Ceny po celém světě stabilně rostou. Blizzard však v případě World of Warcraft nechce kopírovat trendy. Minimálně tedy po stránce měsíčních poplatků nejsou podle slov seniorního viceprezidenta Johna Highta pro server PC Gamer v plánu ani po dvaceti letech žádné výrazné změny. Sám komentoval důvod k absenci výrazného zvýšení takto: „Jsem docela hrdý na to, že se nám podařilo udržet tuto cenovou hladinu. Raději budu mít velké, zdravé a spokojené publikum, než abych riskoval, že se publikum zmenší, ale předplatné půjde nahoru.“
Do popředí dává Hight především skutečnost, že za tuto cenovku hráč dostane k dispozici celkem tři „hry“, podle něj tento model má násobit samotnou hratelnost: „Na modelu předplatného je úžasné to, že můžeme skutečně zdvojnásobit samotnou hratelnost. Nemusíme vytvářet žádné prostředky, kterými bychom se snažili přimět lidi, aby se zapojili a dali nám další peníze nebo odemkli věci, každý má přístup ke všemu.“ Faktem je, že cenovka za předplatné je skutečně nízká. Je však nutné dodat to, že World of Warcraft získává finance i jinou cestou. Dalším zdrojem jsou pak kosmetické doplňky, které už ovšem komunita na PC, kde je hra dlouhodobě k dispozici moc pozitivně nevnímá. Vzhledem k tomu, že tento titul stále jede kupředu, je patrné, že model funguje. Tak uvidíme, zda časem přeci jen nedojde k nějakému přehodnocení. Nic totiž není věčné.
Against all odds, World of Warcraft's subscription price hasn't changed in 20 years: 'I'd rather have a big, healthy, happy audience' than risk driving players away with a price hike, Warcraft boss says. https://t.co/DhZH7itOok
— PC Gamer (@pcgamer) March 22, 2024
Děkuji moc ❤️