Již v úterý po dlouhém čekání vyšla ultimátní edice Control optimalizovaná pro současnou generaci konzolí, a nutno říci, že jde o velmi povedenou verzi hry. Na PS5 a Xbox Series X si můžete vybrat ze dvou nastavení – grafické, které umožní hrát hru se zapnutým ray-tracingem ve 30 FPS nebo výkonnostní, který za cenu vypnutého ray-tracingu umožní běh hry v 60 FPS. Na obou konzolích se hra u obou zmíněných verzí renderuje v rozlišení 1440p, kdy se následně zvětšuje do 4K. Na nejslabším Xbox Series S si budeme muset vystačit jen s jedním režimem, který též nabídne 60 FPS, ovšem zde se Control renderuje v rozlišení 900p s následným zvětšením do 1080p. Zajímavostí je i velikost hry, jelikož na Xbox Series X/S si z disku ukousne 42.4GB, na PS5 však díky vylepšené kompresní technologii zvané Kraken zabere pouhých 25.79GB.
Ultimátní edice nabízí základní hru i obě dodatečná DLC, která přidají několik hodin hratelnosti a příběhově propojí univerzum Control s velmi populárním Alanem Wakem. Všechny předplatitele služby PlayStation Plus jistě potěší, že si hru mohou tento měsíc vyzvednout zcela zdarma. Velmi zdařilá je i plná podpora ovladače DualSense.
Pro fanoušky Control si dovolím připomenout blížící se vydání knihy The Art & Making of Control, která je jakýmsi propojením artbooku a informací ze zákulisí vývoje hry. Do češtiny však kniha bohužel lokalizována není. V případě zájmu si ji můžete předobjednat v obchodě Xzone.
Nechci rejpat, chápu že toho máte hodně, ale neměli by takový novinky/aktuality vyjít v den vydání hry?
Chtěl jsem zkusit ten grafický režim…ale za mě se to nedá, je to celkově mázlý a když se k tomu dodá raytracing tak to vypadá fakt hrozně. Takže jedině ten mód 60FPS je použitelný. Podpora dualsense ale překvapila + řekl bych že podporuje i 3D audio
Chce to vypnout filmové zrno a rozmazaní pohybu (jako vlastně u každé hry), jinak zkoušel jsem oba režimy ale nakonec jsem zůstal právě u Grafického kde prostě je pro mě osobně RT větší přínos než 60fps, přidává to dost na atmosféře.
AsuraCzech: Většinou s tebou souhlasim a dávám ti šipku nahoru, ale tohle snad nemyslíš vážně že RayTracing je lepší než 60FPS. Já teda radši plynulejší a tím pádem líp hratelnější a i hezčí hru, než trapný odlesky kterých si ani nevšimnu a sežere to většinu výkonu PS5.
Hold co hráč to jiné priority, hrál jsem s 30fps několik generací konzolí a tak s tím nemám sebemenší problém ani teď pokud jsou pevný a neklesají, čož jsem tady osobně nezaznamenal. Rozhoduji se prostě hru od hry a tady se mi víc líbí RT efekty,
Jako já jsem taky zvyklý na 30FPs, ale přijde mi právě, když se k tomu zapne RT tak to právě vypadá o to hůř…jak kdybych se na starým pc snažil zapnout vše na max…pak to vypadá hezky když postava stojí, ale když s ní něco dělám tal hrůza 😁. Ale to jenom můj názor, to že to tobě nevadí nebo vyhovuje je v pořádku 😊.
Tak, tak…
Hodně jsem se snažil, ale hra mě nezaujala skoro vůbec ničím, a to jsem se na to hodně těšil
Mám to podobně. Nezáživné prostředí, špatný pocit ze střelby, mimokolejka s motivací hlavní hrdinky a fakticky nezájem o tajemství centrály i přes snahu číst a poslouchat všechna vodítka
Taky tak, ani ne po hodině jsem to smáznul.