Nedlouho poté, co se objevila na internetu cracknutá verze Resident Evil Village, se zjistilo, že běží lépe než originál, který měl problémy se záseky při střelbě a v jedné části také s masivními propady FPS. Upozorňovali na to hráči a asi nejhlasitěji redaktoři Digital Foundry ve svém videu. Capcom následně redakci kontaktoval a sdělil, že už je v přípravě patch, který má tyto nedostatky opravit. A jak vývojáři slíbili, tak učinili.
Více než 2 měsíce po vydání hry tak konečně vyšel patch, který opravuje záseky i propady FPS na PC. Nevypadá to ale, že byla protipirátská ochrana vyloženě odstraněna. V oficiálním tweetu je uvedeno, že „z důvodu optimalizace byly učiněny úpravy protipirátské technologie.“ Hlavní však je, že vývojáři problém konečně vyřešili.
An important update for Resident Evil Village players on Steam:
– FidelityFX Super Resolution (FSR) from AMD is now supported. FSR supports higher frame rates on PC for an improved gaming experience.
– Adjustments have been made to optimize the anti-piracy technology.— Resident Evil (@RE_Games) July 20, 2021
A není to jediná věc, kterou nový patch přinesl. Zároveň totiž byla do hry přidána podpora technologie FidelityFX Super Resolution, kterou AMD vydalo před několika týdny jako odpověď na DLSS od Nvidie. FSR vám zaručí vyšší framerate než při hraní v nativním rozlišení. Obraz se totiž renderuje v nižším rozlišení, a na to cílové se následně upscaluje. Za pomocí různých algoritmů by měla být výsledná kvalita obrazu poměrně blízko nativnímu rozlišení, což potvrzují i první ohlasy hráčů.
FSR je na rozdíl od DLSS otevřená technologie, využít ji mohou majitelé grafikých karet od AMD, ale i Nvidie. Funguje navíc i na starších GPU jako například na stále populárních řadách RX 500 (AMD) a GTX 1000 (Nvidia).
Ještě že máme ty crackery, jinak by ten patch asi nikdy nevyšel Tohle je další důkaz o tom, že warez není vždy jen negativní, ale občas donutí vývojáře trochu přemýšlet a navíc, některé starší hry, které mají staré typy ochran už ani na nových Windows není možné rozběhnout a jediné řešení jak je spustit je pomocí cracku. Všechny ochrany ve výsledku jen otravují platící zákazníky, ať už to byl Starforce, SafeDisc, SecuROM, Tages, SolidShield nebo teď Denuvo, které dělá to samé.
Takže už je na čase si to zahrát
Když už ta hra byla cracknuta, tak to Denuvo mohli rovnou odstranit, než se piplat s jeho optimalizací
Jinak co se FSR týče, tak jsem ho zkoušel v Nieru a vypadá to naprosto odporně. Ten upscale vypadá, jako když hodíte obraz do Photoshopu a jebnete na něj maximální sharpening. Zkoušel jsem si s nastavením FSR i všelijak pohrát, ale nakonec jsem fakt radši nechal nativní nižší rozlišení bez FSR, jelikož to i trošku mázlé vypadá daleko líp, než s FSR. DLSS má tedy zatím bohužel mílový náskok, přestože je vázáno pouze na novější hardware od nvidie.
Proc mam pocit, ze kdyby to necrackli, tak by se na opravu vysrali.
Myslím si to taky, a to mám Capcom rád.
Tak ne asi, kolik mesicu ubehlo od vydani Resiho, zadne clanky se na hernich webech neobjevovali s informacemi o teto hre, az vse najednou ozilo, az Empress prolomila ten jejich HUMUS