterána ohromit tak, jako když hrál původní hru poprvé. Jestliže jste ale původní hru nehráli, zcela bez obav si k hodnocení ten jeden bod přidejte. Každopádně se jedná o jedinou současnou hru, která po výtvarné i technické stránce opravdu vypadá a zní jako hra nové generace.“
Stejně jako u všech těchto „Souls“ her se i zde dočkáme poměrně nesmlouvavé obtížnosti, kdy je třeba se učit jednotlivé mechaniky, abyste úspěšně hru dohráli.
A jak to tak už u těchto her bývá, řeč samozřejmě přišla i na to, zda by tento remake neměl už skutečně obsahovat tzv. „easy mód“, jenž by udělal hru přístupnější širšímu publiku.
Autoři z Bluepoint Games nicméně nakonec došli k závěru, že takový režim ve hře mít nechtějí, což kreativní ředitel Gavin Moore vysvětlil v následujícím e-mailu, jenž došel magazínu The Washington Post:
„Tento projekt předělal hru jiného vývojového týmu. I když jsme provedli několik změn, naší hnací mantrou vždy bylo zachování ducha a záměru původních tvůrců. O zjednodušujícím režimu jsme uvažovali a diskutovali, ale nakonec jsme se rozhodli, že není v naší pravomoci přidat do hry něco, co by zásadně změnilo její rovnováhu.“
Každopádně se ale hodí dodat, že ačkoliv náročnost titulu zůstala nezměněna, tak Sony a Bluepoint přeci jen nabízí jistou formu ulehčení, jelikož na PlayStationu 5 všichni předplatitelé služby PlayStation Plus mohou nalézt 180 různých videí, které nabízí různé rady a tipy.
„Myslím, že spousta nových uživatelů slyší spojení „Demon’s Souls“ a řeknou si: „Ach, ta hra je opravdu těžká.“, ale není. Je ve skutečnosti velice spravedlivá. Je to náročné, ale fér. Ale chápeme, že se lidé mohou zaseknout a proto máme více jak 180 pomocných videí, která jsou zaintegrovaná přímo do hraní, takže pokud narazíte, můžete jedno z těchto videí zapnout bez toho, abyste přestali hrát, a to video vám řekne, že v této oblasti musíte udělat toto, případně vám prozradí nejlepší taktiku pro bosse. Systém funguje tak, že vám ukáže video, pokud ho o něj požádáte, a ono video vám přímo neprozradí jasné řešení, nýbrž vám jen napoví. A pokud to stejně nezvládnete, můžete se podívat na další.“ – komentoval dříve tyto video nápovědy Moore pro deník The Washington Post
Kromě těchto nápověd ještě navíc titul nabízí různé možnosti „přístupnosti“, kdy zde třeba nalezneme barevné režimy pro lidi se špatným vnímání barev, případně jsou přítomny možnosti přepnutí pohybového rozostření či chvění kamery. Za další pomocníky se následně dají považovat i nové schopnosti ovladače DualSense, kdy třeba haptická odezva vám skrze vibrace nabízí zpětnou vazbu pro vaše jednotlivé úkony, což vám třeba může pomoci k tomu, abyste dosáhli lepších reakčních časů.
Předělávku Demon’s Souls si můžete zakoupit v obchodě za Xzone.
Myslím si, že pokud se jedná o remake, tak by se taky neměl přidávat režim, který v originálu nebyl a mělo by se držet předlohy. Nicméně v dalším díle, ať už to bude Dark Souls, Bloodborne nebo něco úplně nového, by easy mode měl být přítomný. Hry mají skvělý lore a atmosféru a je podle mě veliká škoda to uzavírat za vysokou obtížnost. Hry by měli být přístupnější, né výlučnější (správné slovo?).
omg
další korektní lemra, která by chtěla všechno zadarmo. Hraji pár her ročně a Sekiro mám platinu.
No já teda udělal platinu v Bloodborne, ale Sekiro mě trápí už u prvního bosse, zatím nevím, kde dělám chybu :D.
Protože to hraješ jako Bloodborne/Souls hry. Až porozumíš souboji, tak je to výrazně lehčí.
Dohrál jsem vše kromě DS2 … A ani po dohrání Sekira jsem si na to nezvykl
Gratuluju, hned zítra ti pošlu diplom. Nezapomeň ho ukázat mamince.
ja se tím ty ignorante nechlubím, jen konstatuji, že to zvládne každej, když chceš a to i když jsi sporadický hráč.
Každá Souls hra má svůj “easy” mode, ale dopracovat se k němu je ta náročnější část viz třeba Cleric PvE build v DS1. LHB v Bloodborne, který dokáže stagger bossů během pár hitů a když se člověk naučí Parry, tak zvládne dohrát hlavní linku celkem bez problému, když nebudeme počítat chalice dungeony. Melee Sorcery build v DS2 atd. To, že třeba ty nejsi ochotný podstoupit počáteční bolest a dojít si pro tyhle buildy je problém toho, že nejsi cílovka, protože vyloženým easy modem by Souls like ztratilo přesně to, na čem je postavena, férová výzva. Hlavní premisa je to, že svět Dark Souls popřípadě Bloodborne nebo Sekiro není přátelský, je nebezpečný, temný, krutý, ostatně to máš i v tom lore, který chválíš. Kdyby vzali obtížnost, tak by si totálně nasrali na hlavu s tím, co vytvořili za lore s tou atmosférou a hlavně by jim fanoušci utrhli hlavu, stačil ten hate na jednoduchou Dark Souls 2. Nedokážu si představit, že bych měl tak drsnou atmosféru, kterou Souls série má s krutým lore i světem a prošel si tím jak nůž máslem na první dohrání. Vždyť by to pak úplně ztratilo tvář a aby to bylo přístupnější? Nikdo se nikdy nezavděčí všem. To je jak kdyby si v EA řekli, že sice děláme NHL, ale lidi mají rádi i golf, tak by tam místo puku lítal golfový míček. Navíc Souls hry nejsou zas tak náročné pokud jsi ochotný přistoupit na jejich pravidla.
K tomu lore. Je vyprávěný stylem, který by stejně žádný casual neakceptoval.
Proboha, jak může někdo v roce 2020, kdy má všechno deset tutoriálů a pětadvacet sliderů v nastavení obtížnosti prohlásit, že by hry měly být přístupnější… Když nejsi ochotný se učit a překonat pár hodin nepohodlí, tak prostě tenhle žánr nehraj.