Tahová strategie Humankind, kterou jsme si v rámci betaverze vyzkoušeli v prosinci loňského roku, vychází už za několik týdnů. Stejně jako spousta jiných her měla obsahovat DRM ochranu Denuvo, která má zabránit pirátění alespoň v prvních dnech prodeje. Vývojáři ale nakonec učinili těžké rozhodnutí a Denuvo ze hry odstraní ještě před vydáním. Informoval o tom magazín PC Gamer, jež se odkazuje na oficiální fórum hry.
„Na této hře pracujeme 4 roky a byl to můj vysněný projekt už 25 let,“ říká Romain de Waubert de Genlis, šéf Amplitude Studios. „Naše hra patří mezi nejpopulárnější, co se týče přidání do seznamu přání na Steamu, takže víme, že se stane cílem pirátů mnohem víc než jakékoli jiné hry, jež jsme dosud vytvořili. Pokud Denuvo dokáže pozdržet cracknutou verzi byť jen o několik dní, může nám to při vydání opravdu pomoct.
Naší prioritou je ale vždy ten nejlepší možný zážitek pro hráče, kteří si naše hry kupují a podporují nás. Denuvo by nikdy nemělo ovlivnit výkon a nechceme obětovat kvalitu. Věříme, že je to možné se správnou integrací, což jsme chtěli otestovat během uzavřené bety, ale zjistili jsme, že aktuální implementace není dostatečná a do vydání ji nemůžeme spravit. Takže to (Denuvo) dáváme pryč.“
Zpráva se pochopitelně fanouškům velmi zamlouvá, zvlášť po nedávné kontroverzi okolo Resident Evil Village, kde protipirátská ochrana způsobovala záseky a propady FPS. Capcom problém nakonec vyřešil, ale trvalo mu to víc než 2 měsíce.
Humankind vychází 17. srpna pouze na PC.
Hru si můžete pořídit v obchodě Xzone.
Ja fakt neviem, čím tí vývojári rozmýšľajú – vydajú hru, ktorá sa crackne a povedzme 20 miliónov si ju upiráti a 5 miliónov ju kúpi. Ak ju vydajú s ochranou, ktorú neprelomia, tak 0 ľudí ju upiráti a 5,05 milióna si ju kúpi.
Pirátske stiahnutia NEROVNÁ SA ušlý zisk! Piráti si hry z pricípu nekupujú, keď vyjde nejaká, ktorá nemá prelomenú ochranu, tak ju ignorujú a idú „o dům dál“. Tieto DRM len strpčujú a otravujú život platiacim zákazníkom, nič viac, nič menej. Už by to mohli pochopiť.
To je sice pravda, ale kdybych to měl na starost já, tak se mi představa milionů lidí vesele hrajících kradenou hru, na které jsem pracoval měsíce a roky, vůbec nelíbí a asi bych měl snahu tomu učinit přítrž. Ne nutně pro vlastní zisk, ale zkrátka proto, že pokud si to nechtějí koupit, tak to taky nemají hrát.
Pirátské stáhnutí se VĚTŠINOU nerovná ušlý zisk.
Tohle je něco, co lidé v diskuzi o pirátění her často nechápou, protože pracují jen s černobílým pohledem vždy kupující/vždy pirát. Jenže ochrany míří na lidi, kteří mají peníze, hry kupují i pirátí a hlavně jsou nedočkaví a nesnesou, že ostatní už hrají to, co by oni chtěli hrát taky. Zapřisáhlý pirát si počká na crack klidně měsíc nebo si hru nekoupí nikdy, to je pravda, ale příležitostný, finančně zajištěný pirát se čekáním zviklat dá.
Proto de Genlis mluví o tom, že by se jim vyplatilo i několik dní bez cracku. Jakmile má hra velké hype, a Humankind ho má, tak i jen týdenní neprolomení ochrany může zajistit slušný zisk navíc.
A stojí jen cca tisícovku? Týjo, tak teď mě s tím tahem navnadili koupit si ji hned v prvním týdnu. Pokud budou dobré recenze, tak beru. V hledáčku ji mám už pár měsíců a hladovým po strategii.
A mají v prodeji i hezké balení:
To je dobra zprava. Nicmene, kdyz to uz vydavaji bez protipiratske ochrany, proc to nevydaji i na GOGu? Nepritomnost DRM je jedna z podminek a proto tam sposta novych her neni, ale kdyz DRM stejne nebudou implementovat, proc to nevydat i jinde nez jen na Steamu a Epicu?