V rozhovoru pro agenturu Bloomberg byl Phil Spencer, šéf Xboxu, tázán na potenciální exkluzivitu v pořadí po Starfieldu další velké hry od Bethesdy – The Elder Scrolls VI. Nebylo to poprvé, kdy na podobnou otázku odpovídal, a ani tentokrát jsme se exaktní odpovědi nedočkali.
„Posuzujeme to případ od případu. Chceme mít jistotu, že naše hry jsou dostupné na mnoha různých místech – na našich konzolích Xbox, na PC, také prostřednictvím cloudu, tyto hry se mohou dostat na téměř každé zařízení s přístupem na internet,“ poukazuje Spencer na cíl Microsoftu dostat hry na co nejvíc obrazovek.
„Mluvíme o milionech a milionech hráčů, kteří budou mít přístup ke Starfieldu a dalším hrám od Xbox Game Studios. Jde skutečně o to, aby si hráči mohli vybrat, jak chtějí hrát…“ vysvětluje šéf herní divize Microsoftu. „[Elder Scrolls 6] je tak daleko, že je těžké odhadnout, jaké budou vůbec platformy… Mluvíme o hře, která je vzdálená více než pět let,“ řekl dříve pro magazín Axios.
V dřívějších vyjádřeních se proti exkluzivitě nepřímo stavěli jak viceprezident Bethesdy Pete Hines, tak producent Todd Howard. Druhý jmenovaný si ale s vydáním Starfieldu rozhodnutí nevydat hru pro PlayStation pochvaluje. Vývojářům to mělo umožnit udělat lepší produkt.
Více než 5 let Od vydání Skyrimu to bude za chvíli 12 let Tudíž opravdu nechybí málo a dost možná bude časový odstup mezi oběma díly 20 let
Přesně no. Alespoň na Falloutu 5 by mohlo dělat jiné studio jinak budeme čekat do roku 2030.
Řeší krávoviny, hlavně že budeme čekat na šestku až tak do roku 2029?. O Falloutu 5 ani nemluvě
Jsem rád, že si hry další Scrolls od Bethesdy zahrají pouze Xbox a PC. Playstation by měli odstřihnout úplně, dělají to přece pro hráče
Hlavně abych se toho dožila
Správný krok, jen ať Sony uchutná vlastní medicínku. Taky to tak dělají
Sice mě teď nenapadá žádná značka…
Jo? A jaké velké studio koupili vyjma Bungie? V Sony alespoň mají interní studia, kde hry vznikají…MS si ty studia musí kupovat, aby vůbec nějakou hru měli.
Tak ale co má Microsoft dělat? Kdyby nekoupili Activision a začali od začátku jako Sony, tak čekáme na jejich hry dalších 6 let. Xbox musí bojovat, MS musí mávat penězi
Co třeba Insomniac Games. Studio bylo založeno v roce 1994 jako Xtreme Software, pracovali sice na více her pro Sony, ale jako samostané studio, v roce 2014 udělali pro Microsoft Sunset Overdrive a v roce 2019 je koupila Sony.
https://en.wikipedia.org/wiki/Insomniac_Games
Případně tady je seznam všech Sony studií a kdy byly koupeny:
https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Studios
Nepřijde mě tedy, že by Sony založila všechna tato studia na zelené louce (čest výjimkám) jak se tady často předhazuje. A mít ten rozpočet co Microsoft, věřím tomu, že by se nákup Activison Blizzardu řešil úplně za jiné situace a příznivci modrých by se teď smáli, že mají Call of Duty jen pro sebe. Nehledě na dřívější snahy Sony, aby Starfield a Elder Scrolls 6 byly exkluzivní jen pro PS (což je veřejně známá věc).
To je docela síla srovnávat defakto 20 let exkluzivní spolupráce a podpory Insomniac Games ze strany Sony s tím, co dělá MS.
Insomniac je studiem jakým je z velké části díky Sony. To samé platí pro Guerrillu, Sucker Punch, Naughty Dog i Santa Monicu.
Hezké srovnání z dob, kdy ještě xbox neexistoval 💚
jj je to dobre a snad to bude pribejvat. vsak maj god of walk a spoustu dalsich super akcnich adventur
Hlavně ať použijí zkušenosti ze Starfieldu a nesnaží se dělat zbytečně obří mapu, ale jdou víc po kvalitě než kvantitě.
Je to megaloman, takže pochybuji.