Minulý týden se o dojmy z prvního dne/noci podělil šéfredaktor, včera jsme si o nich povídali v podcastu a dnes je řada na dalších členech redakčního týmu. Než se začnete rozčilovat, kolik z nich se ke konzoli tento týden dostalo, vězte že jsme to řešili velmi brzo a velmi urputně, ale přesto máme i my v redakci několik kolegů, kterým se konzoli v první vlně ukořistit nepodařilo. Nicméně teď už pojďme k dojmům těch šťastnějších.
Ondřej Partl
Mé čekání na vlastní konzoli PlayStation 5 bylo poměrně vlažné, nicméně jakmile nadešel onen den D, tak jsem se zcela upřímně nevyhnul intenzivní „natěšenosti“, kdy to celé na mě trochu dolehlo. Když tedy kurýr z přepravní služby zavolal, že na mě čeká před barákem s balíkem, vyběhl jsem pro něj s nadšením, které se sice ztenčilo po předání požadovaného finančního obnosu, ale opět bylo obnoveno do plné míry s krabicí v ruce, jíž jsem velice záhy roztrhal, abych se dostat k oficiálnímu balení uvnitř.
Již podle něho jasně usoudíte, že stroj, který se skrývá uvnitř, má nebývale velké rozměry, takže se pro něj rozhodně hodí udělat dostatečné místo, což ostatně tato krabička uvítá i kvůli chlazení. Pro představu udám, že na výšku je to srovnatelné s midi-tower PC skříní, takže jednoduše macek. Bohužel mě ale stále nepřesvědčil vzhled, jenž mi přijde možná o něco málo horší, než jak by se stroj dal odhadnout z marketingových materiálů. Na druhou stranu se musím přiznat, že naopak DualSense mě velice příjemně překvapil, a to jak svou podobou, tak i tím, jak dobře se drží. Ovladače od PlayStationu vždycky měly ten problém, že jejich velikost byla příliš malá, tudíž delší herní seance se projevovaly lehce bolestivým zápěstím. Po asi šesti hodinách nepřetržitého hraní však u DualSense tento problém nemám, takže za mě super.
Super posléze je i tolik proklamovaná haptická odezva a adaptivní spouště. Samozřejmě bude velice záležet na tom, jak se tvůrci tyto funkce rozhodnou do svých titulů zahrnout, ale u zdarma dodávaného Astro’s Playroom (mimochodem skvělá jednohubka s chytlavou hudbou), který byl na těchto funkcích víceméně postaven, je to skvělý doplněk, jenž vás vtáhne do dění. Ovšem trochu se bojím o životnost gamepadu, jelikož by se na ní tyto funkce mohli nepříjemně projevit.
Trochu rozčarován jsem nicméně z nového uživatelského rozhraní, které mi nepřijde příliš intuitivní, jednotlivé záložky jsou tak nějak podivně skryté a dostat se k jednotlivým věcem mi přijde o něco málo komplikovanější než v případě PS4. To ale přirozeně může být způsobeno zvykem a časem se to snad zlepší. Co mě posléze velice nepříjemně překvapilo, byla hlučnost mechaniky. Při vložení disku máte pocit, že vám snad konzole uletí. Po nějaké chvíli se toto sice ustálí, ale občasné roztočení disku je stále přítomno a působí to velice nepříjemně. Naopak velice příjemná je plynulost prostředí, a hlavně schopnost dělat nějaký smysluplný multitasking. Jen zamrzí nemožnost stahovat více jak jednu věc najednou.
Všeobecně jsou mé pocity ale pozitivní, kdy se oproti mému základnímu PlayStationu 4 jedná o velký pokrok dopředu, za což nemůže pouze větší výkon, ale taktéž dodávaný ovladač, tvořící spolu aktuálně lákavou kombinaci.
Martin Pritula
Jakožto PC hráč jsem doposud žádnou konzoli od Sony, Nintenda ani Microsoftu, byť jsem si občas vypůjčil kvůli vynikajícím exkluzivitám Nintendo Switch, nevlastnil. Mé váhání nad koupí nové konzole rozhodla zpětná kompatibilita, díky které si budu moct zahrát nejen nové hry od PlayStationu, ale i hry, které přinesla generace předchozí. Není proto divu, že je pro mě nový PlayStation 5 zřejmě ještě větším zážitkem.
Vypíchnout určitě musím vynikající první dojem ze zpracování konzole, která působí velmi bytelně a její nízkou cenovku bych jí býval vůbec netipoval. I tak ale nejsem příznivcem lesklých plastů, jenž sice moc pěkně vypadají, z dlouhodobého hlediska mi ale rozumné nepřijdou. Konzole je ale o zážitcích a titulech, které poskytuje, a právě na ty jsem se zaměřil především.
Jak jsem již nastínil v úvodu, herních restů se za posledních sedm let, kdy panovala generace PlayStationu 4, nastřádalo opravdu hodně. Jakožto velký fanoušek souls her jsem ihned nechal stahovat remake Demon’s Souls a když už na konzoli nic jiného nebylo, tak jsem si řekl, že zkusím toho Astra… no a první dojem z nových funkcí ovladače DualSense nemohl být lepší. Přiznám se, že jsem se na tuto funkci díval skrz prsty. Ve výsledku se však jedná o zajímavý průnik audia a vizuálu s fyzickou zpětnou odezvou, která, na rozdíl od ostatních ovladačů, pouze nevibruje, ale simuluje dění okolo vás. Zavřete-li oči a projdete se po vodě, poznáte, že jdete po vodě, pokud se na vás naopak řítí kámen, poznáte odkud a víte, že to je něco velkého a nebezpečného, před čím byste se měli urychleně schovat. Zkrátka se jedná o zcela nový způsob, jak zažít hry a já pevně doufám, že tyto funkce nebudou podporovat jen studia PlayStationu, ale i vývojáři třetích stran.
Po vyzkoušení Astro’s Playroom jsem se chvíli vrhl na již zmiňované Demon’s Souls, která sice nemusí být tak těžká jako ostatní, ale pocitově mi zatím nejtěžší přijde, což bude jistě zapříčiněno tím, že jsem zvyklý na klávesnici a myš a s ovladačem nemám téměř žádné zkušenosti. Po zhruba dvou odehraných hodinách, kdy jsem se příliš daleko nedostal, jsem se rozhodl, že bych se mohl s ovládáním her seznamovat i jinak než v hardcore hře, ve které jsem stále ještě občas přemýšlel nad tím, co které tlačítko dělá. Vizuální zpracování této hry, využití ovladače a ozvučení je naprosto dechberoucí a zcela jistě se jedná, minimálně z hlediska kvality částicových efektů, nasvícení a modelů, o tu nejpůsobivější hru na konzoli, ne-li o tu nejpůsobivější hru vůbec.
Krátce potom jsem se vrhl na Ghost of Tsushima, která po nedávném zklamání z Valhally působila jako perfektní lék na duši a po několika hodinách jsem vše zakončil začátkem The Last of Us Part II, u kterého se mi podařilo (doteď nechápu jak) uniknout před většinou spoilerů. Poslední hrou, kterou jsem na PS5 vyzkoušel je remake Final Fantasy VII, ze kterého jsem zatím taktéž nadšením bez sebe.
Na závěr musím pochválit animace v uživatelském rozhraní konzole, jeho přehledný design a rychlost.
Inu, tolik k mým prvním dojmům z konzole PlayStation 5. Nyní mě ale omluvte, musím se vrátit zpátky do města Midgar.
David Bernard
Pršelo, stěrače příliš nestíhaly a velký provoz způsoboval, že jsem čekal téměř na každé křižovatce. Nevadilo mi to. Jel jsem si totiž konečně pro nový PlayStation 5. V prodejně jsem si vyžádal odpadkový pytel, aby mi krabice nezmokla (ano, na tyto věci jsem poněkud přecitlivělý :D). Když jsem konzoli rituálně umístil na předem vybrané místo a prošel prvotním nastavením, nic nebránilo tomu, abych vyzkoušel Astro´s Playroom – hru, která je na každém systému již automaticky nainstalována.
S haptickými funkcemi nového ovladače Dual Sense, jsem byl obeznámen pouze okrajově. To, co ale následovalo u hříčky, která má právě tyto možnosti hráčům představit, mi doslova vytřelo zrak. Nebo snad vyrazilo dech či potrápilo hmat? Tak nějak vše dohromady. Nedá se to příliš dobře popsat. Musí se to zažít. Samotné Astro´s Playroom je sice záležitostí na pár hodin, ale bavilo mě natolik, že bych si nechal klidně líbit plnohodnotnou singleplayerovou či coop iteraci.
Demon´s Souls ani Spider-Mana nevlastním, a tak jsem zatím vyzkoušel pouze next gen update pro No Man´s Sky a Call od Duty: Black Ops Cold War. Zatímco u NMS jsem byl velmi potěšen plynulým snímkováním, u CoD jsem nezaznamenal téměř žádný rozdíl (tedy až na využití haptiky), což je škoda. Nutno ale podotknout, že hraji pouze ve Full HD. Rychlost konzole je perfektní. Již žádné čekání na menu či vytvoření party, žádné záseky.
Jedna věc mne ovšem zklamala, a to zvuky, které při hraní vydávají cívky. Na internetu se na toto téma vyrojilo mnoho příspěvků a jedná se tak o vcelku rozšířený problém. Jelikož sedím od konzole méně než půl metru, docela mi to vadí. Jsem ale puntičkář a často dělám z komára velblouda. Funkci konzole to nijak neovlivní a ostatní tento problém mít nemusí. Kolem a kolem jsem s novou konzolí spokojen a těším se na čas, který u ní strávím.
Jakub Marušák
Launch nových konzolí je pro mě vždy svátkem číslo jedna. Díky událostem letošního roku a informacím o velkém nedostatku kusů na start prodeje jsem se rozhodl neponechat nic náhodě a takřka ihned po oznámení ceny jsme s kamarádem utvořili monitorovací síť s rychlou telefonní linkou na všech větších obchodech. Díky tomu se nám každému podařilo ukořistit jeden z prvních PlayStationů 5 v ČR a po nervy drásajícím posledním týdnu (dorazí, nedorazí?) ve čtvrtek 19. listopadu přistál vytoužený mail o nachystané objednávce.
Prvním dojmem bylo překvapení z velikosti konzole. Z různých unboxing videí jsem to samozřejmě předpokládal, ale po zkušenosti s Xbox Series X (který mě naopak překvapil svou kompaktností) jsem přeci jenom čekal něco menšího. Prozatím tedy PlayStation 5 parkuje vedle televize, dokud nevymyslím, kam s ním.
Největším zážitkem a pro mě nejlepší next gen funkcí je bezesporu nový DualSense ovladač. Viděl jsem před vydáním spoustu videí a četl spoustu článků, nic z toho se však nevyrovná skutečnému pocitu. Jako majitel Nintenda Switch a jeho Joy-Con ovladačů jsem měl rámcovou představu, jak parádně může fungovat haptická odezva, DualSense však posunul tento zážitek na úplně jiný level. Určitě doporučuji vyzkoušet hru Astro’s Playroom, která vám představí všechny možnosti ovladače (a jako bonus obsahuje krásný vzpomínkový trip pro fanoušky značky PlayStation). Velmi doufám, že herní vývojáři začnou funkce DualSense využívat naplno.
Během prvních 24 hodin jsem vyzkoušel několik her. Stejně jako při launchi předchozí generace jsem se rozhodl pořídit jako první hru nový Assassin’s Creed. Musím však přiznat, že na rozdíl od Black Flag jsem se do Valhally zatím nedokázal naplno ponořit. Hra trpí poměrně značným screen tearingem, množstvím drobných grafických bugů a příběh si mě během několika hodin zatím nezískal. Nelámu však prozatím nad touto hrou hůl. Dobrý pocit na druhou stranu mám z nových Watch Dogs Legion. Hru jsem původně začal hrát už na PlayStation 4, ale nakonec se rozhodl, nechat ji až na novou generaci. Čekání se oplatilo, graficky je hra úplně někde jinde a jako bonus využívá i některých funkcí nového DualSense ovladače (například tužší trigger R2 při střelbě či jemné vibrace při řazení v autě). Příjemně mě překvapilo zvýšení rychlosti PlayStation 4 her, které zatím nebyly updatem vylepšeny pro běh na PlayStation 5. Načítací časy například ve Fallout 76 jsou mnohem rychlejší, fast travel po mapě v rámci vteřin, otevírání nabídek už není ve znamení neustálého sekání.
Zatím si stále zvykám na nové menu konzole. Položky nejsou tam, kde je hráč sedm let hrající na PlayStation 4 čeká a obzvlášť funkce Party je zvláštně schovaná. Parádní je ovšem rychlost pohybu v nabídce a přechodů mezi hrou a ostatními funkcemi konzole. Skvělým přídavkem je také upravená funkce Screen Share, která vám během voice chatu umožní sledovat obrazovku vašeho kamaráda i když sami hrajete.
PlayStation 5 sice nemá stejný počet FLOPů (teraflopů, gigamaxiflopů?) jako Xbox Series X, nebo nedejbože high-end PC, ale i přes to je pro mě kombinace vyššího výkonu, SSD a hlavně nového ovladače přesně tím, co jsem očekával od nové generace konzolí.
Jan Urbančík
Dnes je pátek 20. 11. 2020 a to znamená, že jsem se svou konzolí PlayStation 5 strávil celý jeden den. Paradoxní tak je, že jsem původně novou konzoli od Sony neměl v plánu kupovat, ale nakonec jsem se přece jen rozhodl, že je čas si PlayStation koupit, protože jsem nikdy žádný nevlastnil a unikla mi tak spousta exkluzivních her. Měl jsem to štěstí, že jsem konzoli předobjednal hned večer 16. 9. a dostalo se tak na mě v první vlně. Je mi však jasné, že i mezi vámi bude spousta takových, na které se nedostalo, což mě samozřejmě mrzí a můžeme jen doufat, že se situace s dostupností co nejdřív zlepší. Ale teď už k samotným dojmům.
Po rozbalení jsem byl poměrně překvapený. Ano, že je konzole velká, to se psalo prakticky všude, stejně jsem ale nečekal, že bude vysoká skoro jako můj počítač. Naštěstí to ničemu nevadí, protože se mi tady naprosto s přehledem vejde. Design se mi i naživo docela líbí, byť jsem pořád zastáncem jednoduššího provedení, které má nový Xbox. Ale konzole nejsou o vzhledu, takže tohle porovnávání je asi trochu irelevantní.
Zatím jsem měl možnost vyzkoušet jen předinstalovanou hru Astro’s Playroom, ale ode dneška už se pustím do všech PS exkluzivit, počínaje Until Dawn. Astra jsem hned včera také dohrál, přece jenom je to poměrně krátká hra, ale také je neskutečně zábavná a skvěle ukazuje možnosti nového ovladače DualSense. A asi se shodnu s mnohými, že je to právě ovladač, který je ten největší next-gen prvek. Nejenom, že se skvěle drží a udělal mi přesedlání z Xbox ovladače mnohem jednodušší díky podobnému tvaru, ale hlavně nabízí dvě naprosto skvělé funkce. Haptická odezva, která vám umožňuje ještě víc se do hry ponořit a cítit jednotlivé vjemy. Asi se tomu těžko věří a zní to jako nějaký text z reklamy, ale opravdu nebudu lhát, když řeknu, že tomu tak skutečně bylo. Asi nejvíc jsem haptiku pocítil při procházení písečnou bouří, ta je opravdu skvěle udělaná. Nesmíme totiž zapomínat na to, že haptická odezva nejsou pouze jednoduché vibrace, které (alespoň pro mě) většinou působí rušivě. Tohle je funkce, kterou si opravdu nebudete chtít vypnout. Tou druhou jsou samozřejmě adaptivní triggery, i s nimi jsem byl velmi spokojený a překvapilo mě, že dokážou klást poměrně velký odpor. Tato funkce je nejvíc znát, když se Astro převleče to obleku s pružinou. Triggery pak kladou takový odpor, jako byste skutečně natahovali pružinu. Bude samozřejmě záležet, jak moc budou vývojáři ochotní tyto funkce implementovat do jednotlivých her. Můžeme tak jenom doufat, že nezůstanou nevyužity jako dotyková ploška.
Moje dojmy z PlayStationu 5 jsou zatím velmi pozitivní. Je to výkonná konzole, jejíž hlavní výhodou je nepochybně ovladač DualSense. A já už se moc těším na další hodiny, které s touto konzolí strávím.
Pavel Leňko
Nová konzole od Sony k nám do České Republiky dorazila sice s týdenním zpožděním oproti například Spojeným státům, ale stejně jako v případě konkurence, i zde se čekání velmi vyplatilo.
Jelikož nový xbox nevlastním, budu se muset vyhnout přímému srovnání. Konzole je podle všeho o malinký kousíček méně výkonná, než její protejšek ze stáje Microsoftu, ale přesto je rozměrově opravdu impozantní. Což bohužel není klad. Atypický tvar, velmi „diskutabilní“ stojánek a ne úplně horizontálně vhodné chlazení (sami tvůrci tvrdí, že pro optimální chlazení má konzole být na stojato a v otevreném prostoru). To v mém případě bohužel znamená menší risk v podobě opravdu akčního domácího mazlíčka 🙂 . Co ale samotná konzole? Inu, výkon to má možná o něco menší, ovšem to co přináší nový DualSense ovladač tento „nedostatek“ bez problemu vyhlazuje. Samotný gamepad je totiž to nejrevolučnejší, co tato mašinka nabízí. Ať už se jedná o haptické vibrace, které spadají do kategorie „nevěděl jsem, že je potřebuji“ , adaptive trigger systém, který taktéž nabízí hromadu možností jak zpestřit herní zážitek, nebo samotné dílenské zpracování – už teď mám jasno, že je potřeba ho mít ještě aspoň jednou nebo dvakrát (jeden k PC, kde Valve už pracuje na haptic/adaptive trigger podpoře ve steamu).
Hry tu moc zmiňovat nechci, od toho je tu nespočet jiných článků, tak jen snad ještě zmíním to, co je pro mě jako bývalého majitele původní PS4Pro druhé nejvýraznější vylepšení. Ta konzole prakticky neexistuje. V plné zátěži (4K Demons Souls na Cinematic nastavení) je konzole za běhu prakticky neslyšitelná. a provozní teploty? Zatímco PS4Pro byla zahřátá poctivě, v případě PS5 na povrchu žádné přebytečné teplo necítíte. Liquid Metal chlazení v kombinaci s OBŘÍM heatsinkem z mědi a hliníku prostě funguje bez jediné vady. Co naopak zamrzí je chybějící podpora bluetooth zařízení, rozšiřitelného disku (cca 650GB je opravdu žalostně málo), Plastový stojan – proč sony prostě nevyztužilo spodní stranu stojanu nějakým kovovým plátem aby tím razantně snížilo těžiště, to opravdu nechápu. Snad se brzy oběví 3rd party alternativy. Konzole je to každopádně vynikající a pokud se dá věřit drbům o tom, že rozšiřitelnost disku bude možná, tak jí nebude snad co moc vytknout. Možná chybějící podpora 1440p rozlišení, ale i to prý není tesané do kamene. Tak uvidíme. Osobne jsem velmi spokojený.
Tolik tedy dojmy autorů z redakce Zingu.
Zítra se s vámi podělíme o dojmy a fotografie přímo od vás, našich čtenářů.
Pokud jste se tedy ke konzoli dostali až dnes, pošlete nám je prosím na redakční Twitter nebo Facebook.
Já se ke konzoli ještě nedostal, leží mi někde na poště 🙄. Tak snad v pondělí
Ja v clanku nevidim zaden problem. Jsem PC hrac, ale pristi rok uz presedam na konzoli, akorat jeste zatim stale nevim, kterou vybrat.
A jsem rad za tento typ clanku, prvni dojmy a jestli jsou o PS5 nebo XSX, prectu si oba.
Spíš jen rozšiř herní koutek a k PC přihoď konzoli
Pak bych to viděl na PS, protože si na kompu zahraješ snad celý portfolio her XBOXu.
Nejlepší volba tvého herního života. Osahej si oba ovladače, přečti recenze exkluzivních her a pak rozhodnutí příjde samo.
hrát s PS na počítačovém monitoru, může jen korunní 2pec. Už vidím Vaše fňukací argumenty proti, tak je ani nepište dik
Pane Ondřeji, vlastním monitor zn. iiyama – G-MASTER G3266HS-B1 Gold Phoenix, který jsem pořídil speciálně pro PS4 pro (je to jeden z mála monitoru 32 palců s 1080p – což je v praxi velká výhoda, 1080p/32 je ostřejší než 4k u např. 65 palců TV s tím, že nároky na PC, nebo PS4/5 jsou minimální, kdy tak plně využiješ u PS5 60 snímků za sekundu u PC 144). Od jara 2020 leží ladem. Stáří cca 2 roky (upřesním později), pořizovací cena 11000,- Kč, prodám za 4k. Nemáš zájem?
Link: https://iiyama.com/cz_cs/produkty/g-master-g3266hs-b1/
Děkuji za výhodnou nabídku, ale aktuálně zájem nemám, jelikož mi stačí to co mám.
Za málo, on se u mne ostatně neztratí (viz. odstavec níže). Podobně tak mám stále schované cca 10 let staré EIZO (tehdy mne stál 30K – je to profesionální monitor, ale i jsem na něm v pohodě hrával, jediná nevýhoda je specifické rozlišení 1920 x 1200, kdy PS3/4 s tímto neuměl pracovat… obraz byl vždy asimetricky oříznut z jedé strany s nepříjemným světlým svislým pruhem, přitom by stačilo kdyby byl vycentrován uprostřed s černými okraji – takto to bohužel nefungovalo) a mohu řící, že kvalitou obrazu se mu je tak nic nevyrovná, to snad až nadcházející OLED monitory.
Sakra, škoda. Já akorát včera koupil v Alze nějaký Philips za 4500.
Bych ten Tvůj vzal.
Idiot když hraješ apex atd tak je lepší herní monitor já hraju celej život na monitoru i s ps stačí mít kvalitní a ne shit za 4k
Je to tak, skillu rozhodné víc vyhovuje menší monitor než TV kde se soustředíš na mnohem menší plochu zobrazeného obrazu. Ostatně proto jsem tehdy kupoval výše uvedenou iiyamu, kdy letitou TV Samsung jsem dal stranou. Je ovšem pravda, že aktuálně hraji na nové TV s 160 cm uhlopříčkou. Někdy je to vlastně až moc, kdy mne obraz spíše rozptyluje. Např. pro DooM Etrenal je lepší zapojujit zpět monitor, byť obraz není tak „epický“, ale na monitoru nejen kvůli 144 se hraje ta hektická šílenost (speciálně DLC) trochu snáze. To platí obecně pro MP. A opakuji 4K u uhlopříček nad 120cm je obraz steně ostrý, nebo dokonce měně ostrý, než u monitoru s uhlopříčkou do 32 při 1080p. Ovšem 32 palců je pro 1080p již hraniční. Vždyť je to prostá matematika: plocha děleno počtem zobrazných bodů na X a Y.
Akorát ps4 umí jen 60hz a ne 144hz pokud vím takže monitor co má víc je k ničemu já mám 75hz a taky jedu jen 60 na ps4pro nevím jak to je s ps5 a nejlepší na 4k jsou 28 palcové monitory větší už jsou zbytečné
Občas se divím komentářům, které jsou založeny na neznalosti. Tentokrát týkající se problematiky odezvy jednotlivých typů panelů. Na monitoru hraji kvůli odezvě v kompetitivních hrách. To, že tomu nerozumíte, neznamená, že jsou ostatní tupci a měli by hrát na televizi.
Já jsem Pcčkář jako vyšitej, ale kvůli exkluzivitám jsem šel do PS4 PRO. Xbox mi nenabízí ani jednu hru, kterou bych chtěl hrát a která případně není i na PC, zatímco na PS jsou pecky typu Uncharted, Zero Dawn, Detroit Become Human (mám i na PC, stejně jako HZD), Spiderman, nový GOW, Last of Us (2) a pár dalších.
Vždycky jsem se divil steskům hráčů o hlučnosti PS4. Když tak ale koukám na ty fotky, kolik hráčů má konzoli umístěnou ve svém herním koutku prakticky kousek od hlavy, tak to hodně vysvětluje. Nesnažím se tu samozřejmě tvrdit, že by má PS4 žádný zvuk nevydávala, ale postavenou vedle telky pár metrů od gauče ji skoro vůbec nevnímám. Takže sebemenší zmínky o zvucích, které vydává PS5, mě nechávají naprosto klidným. Tak snad někdy na přelomu jara a léta už budou skladové zásoby dostatečné na to abych ji bez zbytečného nervování pořídil.
Taky je rozdíl hodnotit hlučnost konzole pár měsíců po zakoupení versus po pár letech bez vyčištění. A to se klidně vsadím, že většina hráčů tu konzoli nikdy nečistila.
Já jsem teď koupil ps4pro a byla hlučná jak reaktor stačilo vyměnit pastu a vyčistit a není slyšet ani když hraju RDR2 ve 4k
Neobjednával tu někdo z Amazonu UK, jestli Vám taky přišel místo PS5 jen pytel rýže?
Jo taky jsem měl v ruce ps5 ale prodal si počkám v pohodě než vyjde horizon2 nebo GOW Ragnarok nemám důvod kupovat kvůli pár hrám co jsem už hrál na ps4 jinak týpek co si ho koupil kupoval další 3 a prodával je pak dal ještě za víc masakr
Mne baví ta fotografie kde jsou jen hry na PS4, nebo ColdWar
A lidi co by na ni hráli Demon Souls, ne kvůli konzoly, ale protože mají rádi tuto sérii, mají smůlu. Proto Ti co mají PS5 by měli povinně Deamon Souls dohrát a šéfredaktor by měl na to dohlédnout 
Fotka byla pořízena asi hodinu po zapojení konzole. S 60 Mbit internetem toho za večer bohužel příliš nestáhnete. A ne, nic lepšího tu není
Za týden tu chci vidět z DS platinu (mimochodem to znamená umlátit dračího boha pěstmi).
Souls hry jsou mimo můj repertoár, praskla by mi žilka a pravděpodobně bych se musel přestěhovat
Tak to je DS ideální pro začátek, je zdaleka nejlehčí. Není to zas tak těžké. Úrovně hráče Souls se dělí na 3 fáze: Vyjukaný začátečník, maník co již dává průchod bez záseků, ale teprve v ten moment kdy člověk vstřebá lore (3 úroveň) si tyto hry zamiluje.
Jako první jsem zkoušel Bloodborne. Poté ještě Nioh a odnož – The Surge. Možná jsem začal špatným krokem.
Blodboorne (a DSI) předně DLC je nejtežší a vlastně jsem jím také začal
DSIII bez DLC jsem dával již beze jediné smrti (v NG+, btw v DSIII mám cca 500hodin). Bych se DS remake opravdu neobával, zde je ostatně i návod:
https://www.youtube.com/watch?v=u5PFlXCgPzM
plus důležité!!!
https://demonssouls.wiki.fextralife.com/World+Tendency
Pokud zemřeš v lidské formě svět začne temnět, kdy jsou nepřátele těžší a kdy jejich překonáním získáš větší objem duší a nejen to:
For example, in regions that have achieved a certain level of black Tendency, a special Primeval Demon will appear. Killing it will help shift Tendency back to white. This is the more basic example, however.
Each Archstone region has a special NPC that is deeply rooted in World Tendency. At the further end of white World Tendency, you’ll open up access to this NPC, and will find yourself rewarded with typical RPG goodness: new quest, new item, etc. However, should you not be happy with your white World Tendency, you’ll find that offing the NPCs spawned by it is quite convenient for taking things the other direction. Should you blacken the region enough, you’ll find yourself greeted by its special NPC once again, only you might notice they have a different aura about them this time… Now they’re a Black Phantom NPC, and like most characters in Demon’s Souls, they want you dead. As you might already have guessed, killing these Black Phantom NPCs can greatly shift World Tendency back toward white. As an aside, whether the NPC you’re killing happens to be good or evil, you can always count on their corpse to yield new, usually rare goodies, which will differ depending on their friendliness at time of death. It’s incentives like these that’ll ensure you won’t simply leave World Tendency be.
Abyste s tou konzoli za chvili nespali.
Taky mi už to množství dojmů přijde úsměvný. Doslova stačily jedny dojmy, stejně každej jenom komentuje to stejný, protože zase tolik věcí tam momentálně na testování není. Každej unešenej z ovladače a načítacích časů, hezký, ale to už se vědělo před vydáním.
a to je přesně ono na co jsem narážel u jiného článku – nekonzistence.Proto to zavání tím,že PS5 je prostě něco víc než Xbox.A díky tomu,že si tyto články pak přečtou ti co se rozhodují mezi oběma konzolemi nebo neznalí obou HW,prostě uvidí víc článků (dlouhých) o PS5 a usoudí,že je to prostě lepší konzole.A díky tomu se prodá méně Xboxů a díky tomu se opět z modrého tábora bude ozývat smích z malých prodejů.A takhle to bude pořád dokola.Nestraním ani jedné konzoli,oba to jsou výkonné kusy HW 👍
Presne. Se nedivim, ze je na zingu tolik ps ovecek, kdyz i redakce ma ze sony loga erekci.
Přesně. A pak se tu najde i par blbcu kterejm ta konzole nedá spát jako třeba tobě.
PlayStation se v ČR dlouhodobě prodává zhruba v poměru deset ku jedné vůči Xboxu a stejná je i čtenost článků. Aby náš obsah dával ekonomicky smysl a magazínu se dařilo, musíme psát věci, které zajímají co nejvíc čtenářů. PS články (včetně tohoto) mají velmi vysokou čtenost – dokud tomu tak bude, budeme je psát. O Xboxu píšeme (a hrajeme na něm) také moc rádi a pokud se i články o něm budou více číst, rádi o něm budeme víc psát. Stejně jako o Nintendu a jakékoliv další herní platformě. Zatím ale čtenost PC článků a PS článků jasně převyšují nad ostatními – a proto se snažíme čtenářům nabízet více toho, o co očividně mají zájem. Snad se to díky Game Passu a skvělým vlastnostem nových Xboxů brzy více srovná. Konkurence je zdravá a jako zákazník jí velmi fandím, ve všech oborech a oblastech.
To je ten duvod, proc maji ps exkluzivity tak vysoky hodnoceni, jednoduse jdete na ruce ctenarum. Ted uz to dava smysl.
A věříte také třeba tomu, že je Země placatá?
Recenze píšeme podle svého nejlepšího svědomí a co nejpoctivěji po všech stránkách, protože cokoliv jiného by nás dříve nebo později zdiskreditovalo a naše práce by ztratila smysl.
Čtenost má v tomto případě vliv maximálně tak na to, kterou hru se rozhodneme recenzovat a kterou vynecháme.
P.S. „Jdete na ruce čtenářům“ – zapomínáte, že polovina čtenářů Zingu jsou PC hráči a někteří z nich nám to pod články o PS dávají náležitě pocítit.
Mám kamaráda, který opravdu věří, že je zem plochá, já z něj už nemůžu, když jsem se ho ptal co se tedy stane až dojde na okraj, řekl mne že by umřel…
To je stejne zbytecna diskuze, i kdyby to tak bylo, tak to nikdo neprizna. Jen je to podezrely, ze kazda ps exkluzivita je vynasena do nebes, i kdyz si to nezaslouzi.
Tuhle debatu už jsme tu měli také několikrát.
Sony do těch exkluzivit dlouhodobě velmi silně investuje, takže často opravdu jsou nadprůměrné – když budete dlouhodobě skupovat nejlepší herní studia a vývojáře a investovat do nich obří rozpočty, je zkrátka statisticky vysoká šance, že z nich budou padat hodně kvalitní hry. Opravdu je ta souvislost takhle jednoduchá.
To maji lidi tak nizky naroky? Hral jsem skoro vsechny exkluzivity na ps 4 a jediny uncharted (cela serie) me vylozene nadchla. Ostatni jsou pro me naprostej prumer a den po dohrani jsem na ne zapomnel.
Nemůže to být prostě otázka vkusu?
Mě třeba také hodně baví akční hry a zrovna Gears i Halo mám na žebříčku hodně vysoko, ale jsou to citelně jiné hry, než ty na PlayStation. Xbox obecně je (alespoň zatím) víc zaměřený na vyloženě akční, závodní a sportovní hry. Čest výjimkám jako Lost Odyssey, kterou považuji za jedno z nejlepších JRPG za velmi dlouhou dobu
100 lidí ,100 chutí 👍Tobě se také může líbit něco jiného a ostatním to může přijít jako průměr 👍
Klid, prosim te, klid 😁
Já se hrozně divím že na toho trolla vubec reaguješ.
Snažím se brát vážně a respektovat každého jednoho čtenáře Zingu, obzvláště ty, kteří si najdou čas nám napsat svůj názor. Děláme ten web pro vás a potřebujeme vědět, co se vám líbí a co ne
já věřím že tomu tak bude, ale zrovna u těchto dojmů si myslím, že jsou zbytečné 😉 spíš bych očekával dojmy samotných lidí, tak jako tomu bylo u Xboxu 👍Protože ruku na srdce, nikde na Zingu jsem nenašel dojmy z toho jaké PC sestavy mají redaktoři doma 👍
O dojmy i fotky čtenářů jsme požádali včera v tomto článku:
https://www.zing.cz/platforma/ps5/96214541/povedlo-se-vam-ziskat-playstation-5/
Kde také vysvětlujeme, že to budeme shromažďovat více než jeden den, protože mnohým konzole dorazila až dnes. Bude z toho úplně stejný článek, jako byl ten o Xboxu:
https://www.zing.cz/platforma/xbox-series-x/96212912/xbox-series-x-mezi-ctenari-zingu-vase-fotografie/
Tyhle články vznikly především jako reakce na to, že po sedmi letech máme nové konzole. Jsem pro udělat podobný o PC sestavách, jen tedy ve svém okolí pozoruji spíš plno nešťastných PC hráčů, kterým se ty nové RTX karty prostě nedaří sehnat, tak si nejsem jistý, zda by to v této chvíli byl příliš pozitivní článek.
já to nemyslím nijak zle 👍 Každý článek, který mě zajímá, tady čtu. Jen si myslím, že některé články jsou zbytečné (zrovna tento) a tím pádem to pak vypadá ,že na jedné stránce není nic než PS5. Spíš kdyby jste počkali na čtenáře a jejich fotky a dojmy a v tom článku připsali své dojmy a k tomu fotky ,byl by z toho jeden dobrý velký článek 👍
Ono to je těžké s tím řízením obsahu. Já tu kritiku slyším, ale tenhle článek vyšel pozdě večer a přesto už teď patří k dnes nejúspěšnějším, což prostě do budoucna musíme brát v potaz, i když samozřejmě registruji i tu kritiku a v redakci se o ní náležitě pobavíme.
Takže shrnu REKLAMA a prodej reklamy . Novinářská objektivita a soudnost=Hovno
Pokud budete mít zájem o slušnou diskuzi, dejte vědět.
Proboha, lidi se nerozhodují podle počtu článků, ale podle her nebo podle lidí kolem sebe.
“Uvidí delší článek a usoudí, že je to lepší konzole”. LOL.
Jo lidi se rozhodnou podle lzivych recenzi na ps exkluzivity, ktery jsou vynaseny do nebes, i kdyz ve skutecnosti je vetsina z nich naprosto prumerna. Xbox ma sice min her, ale treba gears of war je proti vsem ps exkluzivitam naprosta pecka. A podotykam, mam ps 4 a hral jsem skoto vsechny exkluzivity.
Lidé se rozhodují díky více faktorům než jsou jen články na herních webech, přesto ale když napíšeš ,,Xbox je dobrá konzole,kupte si ji“ a ,,Ps5 má xTeraflops,Dualsense s vibracemi příklepovky a umí to a tamto“ je to rozdíl. Lidé si všímají mnoha detailů ve článcích včetně délky a rozboru a pokud u jednoho nemáš co napsat a druhého pomalu píšeš esej,tak si prostě vybereš tu,o které autor vybájí celou tu esej. Tohle není problém Zingu. Tohle je problém každého herního webu.A divil by ses ,ale lidé se rozhodují podle recenzí na webech nebo hodnocení herních webů,zda si koupí hry. Proč si myslíš, že u konzolí tomu bude nejinak? Lidská mysl se dá snadno zblbnout, vem si reklamy, něco vidíš a pokud to uvidíš 50x pořád dokola, prostě si jednou řekneš, že ten produkt zkusíš.,když už o tom ty reklamy tak básní.
1234 na tebe už nemá cenu reagovat.
Sam Fisher – chápu, co chceš říct, ale když je konzole špatná a hry taky, tak ji lidi prodají a se značkou navždy skoncují. PS má prostě větší základnu a lidi té značce pořád věří. Každý hraje to, co se mu líbí.
o tom žádná 👍Hry ať si hraje kdo chce co chce 👍Já jen narážel na styl těch článků a četnost. Chápu i Martina, že prostě čtenost je důležitá, zvlášť pro herní web. Já jen narážel na to, že někdy čeho je moc, je i příliš. A je to strašně vidět. Vem si že by tu byl článek ,,Dojmy z Dualsense“,další den by vyšel článek ,,Dojmy tvých sousedů z PS5″,za 3H by vyšel článek ,,Nepřišla vám PS5?Koukněte se jak to má ruský prezident doma vystavené“,další den by vyšel článek ,,PS5 a dojmy afrických uprchlíků“ a takhle bych to mohl psát dál a dál 👍 Takže dneska vyšly dojmy redakce ,zítra vyjdou dojmy čténářů a pozítří dojmy influencerů nebo kdovíkoho. Přitom stačilo počkat a napsat jedny dojmy od všech 😉👍 a proto to vypadá ,že se Sony strašně nadržuje 👍
Každý to vidí jinak..
Microsoft hlásí největší launch v historii značky Xbox
v-18-30-zapocne-30-minut-dlouhy-stream-cyberpunku-2077-na-xbox-series-x
Lepší FPS v Call of Duty: Warzone pro Xbox Series X
Phil Spencer si zahrál Elden Ring a je z něj nadšený
Povedlo se vám získat nový Xbox?
Nové hry v Xbox Game Pass
Jak šel čas s konzolemi Xbox
Microsoft údajně hledá japonská studia ke koupi
Nekonečné žabomyší války…XBOX vs PS vs PCMR
Je to o preferencích – já začínal na PC ( no začínal jsem na jiných strojích ale to je teď mimo téma) takže herní PC je pro mě no.1. Jako milovník hokeje jsem měl po r.2009 na PC smůlu a tak jsem pár let na to šel do konzole.. Uncharted,GoW – vše šlo mimo mě, zato Forza byla lákadlem (GT stálo za starou bačkoru) A tak přišla domu první konzole X360 (dodnes je pod televizí, Top Spin 4 2K Czech). Příchod next genu XONE, PS4 mě nechával chladným, proč rychle kupovat nový konzole když mám PC a X360 – ale chuť na novou Forzu a Horizon verze byla..Pak nám MS nahodil W10 a PlayAnywhere, v ten moment bylo jasno..XBOX jako majitel PC nepotřebuji a časem vezmu PS4, až tam budou nějaké zajímavosti. To platí dodnes, XB je prostě, pro většinu hráčů vlastnících PC, zbytečný.
Aby ses z toho nepo… Nástup nové generace konzolí je pro hráče jednoduše velkou událostí. Děje se to jednou za několik let. Tak nač skrývat tu radost?
Závist potutelná
číhá, je nesmrtelná.