Kdysi nesmírně populární žánr budovatelských strategií a tycoonů se v posledních letech dočkal možná až nečekané renesance. Fanoušci mohou sáhnout třeba po výborném Cities: Skylines nebo neméně povedeném Planet Coaster od studia Frontier.
Tituly od zavedených studií navíc doplňuje řada zajímavých menších počinů. Vypíchnout můžeme třeba české hry jako Mashinky a Nebuchadnezzar. Zmínku si rovněž zaslouží slovenský projekt Workers & Resources: Soviet Republic od týmu 3Division. Příznivci žánru si tak na nedostatek nových her nemohou příliš stěžovat.
Silnou sestavu výše zmíněných titulů navíc již brzy rozšíří další zástupce v podobě Silicon City. Autoři z nezávislého studia Polycorne Games už na první pohled vůbec neskrývají zjevnou inspiraci budovatelskými strategiemi z 90. let.
📢We have a new trailer and an announcement to make to the world‼️
🏨 #citybuilder #indiegame #simulation #simcity-likehttps://t.co/K9VO841cNp
— Silicon City (@PolycorneGames) September 20, 2021
Pamětníci si jistě vzpomenou třeba na legendární SimCity 2000 od studia Maxis. Právě k němu bude mít Silicon City zřejmě nejblíže. Vývojáři se dle svých slov chtějí vrátit ke kořenům budovatelských strategií a nabídnout klasické mechaniky, se kterými se hráči poprvé seznámili dlouhé tři dekády nazpět.
Jednoznačný důraz na retro atmosféru nejvíce dokazuje hned trojice různě stylizovaných kamer, mezi kterými budete moci přepínat a navodit si dle vlastních preferencí atmosféru 80., 90. či nultých let.
Silicon City vychází v předběžném přístupu na Steamu 14. října. Bezplatnou demoverzi si ale můžete vyzkoušet již nyní.
Dáte této retro strategii šanci?
City simy mám rád, ale ten grafickej styl je ohavnej. Obecně jsem fakt už unavenej z voxelů, low poly a tak podobně.
A jak jinak to chceš udělat, když jsi malé studio co nemá prostředky na vyleštěnou realistickou nebo stylizovanou grafiku? Podle mě to alespoň vypadá dobře.
Osobně to chápu, ale musím si celkově povzdechnout, že realistická grafika je docela vzácná, což je škoda. Musím souhlasit, já jsem víceméně na tento voxel styl už alergický, málo kdy se tento grafický design hodí do hry tak, aby člověk neměl přílišnou tendenci si říkat, jak by hra vypadala, kdyby byla vzhledově reálnější.
Třeba český Nebuchadnezzar, to dělali jen dva lidé, z toho jeden grafik a myslím, že se docela povedla ta grafika a není low poly. Na kterou jsem i já docela alergický už.
Třeba u této hry mi to naprosto nevadí, grafika je svým způsobem pěkná.