Jistě si vzpomenete na největší videoherní nákup v historii společnosti Microsoft (potažmo Xboxu), která se minulý rok rozhodla, že koupí ZeniMax Media, díky čemuž získají takové tvůrčí týmy, jako je samotná Bethesda, id Software, Arkane či Tango Gameworks.
Jestli si nemůžete vzpomenou na částku, za jejíž pomoci byl tento obchod umožněn, tak se mělo jednat o 7,5 miliardy dolarů, což je v přepočtu na české koruny něco málo přes 161 miliard. Pěkná sumička, že?
Tento obchod přirozeně aktuálně prochází různými regulačními procesy, avšak v nedávném podcastu Majora Nelsona se objevil i samotný Phil Spencer, jenž nabídl některé novinky kolem této akvizice, přičemž oznámil, že její dokončení očekává v tomto roce.
Zde jsou jeho slova:
„Jakmile přišel čas, kdy začali přemýšlet (Bethesda), že se potenciálně stanou součástí větší společnosti, tedy že se prodají, byl jsem rád, že jsme byli součástí jednání, které byli ochotni vést, a už jen skutečnost, že zvažovali, že by se stali součástí Xboxu, pro mě mnoho znamená.
Mám dobrý pocit z toho, že by rok 2021 měl být rokem konečného schválení, jelikož je vše na dobré cestě. Posléze začneme společně s nimi se skutečným plánováním – teď se do jejich práce nemotáme, protože pokračují ve svých rozdělaných projektech a my je ještě vyloženě nevlastníme.
Další věc, kterou chci zmínit, je důvěra firmy, Microsoftu, jenž nám byla dána ve chvíli, kdy jsme s tímto nápadem přišli za CEO společnosti Satyou Nadellou a CFO Amy Hoodovou. Mají velkou víru (v Xbox). Už jenom ta skutečnost, že by nám prošla akvizice takovéto velikosti.
To pondělí, kdy jsme ji oznamovali, jsem nebyl schopný dospat, byl jsem nervózní, trpěl jsem úzkostí, byl jsem nadšený, jednoduše jsem měl všechny různé emoce. Pak bylo skvělé sledovat reakce fanoušků Xboxu a pro mě ještě více reakce týmů Bethesdy, protože tyto celky budou opravdu důležitou součástí našeho rozvoje.
Skvělé, skvělé zprávy. Nemohu se dočkat toho, až budeme pracovat společně jako jedna firma. Jsem neskutečně natěšen na Starfield a mnoho dalších věcí, některých oznámených a některých ne, na nichž pracují.
Myslím si, že budou úžasným přídavkem k našim stávajícím studiím. Když pomyslím na naše možnosti na poli RPG s Obsidianem, inXile, Playgrounds a s tím, co dokáže Bethesda, tak jsou vyloženě masivní. Nicméně to se týká i FPS her s id Software či s 343…jednoduše se dočkáme zdvojnásobení našich first party studií, jakmile se Bethesda připojí. Jsem nadšen rokem 2021 a Bethesda je toho nedílnou součástí.“
My se pak rozhodně těšíme na to, co tato spolupráce přinese, a jak se podepíše třeba na očekávaném Starfieldu, což je sci-fi titul, jenž je po 25 letech novou IP značkou Bethesda Games Studios. Tato hra by posléze mohla vlastně dorazit už letos, čemuž by nasvědčovaly relativně nedávné zvěsti. Na oficiální oznámení data vydání si však samozřejmě musíme počkat. Jediné, co aktuálně s jistotou víme, je skutečnost, že Bethesda pro hru značně upravila svůj Creation Engine.
Každopádně s tímto obchodem se také pojí otázka dříve oznámené časové exkluzivity pro tituly Ghostwire Tokyo a Deathloop, jenž v rámci konzolí mají prozatím dorazit jen na PlayStation. Tato dohoda je i nadále platná, avšak není vyloučeno, že by se třeba tato časová exkluzivita mohla nějak zkrátit.
Když se potvrdilo, že Microsoft koupí ZeniMax a tím pádem i Bethesdu, trochu jsem se vyděsil. Mám rád Dishonored a pořád doufám, že je v plánu třetí plnohodnotný díl (ne samostatné DLC jako byla „Smrt Outsidera“). No a tudíž můj strach tkví v tom, že nechci aby z této série udělali exkluzivitu pro Xbox, jelikož mám (a nehodlám měnit) PS4/PS5. Doufám, že to v Microsoftu nezvorají
Starfield má běžet na tom stupidním Creation enginu, takže nevěřím, že to bude dobrý po technické stránce. Čekám nonstop stejný problémy až moderská komunita to opraví. Stejný problém má Arma, kdy engine je ze starého Flashpointa, jen podstupuje evoluce o novější technologie ale problémy stále stejné.
Určitě si každý pamatuje, jak se blbě lezlo ve Flashpointu po žebříku, stejný problém byl i v dalších hrách 
Bethesda si musí zachovat tvář nechat si tam svoje slavné bugy, takže vše v pořádku