Právě dnes padlo embargo na novinářské dojmy z preview buildu pravděpodobně nejočekávanější strategické hry letošního roku, takže jsme zalovili v zahraničních médiích a nabízíme zprostředkované dojmy i ukázky z hraní zahraničních kolegů.
Windows Central: svoboda a potenciál RPG prvků
Při budování Total War: Warhammer 3 mělo studio Creative Assembly naprostou důvěru ze strany mateřské firmy značky Warhammer, Games Workshop. Je to patrné na první pohled, ale hlavní spisovatel hry Andy Hall se tím stejně pochlubil: „Pojďme zabít boha. To nejspíš není něco, co si může dovolit ledasjaký licencovaný produkt.“ Řeč je o medvědím bohovi Ursunovi, který utržil smrtící ránu a je nyní uvězněn Be’lakorem, prvním princem démonů. Smrtelné bolesti Ursuna zablokovaly cestování do a z Realm of Chaos, s výjimkou specifických trhlin (Rifts). To odstartuje válečné tažení v příběhové kampani, protože Kislev chce uzdravit svého boha, Kathai od něj potřebuje informaci, síly Chaosu chtějí jeho moc a Ogrové mají prostě hlad, přičemž bůh zní docela jako pochoutka.
Bez ohledu na jejich cíle, každá frakce musí nahromadit moc, aby mohla porazit Be’lakora. Za tímto účelem musí nejprve porazit šampióna každého z bohů Chaosu, využívajíce přitom trhlin vytvořených umírajícím Ursunem. Při tvorbě této kampaně se tvůrci snažili vyhnout problémům z Eye of the Vortex kampaně druhého dílu, kde hráč vyloženě musel obsazovat konkrétní území. Díky otvírání trhlin pro účel cestování má hráč dostatek varování a svobody při rozhodování, jak se ke každé z nich chce postavit, přičemž je jasně řečeno, že ignorace trhliny přinese příval sil Chaosu.
Během preview měli novináři šanci hrát za dvě z různých stran konfliktu: Severní Provincie – což část Cathay pod vládou Miao Ying, přezdívané Storm Dragon. A druhou hratelnou frakcí byli Démoni Chaosu pod velením tajemného Prince démonů. Hra za obě frakce byla zábavná, ale ta druhá z nich představuje zřejmě největší pokrok pro celou sérii, který ze hry může udělat jeden z nejlepších PC titulů vůbec. Při hraní za Démony Chaosu se totiž hra promění v plnokrevné RPG: jejich princ totiž může získávat „laskavosti“ od všech čtyř temných bohů a je tedy na vás, jakou mu dáte podobu, schopnosti či výzbroj. Kombinací jsou miliony. Během svého tažení získáváte Démonickou slávu plněním misí a zasvěcování osad pro každého ze čtyř bohů, čímž odemykáte jednotlivé vlastnosti či výzbroj prince, ale také přístup ke konkrétním bojovým jednotkám. Samozřejmě si musíte pečlivě hlídat rovnováhu a případné slabiny svých voleb.
Vylepšení ale najdete u všech frakcí a vlastností hry, včetně diplomacie. Konečně můžete říct vetřelcům na vašem území, kteří vám nevyhlásili válku, aby vypadli – bez diplomatické penalty. Pokud vás nebaví vyjednávání o ceně, podržením tlačítka přimějete AI prostě říct konečnou cenu. K dispozici je prodej regionů, takže odpadá problém s osadou spojence, která vám brání v plném ovládnutí provincie. Ještě důležitější je schopnost postavit základnu ve městě spojenců – nejen že tak můžete spojence posílit, ale také můžete sami rekrutovat určité množství jejich jednotek. Při samotném boji zase vyniká lepší propracovanost dobývaných lokací, kde se už nejedná jen o kulisu za jednou zdí – základny mohou mít patra nebo různé vchody, včetně mostů apod. Za zmínku také stojí co-op až pro osm hráčů, včetně možnosti hromadné aktivace tahu zároveň, aby nebylo třeba na nikoho čekat.
PC Gamer: dobývání mapy
„Jakmile vstoupíte trhlinou do Realms of Chaos, věděli jsme, že je nemůžete dobývat jako tradiční mapu,“ říká designé kampaně Mark Sinclair: „Nemůžete prostě vstoupit do říše Khorna jako Kislev a začít tam obsazovat města nebo danit populaci. Takže jsme věděli, že pro tohle musíme vybudovat novou hratelnost“. vysvětluje tedy, že když vstoupíte do říše Slaanesh, musíte při sestupu na každou úroveň čelit nějakému pokušení – přičemž některá budou opravdu velmi lákavá. Jakmile je ale přijmete, budete z říše vykopnuti zase ven – sice se vámi vybranou odměnou, ale samozřejmě bez toho, pro co jste tam sestupovali původně. Pokušení budou věci jako velké bonusy k ekonomice, ale pokud je přijmete, tak riskujete, že se vaši protivníci dostanou do srdce dané říše dříve než vy.
Každá taková mapa je chráněná démonickým princem. Jeho porážkou a získáním jeho duše získáte přístup k vězení, kde trpí Ursun. Takhle to zní jednoduše, ale jednoduché to rozhodně není. Tyto říše jsou skrz naskrz nepřátelské, i vůči ostatním démonům. Když jednu takovou dobýváte, celá mapa je proti vám, nejen její konkrétní armáda. Pokud přežijete dostatečně dlouho, čeká vás finální bitva. Na rozdíl od tradičních bitev zde budete čelit vlnám nepřátel zatímco musíte udržet body na mapě, stavět barikády a povolávat dodatečné jednotky. Vedoucí designér bitev Jim Whitson k tomu říká: „Je to součást fantasy žánru – chtěli jsme posílit vertikalitu map a zabránit pocitu – aha, tohle rozložení znám, chodím vždy tudy – dosazení pestrosti v podobě barikád nebo bojových věží, které může hráč zapojit průběžně během bitvy a změnit tak její tok nebo ráz.“
Jelikož se jedná o závod, budete chtít vlastní armádu postupující skrz Realm of Chaos v každém tahu, což znamená rozdělit vaše jednotky po většinu kampaně. A pro dobývání říše Chaosu nejspíš budete chtít použít vaši nejlepší armádu. To přirozeně dopadne na vaši ekonomiku a učiní to ochranu vašeho teritoria ve fyzickém světě složitější. Je to extra vrstva napětí a komplexity, která zní slibně, ale zároveň by se mohla zvrhnout ve zbytečně stresující a tříštící pozornost hráče. Zda tomu tak je se ukáže až při hraní celé kampaně a tažení všemi čtyřmi říšemi, nicméně minimálně v ranných fázích hry jde zrádnou a napínavou novinku, která mění povědomý Total War zážitek v epické bojové tažení.
Hra vychází s českými titulky 17. února. Objednat si ji můžete v Xzone.
Já bych si přál, aby udělali stejně dobrou hru, jako byla Warhammer Mark of Chaos.
Jinak, jak moc se to líší od 1 a 2 dílu ? Sice je mám i pár hodin nahráno, ale spíš mi to připomíná reskin s novinkami.
– 7 kompletně nových frakcí
– 12+ nových generálů
– lepší dobývací bitvy
– předělaný systém magie
– nová mapa s unikátní příběhovou linkou
– spousta malých vylepšení co se týče ovladání atd
– lepší diplomacie
– lepší balanc obtížností
– vylepšení optimalizace/vizuálu
– podpora na dalších několik let – placená dlc a bezplatná dlc
Pár měsíců po vydání vyjde mapa, která spojí všechny 3 díly dohromady což znamená že ve hře bude kolem 22 frakcí (ras), víc jak 80 generálů
Každopádně všechen dostupný obsah je drahá zábava
3 hry v plné ceně za 60 euro (naštěstí docela často jsou slevy takže se první dva díly dají sehnat pod 20 euro)
dlc je hromada ale taky dají sehnat s velkou slevou
Ale pokud tě to chytne tak ti určitě nebude líto peněz, místo toho aby sis koupil například Call of Duty které přestaneš hrát po 40 hodinách ti tady tenhle Warhammer vydrží klidně na několik tísíc hodin
Pokud by člověk chtěl začít s Total Was Warhammer a neví jak, protože na Steamu na něj vyskočí asi tak 50 různých položek tak doporučuji buď počkat na vydání třetího dílu a koupit ten nebo koupit Warhammer 2 a hrát ho do té doby než budete chtít víc obsahu – v ten moment je nejlepší koupě Warhammer 1 který vám dá 4 nové rasy a odemkne mapu spojenou s obou 2 dílů
Pak už je to jen o kupování menších DLC které jsou race pack kolem 20 euro v plné ceně nebo lord pack 9 euro.
A vybírat podle toho co vás nejvíc zaujme nebo popřípadě googlit doporučení na jednotlivá DLC
Za mě můžu rozhodně doporučit
Tomb Kings – což jsou nemrtví Egypťané víceméně
Vampire Coast – což jsou nemrtví piráti
Silence & Fury – lord pack který vám odemkne rasu Beastmenu což jsou minotauři, satyři a podobné zrůdnosti
Twisted & Twilight – lord pack který odemkne lesní elfy
DLC která nedoporučuji jsou Norsca, Call of the Beastmen, Wood Elves a Warriors of Chaos
Další DLC která stojí za to jsou
Prophet & Warlock
Warden & Paunch
Nevím co je pro tebe sequel a co je reskin :/
Warhammer 3 Khorne is Overpowered Explained live 20.01.2022 15:00
https://www.youtube.com/watch?v=E3mNDBrP3rw
to stejnak bude zase jen nastakovat silné jednotky do jedné armády a win win XD jako každej total war pokud neupravili diplomacii z W2 nezměnili ti tupou inteligenci AI co uměla jen poslat jednotky dopředu tak to bude zase jen krasná koukačka na jednotky a monstra
Meleš h*vna:
Vyjma Skavenů kde lze dosáhnout doomstacku po 20 tahu, v průměru jej dosáhneš po 70 tahu, navíc mnohé frakce jsou o crapstacku
Speciálně ve WI a WII AI utočí vždy na křídla a pokud může, tak do týlu
Diplomacie je upravena po vzoru 3K
jasný já nahrál 300H dohrál na nejtěžší obtížnost a co dělá AI na nejtěžší obtížnost stakuje jednu jednotku 20x do armády ale chval si tu hru do nebe fanatiku XD a to nemluvím o tom jak nemůžeš zničit frakci protože před tebou utíká a tím pádem nahaníš jednu armádu x tahu po mapě jak debil / celou kampan v 2 můžeš prohrávat a na konci stačí vyhrát tu bitvu a jsi vítěz takže kampan o ničem XD
Nikdy za odehraných 2971 hodin jsem se nesetkal aby AI spamovala programově jedinou jednotku, naopak i v pozdní hře užívá v mixu ty nejzákladnější a především „nestakuje“ 20 ale max 19. Nemůžeš zničit frakci protože utíká před tebou na mapě? Ok a to jsem nespěchal:
http://cainpullo.sweb.cz/Skaven01.jpg
http://cainpullo.sweb.cz/Skaven02.jpg
http://cainpullo.sweb.cz/Skaven03.jpg
Prost lžeš a tím přestávám na tebe reagovat.
jasný však fanatik zastává každej shit stačí jít na fórum CA a přečíst si pár těch článku o tupé AI XD ale někdo kdo nahraje 3000H na jedné hře nikdy neuzná ty chyby v ní ( třeba hra za chaos je jen dobývání měst furt dokola co trvá x desítek tahů protože ty ruiny někdo furt obsazuje znova úžasná kampaň XD
Těším se jak blázen!
No, jsem na to zvědavý. Už aby to vyšlo a já se do toho mohl konečně pustit.
Celkově nejsilnější frakce: Velká Kataj
Nejsilnější mechaniky ve strategické části: Khorne
Nejslabší frakce Boha Chaosu: Slaanesh
Nejsilnější počáteční jednotka Chaosu: Blue Horrors of Tzeentch
! Při přivolání posil na taktické mapě můžete zvolit směr příchodu posil, ovšem pokud budou co nejdále od přirozené nejkratší cesty dle strategické situace, tak s jistým časovým postihem.
+
Již nelze používat proti střeleckým jednotkám „fígl“, kdy s jednou entitou uhýbáte, než celá nepřátelská armáda spotřebuje veškerou munici, tentokrát AI tak jednoduše neplýtvá (toto chování AI bylo při legendární obtížnosti již ve 3K).
Dále byl předělán bonus lordů a hrdinů, kteří globálně zvyšovali magické proudy, kdy již nelze jejich verbováním a rozpuštěním dosahovat v praxi nevyčerpatelných rezerv.
Již nefunguje „move bug“ , který při těsné blízkosti armády a hrdiny prodloužil dosah armády na strategické mapě.
Etc.
Hra roku pro každého fanouška strategií
Pro mě to bude Knights of Honor 2 pokud letos vyjde.
Sleduji 3 hodinový průchod od prvního tahu (https://www.youtube.com/watch?v=wE47-RYNscs) a potěší i řada změn které jsou, ale i nejsou zjevné na první vhled: předělané obléhací bitvy jak hlavních měst tak přidružených osad (v duchu 3K), i na nejtěžší obtížnost konečně použitelná řadová pěchota, létající gigantické jednotky mohou ničit věže, při nepovoleném průchodu armád skrze Vaše území možnost dát ultimátům, rozumný nerf magie která byla ve WII a ME přeci jen příliš silná, atd.