Móda vybavovat moderní hry Photo Modem se začala objevovat v počátcích minulé generace. Režim z Control se řadí mezi ty lepší. Zkusili jste jej i vy? Pošlete nám vaše obrázky na email (předmět emailu označte slovy „herní fotografie“). Pokud se jich sejde dostatek, publikujeme je v samostatném článku.
Pro inspiraci nabízím pár kousků z vlastní fotokomory:
Mezi množstvím filtrů vyniká například VHS efekt, který v kombinaci s barevnou paletou hry dokáže dodat některým snímkům zajímavou atmosféru výstižně kombinující retro a pokřivenou skutečnost zároveň.
Architektuře hry jsou vlastní pravidelné geometrické tvary, což při virtuálním focení vybízí k vytváření zajímavých kompozicí. Pravidelnost architektury v kombinaci s jejími gigantickými rozměry můžete vidět i na dvou následujících obrázcích. Prostředí Controlu je majestátní a záhadné zároveň.
Control se odehrává v masivním kancelářském komplexu postaveném v architektonickém stylu brutalismu. Navzdory své zdánlivé nepoškozenosti jsou ve hře jednotlivá pracoviště většinou opuštěná, což hře dodává místy až hororový, postapokalyptický nádech. Při hraní se mi nejednou vybavil můj oblíbený titul Everybody’s Gone to Rapture.
Nicméně mnozí z pracovníků tak docela nezmizeli a ve hře je můžete mnohdy spatřit, jak hrozivě a takřka bez duše poletují ve vzduchu. Mechanické mumlání a opakování frází jde ruku v ruce s prostředím tohoto typu. Hra svým způsobem nadsazuje posledlost kariérní hierarchií, byrokracií a strojovostí úřednického aparátu obecně.
Autoři ze studia Remedy si náležitě vyhráli s detaily prostředí. Mezi možné cíle virtuální fotografie může patřit i to, že ze snímku nepůjde na první pohled poznat, o jakou hru se vlastně jedná. Mnoho herních fotografů si tak hraje s kompozicemi, zaměřují se na různé detaily, přičemž záměrně ignorují hlavní postavy a prvky neodmyslitelně spjaté s danou hrou. Někdy lze také nechat na snímku méně nápadnou věc, která hru prozradí.
Samostatnou kapitolou jsou zbraně. Ty v současných hrách vykazují ohromné množství detailů od různých škrábanců, zaschlých kapek od krve a dalších známek opotřebení. Zbraň hlavní hrdinky Control byste si s jinou jistě nespletli.
Poměrně složité je to s akčními scénami. Ty vyžadují poměrně velkou dávku trpělivosti a štěstí. Zdaleka největším problémem ovšem bývá ve víru boje přestat myslet na hraní, sledovat pohyby a animace postav a ve správný moment přepnout do Photo Modu.
Pokud by mezi sebou hry soutěžily o titul ,,Nejhezčí podlaha“, byl by Control žhavým kandidátem na vítězství.
Autorovu galerii můžete sledovat na Instagramu. Dejte nám v diskuzi vědět, zda byste v budoucnu rádi viděli takovýchto galerií na Zingu více.
Tahle hra me hodne chytla a audiovizualni zpracovani je jeden z hlavnich duvodu 🙂
Jo mám to uplně stejně.
Jen škoda, že nemám lepčí PC abych tu grafiku vytáhnul úplně na max.
takhle to na mám sony fuňáku teda nevypadá… pěkné
Budu se opakovat, ale miluji práci Remedy a všechny jejich hry. Dokáží udělat krásné hry, třeba ne technologicky, ale esteticky. Což je kolikrát daleko lepší výsledek. A proto i takový Max Payne 1 dodnes vypadá parádně. I když Control je na výši i co se týká enginu, o tom žádná, což dokazuje i tato galerie.
P.S.: rozhodně se mi tento nápad na galerie hodně zamlouvá, těším se na další!!